Tildaa Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Hei! Jeg skal til USA i sommer i tre uker hvor jeg skal bo hos noen slektninger av meg, men jeg lurer på hvor mye bør jeg spare opp? Får bo gratis, og får dekket transport hit og dit samt mat(Skal hovedsaklig til Minneapolis, Fargo og Chicago) Jeg er veldig glad i shopping, så hvor mye vil dere anbefale å ha med? Siden jeg skal være borte i tre uker, bør jeg bruke norsk abbonement eller bør jeg kjøpe "betal-for.hver-dag" abbonement? Skal hovedsaklig kunne komminisere med slektningene mine der, og kommer mest sannsynlig til å bruke FB, skype o.l til de hjemme i Norge. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Jeg vilel lagt inn en IP telefoni app om du har en smarttelefon. Viber: http://www.viber.com/ Skype: http://www.skype.com/no/download-skype/skype-for-mobile/ Shopping, tja, nok å kjøpe så hvor mye har du? En mill? Skal du handle klær, ting osv, betale for å komme inn noen steder osv? Kino, teater, koserter? Du tar vel med kortet og bruekr det du trenger.. Lenke til kommentar
Tildaa Skrevet 10. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2013 Jo, men greit å vite hvor mye man ca bruker i løpet av et slik opphold. Det blir kanskje noen konserter, fornøyelsesparker o.l Viber: kan jeg bruke det uten internetttilgang? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Nei, går via trådløse nett men forhåpenligvis er det endel slike der borte... Lenke til kommentar
SLi Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Er masse trådløst nett ja, men er også mange lange veier mellom byer o.l, så der har du ikke alltid nett. Ting er svært i USA. Nei, really. Folk sier det er svært, men man tenker ikke over det. Først når man drar dit skjønner man det Lenke til kommentar
Tildaa Skrevet 11. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2013 Er masse trådløst nett ja, men er også mange lange veier mellom byer o.l, så der har du ikke alltid nett. Ting er svært i USA. Nei, really. Folk sier det er svært, men man tenker ikke over det. Først når man drar dit skjønner man det Okei, men burde jeg kjøpe abbonement der borte eller skal jeg satse på å bruke mitt eget...? Vil gjerne bruke abbonementet uten å tenke at det blir svindyrt. Lenke til kommentar
SLi Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 (endret) Bruker du Telenor? http://www.telenor.n...r/datakontroll/ Edit: Se hva jeg fant.. 3G fungerer stort sett som i Norge i de fleste andre land, med noen unntak. I USA er 3G-frekvensene ulike de vi bruker, noe som betyr at mobiltelefoner solgt i Europa ikke vil virke på 3G-nettene i USA. Dersom din mobiltelefon har støtte for 1900 frekvens vil det fungere på 2G/GSM nettene. I Kina og Japan brukes også en annen 3G-standard. Men du tenkte vel på ringepriser osv. Endret 11. mars 2013 av SLi Lenke til kommentar
Lami Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Eller kjøpe en enkel telefon med kontantkort? 1 Lenke til kommentar
Tildaa Skrevet 11. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2013 Bruker du Telenor? http://www.telenor.n...r/datakontroll/ Edit: Se hva jeg fant.. 3G fungerer stort sett som i Norge i de fleste andre land, med noen unntak. I USA er 3G-frekvensene ulike de vi bruker, noe som betyr at mobiltelefoner solgt i Europa ikke vil virke på 3G-nettene i USA. Dersom din mobiltelefon har støtte for 1900 frekvens vil det fungere på 2G/GSM nettene. I Kina og Japan brukes også en annen 3G-standard. Men du tenkte vel på ringepriser osv. Har iPhone 4s og har talkmore... Så aner ikke hvordan dette vil fungere i USA, noen som vet? Tenkte egentlig på alt. Liker å ha muligheten til å være på nett, men også det andre. Lenke til kommentar
Extraterrestrial Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Jeg ville hatt minst 2500 til shopping, om du var tenkt å shoppe endel. Hvis transport og opphold er gratis, så tror jeg ikke du trenger mer. Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 (endret) 2500kr? Det er 120kr dagen... Selv om ting er billig så er det så utrolig mye rart man får tak i der kontra i Norge at pengene ryker fort hvis man ikke kjøper KUN det man har bestemt seg for å kjøpe på forhånd. Hvis man er glad i shopping så ville nok jeg satt av rundt 10 00-15 000kr . Er du interessert i klær f.eks. så er det jo billigere å handle når du først er i USA, istedet for å kjøpe det mye dyrere i Norge ved en senere anledning. Endret 14. mars 2013 av Anti LFC Lenke til kommentar
Lami Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 (endret) Enig. 2500,- går utrolig fort. Var vel det ++ vi bruker hver dag borte i USA når vi er der i 2 til 2 halv uke. Så ta med mer penger. 20k vil holde. Endret 14. mars 2013 av Lami Lenke til kommentar
Extraterrestrial Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Jeg er visst kanskje litt mer sparsom enn majoriteten.. Hah Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 iPhone 4S funker fint i USA. Du kan også kjøpe en mobil med kontantkort der, koster ca 30 dollar. Hvor mye du trenger til shopping er det vel bare du som vet? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 T-mobile sine telefoner funket veldig godt da jeg var der. Billig er det også, tror jeg betalte 20 dollar inkl ringetid :-) noen har unlimited data også, du kan jo sjekke tmobile sine hjemmesider. Er ikke spes dyrt å ringe heller Lenke til kommentar
Tildaa Skrevet 1. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2013 Tusen takk for svar Ja, er vel jeg som til syvende og sist vet hvor mye jeg faktisk har bruk for når jeg er der. Skal ikke legge igjen penger hjemme vet jeg. Hvilke mobiler er det da? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 Går ut fra at du tenker på kontantkort-telefonene du får kjøpt på walmart m.m. Det er ikke noe å skrive hjem om for å si det sånn. Jeg fant meg en gammel Nokia-telefon på walmart. Fungerte utmerket til å ringe og sende SMS, men intet mer. Jeg prøvte faktisk aldri å sette simkortet inn i min norske telefon, usikker på om simkortet er låst. Du kan jo evt. ta med din iphone og slå av mobildata og kun bruke facetime/imessage på hotellet/kaffeer hvor det er wifi. Kommer du til å ringe mye innad i USA kanskje? Når det kommer til shopping, så vet jo du, som du sier, best hvor mye du vil bruke. Du finner fantastisk mye "billige" klær fra f.eks. Hollister og andre kjedebutikker, som kanskje er litt kult å ha i Norge. Dersom du går for Ralph Lauren, Lacoste, etc, så er det også ganske billig der borte, men det koster selvfølgelig litt mer enn Hollister og Abercrombie & Fitch. Dersom du bruker jeans, kan jeg absolutt anbefale deg å stikke innom en Levis-butikk. Var selv i Levis-butikken i Chicago, og det er ganske billig. Fantastisk utvalg også. Type 3-600 for jeans kontra 900-1200 i Norge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå