Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Melde seg ut av fastlegeordningen. Enklere å få utskrevet medikamenter?

Cooky

Anbefalte innlegg

Jeg har vært til en del fastleger de siste 1-2 årene, med det formålet å få utskrevet visse medisiner mot angst (benzodiazepiner).

Men også andre medikamenter, og henvisninger til spesialister, som fastlegen min ikke var villig til å gjøre.

Men ofte når jeg har gjort dette, spesielt de siste legene jeg har prøvd å fått en time hos, så ber de meg heller oppsøke fastlegen min.

Jeg ønsker ikke å sitte inne hele denne sommeren, fordi jeg ikke tørr å gå ut, og være med folk.

Forrige sommer endte dette med over ca. 6 måneder alkoholbruk, hvor jeg drakk nesten hver dag, og dette hovedsakelig bare for å klare å gå utendørs, og være med folk.

Dette er noe jeg ikke vil tilbake til da alkoholen er et rusmiddel jeg hater mest av alle rusmidler jeg har prøvd, på grunn av den "dumaktige" rusvirkningen den gir.

Jeg har derfor følgende spørsmål:

- Dersom jeg melder meg ut av fastlegeordningen, vil det da bli enklere for meg å få time, og få utskrevet medisiner, (og generelt andre ting man går til lege for), siden jeg ikke har noen fastlege?

- Før dere nevner at jeg heller burde gå til psykolog, kan det nevnes at jeg har gått til psykolog i 3-5 år nå, uten noen forandring/bedring, så spar meg for dette.

Endret av Cooky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer dem ikke bare da til å si skaff deg en fastlege , så få time.

Fastleger får lønn x pasientlista si, så smutthullet her er å finne en lege som heller gir deg en å miste deg som betyr å miste lønn.

Studenter i byen er flinke til å bytte leger helt til de finner en som gir etter.

Hva sier fastlegen din? Nei?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...