muyden Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Hei! Topic sier sitt, og jeg lurer på om jeg har valgt rett for på disketten fantes det 3 forskjellige drivere til hardiskene, jeg kjørte på med 2 sillicon drivere og har kommet så langt som å partisjonere og formatere NFTS disk i innstallasjonen av windows xp. Det jeg lurer på, er om jeg skal bruke de 2 silicon driverne, istedet for det siste valget som var en intel driver. Raid oppsettet setter jeg vel opp i Windows(Raid 0 for best ytelse?) slik som vist i manualen. Takker for svar Lenke til kommentar
MrNielsen Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Raid kontrolere har en egen "Bios" som du setter alt opp i. Dette settes opp før windows instalasjon. Hva Raid kontroler har du? Lenke til kommentar
muyden Skrevet 16. september 2003 Forfatter Del Skrevet 16. september 2003 Er ikke den integrert på MAX3 kortet? lurer på om det ikke er Silicon. Hvor setter jeg opp det da? Trodde jeg satt opp Raid i windows, bare det sto på enabled i bios. Lenke til kommentar
MrNielsen Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Ja det har du Min feil. Ser i manualen at du har faktisk 2 raid kontrolere på det kortet. Så det avhenger av hvem du bruker, hvem driver du trenger. Les nøye i manualen din, og hold tunga rett i munnen så går det nok greit. Lenke til kommentar
muyden Skrevet 16. september 2003 Forfatter Del Skrevet 16. september 2003 Hva er forskjellen på de 2 SATA raid kontrollerne? Hvilken av de to skal jeg bruke? Trenger hjelp av en som har gjort det samme. Sitter her og klør meg i hodet og blir ikke særlig klokere av å lese i manualen. Vi får ikke innstallert XP skikkelig, da den rebooter etter den har formatert den windows partisjonen, begynner hele innstallasjonen på nytt, altså den går ikke videre slik som den skal og inn i windows. Hjelp Muyden Lenke til kommentar
Kark Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Jeg har nylig installert S-ATA Raid på mitt Abit NF7-S v2,0 http://forum.hardware.no/viewtopic.php?p=1...1193470#1193470 Se om dette kan hjelpe deg litt på veg,hvis du har SILICONE S-ATA som meg Jeg valgte driver 1.0.0.21 på abit disketten. . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå