Bjartene Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Hei. Skal inn i militærpolitiet juli 2013, og har i den forbindelse et par spm. Er det slik at selv om jeg har fått plass i MP, så er det likevel en slags seleksjon der over halvparten ryker ut igjen? Hva skjer så med de? Hvordan er evt. denne seleksjonen og ellers de første ukene? Er det mye pes med skolearbeidet? Erfaringer og historier settes pris på. Lenke til kommentar
danne87 Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Hei, MP er det seleksjon hele rekrutten, kommer du gjennom denne er du ganske "safe". VI var vel 220 på innrykket, ca 30 som røyk første dagen(Noen pga sykdom, andre ville bare hjem). De som ryker i løpet av rekrutten blir flyttet til andre avdelinger. Husker en gjeng ble flyttet til GSV i kirkenes, andre til CSS på Bardufoss. Selv røyk jeg blandt de fem siste etter å ha fullført mestringsøvelsen og hele rekrutten, pga ene sersjanten mente jeg ikke hadde gitt 100% på et av oppdragene på mestringsøvelsen, ganske surt... Jeg ble flyttet til Vakt og sikring, siden jeg ønsket å bli på østlandet. Mitt tips til deg er å komme deg i god fysisk form før du skal inn. Gå lange turer med sekk og tren opp ryggen din. Et annet tips er å ikke spise opp all maten første dagen på tilvenningsøvelsen. Befalet sier dere får mer mat, men det er løgn Forbered deg mentalt på mestringsøvelsen og gi alt! Lenke til kommentar
Bjartene Skrevet 11. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2013 Hvor lang er rekrutten? Kommer den i tillegg til de 6 månedene med utdanning? Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 (endret) Det er det vanlige med 2 måneder rekrutt i hele forsvaret Mener det er 6måneder når man regner med rekrutten også. Endret 12. mars 2013 av Zimmerh Lenke til kommentar
carjenss Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Jeg går millitærpoliti skolen nå det er 6 uker rekrutt og seleksjon, rekruttene regnes som forholdsvis hard med tanke på hvordan det er mange andre steder i Forsvaret.Det er bare å vise særdeles gode holdninger, det er det de ser etter:) Det er en del skolearbeid ja, men ingen store vanskelige prøver, de fleste er multipelchoice. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå