Gå til innhold

[Løst] Jobb for 15 åringer?

Anbefalte innlegg

Hey folkens! Dette spørsmålet har dere sikkert kommet forbi mange ganger, men jeg slenger på en til!

Jeg er 15 år og trenger en jobb. Har alt prøvd avisbud, og en lønn på 80 (hvis jeg er heldig og får tips) hjelper ikke stort. Har også gått rundt og spurt i matvarekjeder, og uten hell, så var det ikke noen jobb tilgjengelig.

I det nabolaget hvor jeg bor så er det ingen bikjer som må luftes, ingen plener som trenger å bli trimmet. Det er nesten ingen ting som er tilgjengelig her!

Så jeg lurte på om det faktisk finnes jobb for 15 åringer. Har hørt at man må være 15 for å jobbe i burgerking/mcdonald, men stemmer det? Nettsiden dems sier noe annet. Jeg trenger en del penger til polenturen neste år, så det haster litt!

Noen tips? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

15 år

Har du fylt 15 år kan du ta arbeid som ikke er til skade for helsa di, eller hindrer deg i skolegangen. Du kan for eksempel arbeide

på kontor

i bibliotek

i butikk

på restauranter, pensjonater og liknende

i parker, gravlunder etc

Arbeidstid for personer som er mellom 15-18 og ikke er skolepliktige, skal ikke overstige 8 timer i døgnet og 40 timer i uken.

Det skal være arbeidsfri mellom kl. 23 og kl 06.

Sammenhengende hvileperiode på minst 12 timer.

Overtid og nattarbeid er ikke tillatt.

Lenke til kommentar

15 år

Har du fylt 15 år kan du ta arbeid som ikke er til skade for helsa di, eller hindrer deg i skolegangen. Du kan for eksempel arbeide

på kontor

i bibliotek

i butikk

på restauranter, pensjonater og liknende

i parker, gravlunder etc

Arbeidstid for personer som er mellom 15-18 og ikke er skolepliktige, skal ikke overstige 8 timer i døgnet og 40 timer i uken.

Det skal være arbeidsfri mellom kl. 23 og kl 06.

Sammenhengende hvileperiode på minst 12 timer.

Overtid og nattarbeid er ikke tillatt.

Takk! Fikk svar på det meste! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...