Thomas Toget Skrevet 10. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2013 I det siste har jeg hatt en del vertikale, lilla striper på PC-en min De kommer og går uten forvarsel, og alt av drivere skal være oppdatert. Etter litt google-søk kan det virke som at det tyder på et defekt skjermkort? Jeg bruker forøvrig kun innebygd skjermkort Intel HD4000 i intel sin i3-3225. Temperaturene i systemet er gode, CPU ligger på 38 grader idle og 45 grader ved full-hd video. Er skjermkortet mitt/prosessoren ødelagt? Er det reklamasjon på dette? (ca. 4 mnd. gammelt) screenshot: Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 10. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2013 (endret) Ser ingen striper her. Har du prøvd en annen skjermkabel for sikkerhets skyld? Viss jeg ikke husker feil, er det 5 år reklamasjon på prosessor. Endret 10. mars 2013 av malmern Lenke til kommentar
Thomas Toget Skrevet 10. mars 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. mars 2013 Har prød annen kabel og annen skjerm. Hvis du zoomer inn på f.eks. Mib datamaskin-ikonet, så ser du noen lilla striper. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2013 Ingen lilla striper på bildet nei, selv når jeg prøver å zoome inn på bildet. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2013 (endret) Ingen lilla striper på bildet nei, selv når jeg prøver å zoome inn på bildet. Som vel betyr at det er på selve skjermen hans distorsjonen oppstår (eller i overførings komponenter og enheter fra gpu til skjerm), ikke i grafikk/gpu rendringen. Screenshots henter vel og lagrer informasjon fra framebuffer. Så er screenshot okay kan man vel "friskemelde" grafikk kortet i dette tilfellet. Endret 10. mars 2013 av syar2003 Lenke til kommentar
Thomas Toget Skrevet 10. mars 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. mars 2013 Tenker jeg prøver reklamasjon hos komplett. Er det noen som har opplevd lignende symptomer? Lenke til kommentar
Thomas Toget Skrevet 10. mars 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. mars 2013 Hmm, ingen striper altså? Må sjekke brillene mine tror jeg.. Skal sjekke litt til, prøve flere skjermer etc. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2013 Prøv skjermen med en laptop. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2013 Bruker du ekstern LCD skjerm pass på å bruk digital tilkopling (ikke VGA). Digital som i DVI , HDMI , DisplayPort . Dette da analog VGA i dagens systemer må konvertere mellom digital/analog - analog/digital føre du ser bilde på en LCD skjerm. Det er to konverteringer med kilder for forringelse. Så føre du kan konkludere med at det er feil med din cpu test med en 1920x1080 LCD skjerm du ""vet" er okay sammen med en DVI/HDMI kabel du også "vet" er okay. Hadde ikke gjort noe om du sa hva du hadde av komponenter slik at vi slipper å "gjette" så mye. Har kun skjønt at det ikke er en laptop - men en stasjonær PC med en i3 3225 prosessor hvor du bruker intel hd4000 cpu i prosessoren + Windows 8. Er det en ferdig/komplett bygd PC kjøpt uten skjerm/tastatur osv ? Lenke til kommentar
Thomas Toget Skrevet 10. mars 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. mars 2013 Bruker du ekstern LCD skjerm pass på å bruk digital tilkopling (ikke VGA). Digital som i DVI , HDMI , DisplayPort . Dette da analog VGA i dagens systemer må konvertere mellom digital/analog - analog/digital føre du ser bilde på en LCD skjerm. Det er to konverteringer med kilder for forringelse. Så føre du kan konkludere med at det er feil med din cpu test med en 1920x1080 LCD skjerm du ""vet" er okay sammen med en DVI/HDMI kabel du også "vet" er okay. Hadde ikke gjort noe om du sa hva du hadde av komponenter slik at vi slipper å "gjette" så mye. Har kun skjønt at det ikke er en laptop - men en stasjonær PC med en i3 3225 prosessor hvor du bruker intel hd4000 cpu i prosessoren + Windows 8. Er det en ferdig/komplett bygd PC kjøpt uten skjerm/tastatur osv ? Merkelig.. nå er strekene vekk igjen, uten at jeg har gjort noe som helst... Det er en selvbygd HTPC med passiv kjøling, streacom fc8b-kabinett, i3-prosessor, hovedkort asus H77-i, etc. skjermen som er koblet til og der strekene har dukket opp avogtil er en gammel Samsung 40" LCD-skjerm. PC-en er koblet med hdmi-kabel til forsterker Onkyo 607 som videresender via HDMI til TV (hdmi 1.3). Strekene har dukket opp uten å gå om forstereren og. Jeg mente at jeg hadde sett strekene på en annen PC-skjerm (ny 27" LED), men det kan hende jeg husker feil... Kan det være TV-en som holder på å ta kvelden? Det er en Samsung LE40M87BD fra 2007. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå