Gå til innhold

Komplett.no er useriøs


Anbefalte innlegg

Kjøpte en Samsung 42" plasma tv hos komplett. Etter noen dager oppdaget jeg at bildet hadde veldig mye etterslep, og ble kornete etter å ha stått på en stund. Oppdaget også at det ikke var innebygget tuner i Tv'n, slik at jeg måtte tilkoble en video for å kunne se på tv-program.

Gikk så inn på sidene til Komplett for å registrere retur. Tok deretter kontakt med selger og vi ble enige om at jeg skulle sende inn Tv'n og få denne byttet i andre varer hos dem. HVA SKJER SÅ? Jo får mail om at de ikke kan finne feil og skal returnere Tv'n til meg. Tok deretter kontakt for dette måtte være en misforståelse, men kundebehandleren kunne fortelle at det ikke var noen feil så de måtte returnere varen til meg. Han mente at så stort etterslep skulle det være på en slik tv, det var jo tross alt en plasma-tv (til kr. 31.503,-)

Så HURRA :lol: for komplett, plasma-tv'er, og de flotte kundebehandlerne deres.

 

Andre som har opplevd lignende? (saken er forresten hos Forbrukerrådet)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ikke greie på plasma-TVer, men jeg syns det høres svært tvilsomt ut å kalle noe som ikke har TV-tuner for en TV... Det er vel i beste fall villedende markedsføring.

 

Hm. Sjekk fakta. Den eneste som har kalt Plasma-skjermen for en TV er karen som føler seg forurettet her. Så vidt jeg kan se står det ikke TV ut for de plasma skjermene som ikke har tuner på websiden til Komplett.

Lenke til kommentar
Hurra... Du har én post, og den bruker du på å disse en forhandler... Kjekt.... :roll:

 

Hadde lagt merke til dette med Ghostinga på bildet litt før, så kunne du brukt angrefristen, vel og merke om du handlet via web...

 

Synest dette sier mer om deg en trådstarter, du kritiserer han for å "disse" en forhandler og så sitter du pinadø og disser han for at det er hans første innlegg :grumpy:

 

Selvfølgelig er dette et forum som er ment som ros og ris til webshoppene og når vedkommende føler seg lurt av en av dem må han ha sin fulle rett til å uttale seg her uansett om det er post nr 1 eller post nr 1000 :grumpy:

Lenke til kommentar

hvis du leverte tv'n før det hadde gått 14 dager så gjelder da egentlig angrefrist loven. Da skal det ikke ha noe si om tv'n er ødelagt eller ikke. Har ikke noe si hva slags grunn du gir dem heller. Bare si at du ikke ønsket den likevel. Ellers så vil jeg si at jeg har hatt lite prob med komplett... Handler der ofte. Noen få prob er ikke til å unngå da :wink:

Lenke til kommentar
hvis du leverte tv'n før det hadde gått 14 dager så gjelder da egentlig angrefrist loven. Da skal det ikke ha noe si om tv'n er ødelagt eller ikke. Har ikke noe si hva slags grunn du gir dem heller. Bare si at du ikke ønsket den likevel. Ellers så vil jeg si at jeg har hatt lite prob med komplett... Handler der ofte. Noen få prob er ikke til å unngå da :wink:

 

Gjelder ikke angreloven kun saker som er kjøpt privat? Du får jo en e-mail om dette fra Komplett hver gang du bestiller noe.

Lenke til kommentar
Da skal det ikke ha noe si om tv'n er ødelagt eller ikke.

Jo. Man må finne ut hvem som har ødelagt den. Butikken skal ikke lide for at du ødelegger noe. "Woops, min nye XP3200+ kunne visst ikke kjøre uten kjøler likevel.. Jaja, angrerett!".

 

Les hva han skriver da, ølvom.

"Angrefrist!"

Da er det ett fett hva grunnen er til at man vil returnere den.

Lenke til kommentar
Da skal det ikke ha noe si om tv'n er ødelagt eller ikke.

Jo. Man må finne ut hvem som har ødelagt den. Butikken skal ikke lide for at du ødelegger noe. "Woops, min nye XP3200+ kunne visst ikke kjøre uten kjøler likevel.. Jaja, angrerett!".

 

Les nå for guds skyld ikke hele tråden før du sier noe... For det første er ikke en plasmaskjerm vanligvis en tv. Det er som oftest en monitor/skjerm da den ikke inneholder tuner. For det andre er ikke skjermen ødelagt. Den svarer bare ikke til kjøpers forventninger.

 

Etterslep slipper man sjelden unna på de billigste plasmaskjermene da disse simpelthen ikke har god nok kvalitet. Sånn er det med alt. Du kan ikke få i både pose og sekk. 42" plasmaskjermer selges for alt fra 30k til 100k og mere. Det sier seg selv at det er kvalitetsforskjell.

 

Selv har jeg montert/testet en god del dyrere plasmaskjermer fra pioneer, både 43" og 50"ere, og kvaliteten er høy. Det er også prisen.

Lenke til kommentar

Les min post en gang til. Så leser du den enda en gang. Så ser du hva jeg quoter. Off topic, ja. Fyren påstår at angrefristen gjeller for defekte produkter og det gjør den ikke.

Saken til trådstarter virker helt grei, ingen tvil.

Og du burde være glad du redigerte svaret like kvikt som du leste mitt innlegg.

Lenke til kommentar
Tror denne saken er mellom deg og komplett, slike tråder som denne

er ikke noe særlig populære her på bruket :wink:

 

Selvfølgelig er slike tråder vellkommen til forumet om de bare er postet rett, noe denne er. Så hva er problemet? Han har da kjøpt en "tv" til over 30 laken, og er det feil på den. Og butikken mener noe annet er det klart at han er ute etter svar og tips om hva han skal gjøre.

 

Ang. topic har jeg desverre ikke noe og tilføye :roll:

Lenke til kommentar
Tror denne saken er mellom deg og komplett, slike tråder som denne

er ikke noe særlig populære her på bruket :wink:

 

Selvfølgelig er slike tråder vellkommen til forumet om de bare er postet rett, noe denne er. Så hva er problemet? Han har da kjøpt en "tv" til over 30 laken, og er det feil på den. Og butikken mener noe annet er det klart at han er ute etter svar og tips om hva han skal gjøre.

 

Ang. topic har jeg desverre ikke noe og tilføye :roll:

 

Les posten til DrErling så skjønner du resten :wink: Kanskje ?

Lenke til kommentar
Da skal det ikke ha noe si om tv'n er ødelagt eller ikke.

Jo. Man må finne ut hvem som har ødelagt den. Butikken skal ikke lide for at du ødelegger noe. "Woops, min nye XP3200+ kunne visst ikke kjøre uten kjøler likevel.. Jaja, angrerett!".

Det jeg mente er at hvis du får en defekt del fra butikken, da kan du bruke angreretten. Som trådstarter sier er at komplett sier at de ikke kunne finne noe feil derfor derfor kan de ikke gjøre noe med den.

Lenke til kommentar
Da skal det ikke ha noe si om tv'n er ødelagt eller ikke.

Jo. Man må finne ut hvem som har ødelagt den. Butikken skal ikke lide for at du ødelegger noe. "Woops, min nye XP3200+ kunne visst ikke kjøre uten kjøler likevel.. Jaja, angrerett!".

Det jeg mente er at hvis du får en defekt del fra butikken, da kan du bruke angreretten. Som trådstarter sier er at komplett sier at de ikke kunne finne noe feil derfor derfor kan de ikke gjøre noe med den.

Tror vi snakker litt forbi hverandre. Siden komplett /ikke/ finner noen feil er det /ingen/ tvil om at han kan angre hele kjøpet :)

Lenke til kommentar

Tror vi snakker litt forbi hverandre. Siden komplett /ikke/ finner noen feil er det /ingen/ tvil om at han kan angre hele kjøpet :)

 

Jo, hvis angrefristen er gått ut kan han ikke angre. Og det er antakelig det som har skjedd her, ellers ville det nok ikke vært et problem.

 

Men i dette tilfellet er det vel gode muligheter for at han kan få hevet kjøpet likevel, siden Komplett tydeligvis har gitt feil informasjon om produktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...