Gå til innhold

Komplett.no er useriøs


Anbefalte innlegg

...Tok deretter kontakt for dette måtte være en misforståelse, men kundebehandleren kunne fortelle at det ikke var noen feil så de måtte returnere varen til meg...

Har du etter dette gitt uttrykk for at du ikke ønsker plasmaen, men andre varer. Komplett pleier å være meget greie å ha med å gjøre, men da de har mye å gjøre er det ikke alltid de klarer å plukke opp alle ønsker osv hos alle kunder. Om noe av korrespondansen mellom deg og komplett går an å missforstå av en av partene, send en til mail/ring for å klare HELT opp i det! Ikke vits i å stresse med forbrukerombud ol. dersom det ikke er strengt tatt nødvendig! Ellers: Lykke til!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.samsungelectronics.com.hk/tv/pl...ma/ps42p3s.html

 

Skal jo være 2 tunere i denne "TV'en". Syns emnefeltet er ganske drøyt også. Du kan ikke kalle en web-sjappe useriøs uten skikkelig begrunnelse. De har helt sikkert henta specsa fra Samsung, og hvis skjermen ikke har tunere, da kan det ha skjedd no gæli under produksjonen. Dersom det er gått mer enn 14 dager fra du fikk varen har du heller ingen rett til å få "angre/bytte" på denne. Eneste jeg finner merkelig fra komplett sin side er at de har testet den ok, selv om den er slik du hevder. (Mistenker at det er du som kanskje kan ha misforstått dette med tunere??)

På den annen side, dersom dette er tilfellet at skjermen mangler tunere, har varen en mangel. Dette kan du kreve å få utbedret, men du kan desverre ikke kreve å få byttet den ut.

Lenke til kommentar

Tror vi snakker litt forbi hverandre. Siden komplett /ikke/ finner noen feil er det /ingen/ tvil om at han kan angre hele kjøpet :)

Jo, hvis angrefristen er gått ut kan han ikke angre. Og det er antakelig det som har skjedd her, ellers ville det nok ikke vært et problem.

Jeg tolker han slik at fristen ikke har gått ut, du tolker han dithen at den har det. Greit, da snakker vi om ulike scenarier :)

Men i dette tilfellet er det vel gode muligheter for at han kan få hevet kjøpet likevel, siden Komplett tydeligvis har gitt feil informasjon om produktet.

Og der ligger kjernen. Angrerett eller ikke, men hvis det er det skjermen jeg posta link til (som er den eneste som matcher det trådstarter forklarer) er det ingen tvil om at produktet avviker fra beskrivelsen og kjøpet kan heves. Høres forsåvidt ut som han enten ikke klarer å forstå seg på TV'en (lite sannsynlig) eller har fått tilsendt feil produkt.

Lenke til kommentar
synest dette sier mer om deg en trådstarter, du kritiserer han for å "disse" en forhandler og så sitter du pinadø og disser han for at det er hans første innlegg :grumpy:

 

Selvfølgelig er dette et forum som er ment som ros og ris til webshoppene og når vedkommende føler seg lurt av en av dem må han ha sin fulle rett til å uttale seg her uansett om det er post nr 1 eller post nr 1000 :grumpy:

 

Greit nok, jeg burde formulert meg bedre... Han begrunner ikke tingene godt nok, og han legger ikke ved noen link til produktet, e.l.

 

Han skriver ikke om han faktisk gadd å sjekke hvorvidt Plasma-skjermen hadde tuner eller ikke, og han klager kun på forhandlere, uten å være særlig konstruktiv. :roll:

Jeg burde selvfølgelig ha formulert meg bedre, men det burde han også.. Det var mitt poeng... :grumpy:

 

Selvfølgelig kan alle som vil poste på forumet poste, men som sagt, jeg syntes det hele stod og falt på hvordan han formulerte seg...

Lenke til kommentar

Hei, jeg kan være enig med deg i at kunde supporten hos komplett.no er dårlig, de har ingen fårståelse for kundene og de slurver når de tester produkter de har fått i retur.

 

Jeg sendte inn Hovedkort, CPU og RAM som var feil med inn til komplett.no. Der jeg tydelig skrev at jeg hadde testet og bytte skjermkort, men hos komplett fant de ingen feil og i tillegg skriver de på en mail til meg etter de har testet varene at jeg kan prøve og skifte skjermkort.... :evil:

 

Slurv hos kunde supporten deres.

 

Mvh

Slinky

Lenke til kommentar

Må bare påpeke at det er stor forskjell mellom komplett og komplett.no!

Sistnevnte har jeg hatt svært gode erfaringer med. De varter meg opp og gjør det meste for å tilfredsstille meg siden jeg er stamkunde der.

 

Men jeg har hørt mye dårlig om kundebehandlingen i komplett-butikkene,

så prøv å ikke blande disse.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Her kommer virkelig sanheten frem, om det er komplett eller andre, er summen stor nokk må servicen/den uventet hyggelige løsning(som vi som offte leser om komplett på dette forum) som regel under 2000kr. vike, da tar butikkene heler konflikt!, drit i omdømme, tenk profit ol. dette er jo denne saken et eksempel på!. Håper noen på dette forumet har lært noe om komplett av denne sak, nemlig de driver butikk!.

Lenke til kommentar

Men jeg har hørt mye dårlig om kundebehandlingen i komplett-butikkene,

så prøv å ikke blande disse.

 

Tror det har litt med at butikkene ofte blir brukt til support på all verdens rare ting. Jeg handler ofte småting, og jeg har fått med meg mye rart i køen der... Dette er surt da jeg må stå og vente firdi en eller annen idiot som ikke har peil vil ha hjelp med elkjøp-maskinen sin :roll:

Har aldri opplevd at de er sure (møllergata), men har et par ganger hørt at de sender folk til riktig support-ordning - en fyr i dress som kom inn med fujitsu-siemens maskinen fra kontoret sitt... Det er jo grense for hvor mye service de skal yte på produkter som ikke kommer fra komplett. Dette, samt at hver tredje kunde tror at han kan mer enn den som jobber der, går nok noen ganger ut over servicenivået der.

Lenke til kommentar

For å gi klarhet i en ting; komplett skriver ikke spesifikasjonene selv på varene.

 

Ettersom jeg forstod deg; syntes du at skjermen ikke holdt mål for deg, men du vet vel ikke hvordan den egentlig skal se ut? Er ikke sikkert det er topp-modellen, også kan det være du er svært kresen.

 

Vet ikke noe, siden du har kommet med svært lite info om produkt, vaner++

 

Ta en telefon til komplett, vær hyggelig, og du skal se at du får orden i det

Lenke til kommentar
Denne har ekstern TV tuner.  Hvorfor stakk du ikke bare innom en vanlig butikk. Ser de selger den for 26.995 på Elkjøp f.eks. Da kunne du sett på den før du kjøpte den.  Selv om du ikke har Elkjøp der du bor så kunne du kjørt rimelig langt for mellomlegget.

 

Jadda... gå innom en Elkjøp butikk og få litt service og info om produktet der, før du løper ut og bestiller det på en web-shop for en billigere penge. Det er ikke helt moralsk riktig, selv om ingen kan arrestere deg for det.

 

Det er nemlig utrolig irriterende når en kunde har tatt opp 20 minutter av min tid (jobber i fotobutikk), mens køen i butikken har økt betraktelig, og deretter sier at han får kameraet for ett par hundrelapper mindre på en eller annen web-shop og at han kjøper det der i stedet. Er veldig mange som bruker den løsningen... nemlig at de misbruker servicen i "gatebutikker", og deretter kjøper produktet fra en web-shop. En av fordelene med å handle i en fysisk butikk, er at man kan få service og info om det man vil kjøpe og ikke minst teste det, se det, holde det før man kjøper det... men da bør man også være villige til å betale litt mer for produktet. Noe av det man betaler ekstra for å kjøpe ett produkt i en fysisk butikk, er for å få prøve produktet, og få hjelp til å velge riktig produkt før man kjøper.

Lenke til kommentar
Denne har ekstern TV tuner.  Hvorfor stakk du ikke bare innom en vanlig butikk. Ser de selger den for 26.995 på Elkjøp f.eks. Da kunne du sett på den før du kjøpte den.  Selv om du ikke har Elkjøp der du bor så kunne du kjørt rimelig langt for mellomlegget.

 

Jadda... gå innom en Elkjøp butikk og få litt service og info om produktet der, før du løper ut og bestiller det på en web-shop for en billigere penge. Det er ikke helt moralsk riktig, selv om ingen kan arrestere deg for det.

 

Det er nemlig utrolig irriterende når en kunde har tatt opp 20 minutter av min tid (jobber i fotobutikk), mens køen i butikken har økt betraktelig, og deretter sier at han får kameraet for ett par hundrelapper mindre på en eller annen web-shop og at han kjøper det der i stedet. Er veldig mange som bruker den løsningen... nemlig at de misbruker servicen i "gatebutikker", og deretter kjøper produktet fra en web-shop. En av fordelene med å handle i en fysisk butikk, er at man kan få service og info om det man vil kjøpe og ikke minst teste det, se det, holde det før man kjøper det... men da bør man også være villige til å betale litt mer for produktet. Noe av det man betaler ekstra for å kjøpe ett produkt i en fysisk butikk, er for å få prøve produktet, og få hjelp til å velge riktig produkt før man kjøper.

 

Poenget mitt var vel at det både var billigere på elkjøp i tillegg til at man kan få sett på det. Men jeg ser poenget ditt, men det stemmer ikke i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
For å gi klarhet i en ting; komplett skriver ikke spesifikasjonene selv på varene.

 

Det synes å være en utbredt missforståelse angående dette. Det er fra kundens ståsted knekkende likegyldig hvem som skriver spec. Deter lov å gjøre feil men når feilen vises på kopletts sider er de ansvarlig og må ta konsekvensen av det (ta imot retur). Samme gjelder reprasjon/garanti/klage. Det er uintresannt for kunden hvem som retter opp feilen. Det er selskapet som står som selger som er ansvarlig for at kunden får rett behandling.

 

Forstår at produktet fortsatt ikke er identifisert og at ovenstående forutsetter at det faktisk er en feilbeskrivelse.

Lenke til kommentar
Denne har ekstern TV tuner.  Hvorfor stakk du ikke bare innom en vanlig butikk. Ser de selger den for 26.995 på Elkjøp f.eks. Da kunne du sett på den før du kjøpte den.  Selv om du ikke har Elkjøp der du bor så kunne du kjørt rimelig langt for mellomlegget.

 

Jadda... gå innom en Elkjøp butikk og få litt service og info om produktet der, før du løper ut og bestiller det på en web-shop for en billigere penge. Det er ikke helt moralsk riktig, selv om ingen kan arrestere deg for det (masse bla bla bla)

 

Poenget mitt var vel at det både var billigere på elkjøp i tillegg til at man kan få sett på det. Men jeg ser poenget ditt, men det stemmer ikke i dette tilfellet.

 

Sorry... leste litt fort over den posten, og misforsto den vel. Men det var godt å få ut mitt synspunkt om akkurat dette :-D

Lenke til kommentar
Det er uintresannt for kunden hvem som retter opp feilen. Det er selskapet som står som selger som er ansvarlig for at kunden får rett behandling.

 

Skal innrømme at jeg ikke har tittet på produktet denne saken omhandler, men ifølge den nye forbrukerkjøpsloven har leverandør et solidarisk ansvar ovenfor kunden.

Lenke til kommentar

Det er gått over en måned siden oppstart, har ikke trådstarter noe å komme med, eller skal vi andre bare krangle oss i mellom på fjas?

Hvis ikke trådstarter skriver noe nå snart kan vel bare posten dø ut?

 

Men, hadde mye heller kjøpe en DLP prosjektør før en Plasma skjerm.

Lenke til kommentar

Nå er sony ute med HighDefinition 36" TV til 30.000,-. Jeg ville heller hatt en slik enn en plasma til under 50.000,-.

 

Jeg har montert en del plasmaskjermer nå og vet at det finnes bedre/fornuftigere alternativer. (TV & projektor).

 

Om ikke lenge kommer LCD...

 

DrErling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...