simmyslim Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Jeg og en kompis tenker å dra på backpacking tur i sørøst asia. hvilke land er enda litt usikkert så kom gjerne med innspill. Tenker bare at Thailand, Vietnam, Kambodsja, Malaysia og Indonesia er et must. Lurer på om noen har gjort noe lignende og har peiling på hva vi må gjøre med visum på forhånd, hvis noen har tips til pakking, transport og alt annet rundt en slik tur så settes også dette pris på Vi drar i starten av Juni, og drar hjem i slutten av Juli. Mvh Simen Lenke til kommentar
wailer Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Har hvert i alle land sør øst asia flere ganger. Får visum til alle land i sør øst asia på grensen uten at myanmar. Hadde droppa thailand og heller brukt tiden i myanmar eller filippinene 1 Lenke til kommentar
wailer Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Sør øst asia er lett å reise rundt i at en perso som er blind og døv kunne lett klart det Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 (endret) Støtter meg til begge utsagn av Wailer. Sør-Øst Asia er kjempelett, og for litt utfordring og variasjon bør dere dra til Myanmar. Vær i Thailand minst mulig, imo. Endret 16. mars 2013 av Mchansern Lenke til kommentar
H80 Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Jeg traff faktisk en døv japaner på bussen fra Bangkok til Kambodsja-grensen i fjor, og tok en taxi med ham til Siemreap. Han havnet i en liten turistfelle, men det er det nok mange som gjør. Sørøst-asia er et sted du trygt kan være naiv, tape noen småpenger, lære av det og le av det etterpå. Pakking er enkelt, pakk lett. I dette området trenger man nesten ingen klær. Ta med et par-tre T-skjorter, noen boksershorts, et par langbukser og ett eller to par shorts. I tillegg sandaler, solkrem, malariaprofylakse, pass og papirer, toalettsaker, lommelykt, tørkesnor, kondomer og et par bøker. Underveis leverer du skitne klær på vaskerier og henter dem dagen etter. En dagstursekk som går som håndbagasje er mer enn nok. Det er som regel billigst å reise Norge-Bangkok. Fra Bangkok går det busser og fly i alle retninger. Langdistansebuss er en billig og grei transportform. Det er livsfarlig, men man ser mye langs veien, så transporten blir en opplevelse i seg selv. Jeg reiste som sagt i fjor, ruten var: Bangkok Siemreap Battambang Phnomh Penh Ho Chi Min My Tho Mui Ne Da lat Ho Chi Min Singapore Melaka Kuala Lumpur Penang Ko Lanta Ko Tao Bangkok Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå