SelvesteLaksen Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Det fosser over av informasjon om bosteder i Trondheim, studentforeninger, hva man kan gjøre osv. Derimot er det lite som handler om skiføret, hvor er det bra? Er det noen her som kan gi en god forklaring av ski- og treningsmuligheter rundt Trondheim. Har tenkt å søke ingeniørstudie på NTNU, men er usikker på hvor jeg skal prøve å finne bolig. Det sier seg selv at det ikke kan være evig langt unna skolen, men hvilke setder kan dere anbefale hvis ski- og treningsmuligheter er en viktig faktor? Lenke til kommentar
ulf1 Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Kan anbefale deg å bo på Byåsen. Umiddelbar nærhet til bymarka (spørs såklart litt hvor på byåsen du bor, men relativt nære uansett). Det blir litt lengre vei til skolen, men buss nr. 5 går fra nedre byåsen til både dragvoll og gløshaugen, mens nr. 8 går fra øvre byåsen (nærest til bymarka) til gløshaugen. :-) Veldig fint å gå på ski i bymarka i allefall. Blir vel kjørt noen spor i essenstadmarka og, men etter hva jeg har hørt er det mye bedre i bymarka. Bymarka ligger også høyere, så skiføret er bedre i lengre tid. Lenke til kommentar
ulf1 Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Vil du ha den helt umiddelbare nærheten til bymarka kan jeg anbefale sverresborg, nyborg og kyvannet. Her kjører de skiløyper helt til bilveien omtrent. Lenke til kommentar
SelvesteLaksen Skrevet 14. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2013 Tusen takk for tipsene, har begynt å få mer oversikt over byen nå. Men får se om jeg tar et friår/folkehøgskole først eller ikke . 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå