Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen vil ikke boote

Anbefalte innlegg

Det er sikkert mange tråder her eller andre steder som forklarer dette men jeg vil heller ta det her.

Så idag, så tenkte jeg hvorfor ikke putte inn ddr 2 ram brikker i en ddr 3 Moderkort (Jeg visste jo ikke at det ville gi meg no konsekvenser, med andre ord jeg tok en sjanse som jeg ikke visste noe om)

Så nå lyser CPU led og DRAM vær gang jeg booter og jeg får ikke noe signal på skjermen. Er Moderkorte mitt ødelagt nå eller er det en måte å ordne det på?

Moderkort: Sabertooth p67

Cpu:I7 2600k

Gpu: Ati radeon 7970

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikker på at minnebrukkene passer i sporet?

Høres rart ut.

DDR og DDR2 er 1 mm forskjell, men DDR2 og DDR3 skal være over en cm.

Rart, Jeg må jo ha presset den inn på en eller anna måte? Men hvordan kan det ødelegge alle sporene? Jeg satt inn 2 DDR 2 brikker. Hadde 2 DDR 3 fra før av i de andre sporene.

Endret av alexzan
Lenke til kommentar

Det er ihvertfall ikke mulig at jeg har fått pressa dem på plass etter jeg sjekka om dem var like store etc.

Å resette bios er vell å trykke på den knappen på moderkorte? ISåfall så skjer det ingenting når jeg trykker inn den enten pcen er på eller ikke.

Endret av alexzan
Lenke til kommentar

Ta ut kontakten, ta ut batteriet, trykk på påknappen for å tømme kondensatorer og kortslutt + og - i batterisocketen med skrutrekkeren om du ikke ser no jumper i nærheten du kan flytte.

Vent 10 sek og sett i batteriet igjen og boot.

Lenke til kommentar

DDR2 og DDR3 har samme lengde, og de er visst 240 pins begge, men DDR3 har "notch"en på en annen plass enn DDR2. Dessuten er de ikke elektrisk kompatibel, så stor mulighet for at HK er kaputt. Hvordan du greide å presse en DDR2 brikke ned i DDR3 spor skjønner ikke jeg.

post-179662-0-53241000-1362936463.jpg

Lenke til kommentar

Ikke jeg heller.

Men nå skal jeg forklare etter 2 dager med prøving å få det til å funke.

Det som skjer er at CPU ledden lyser uansett hva, men når jeg trykker på REset knappen på HK så begynner DRAM og lyse.

Etter jeg starter maskinen så restarter den seg en gang, men hvis jeg har tatt ut bios batteriet og tilbake så vil den starte uten å starte på nytt men det skjer likevell ingenting. HK har gått til dass, jeg håper virkelig ikke cpu'en eller ramen har gått til helvette.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Så nå har jeg kjøpt meg et nytt hoved kort: Z77A-G43 og den vil fremdeles ikke boote opp?! Den første gangen jeg prøver å starta den så funka den, så lasta jeg inn driverne til hovedkorte så måtte jeg restarte, etter det så fikk jeg ikke signal på skjermen, tastaturet og musa?

Så tok jeg ut en ram brikke, den starta!! så lasta jeg ned drivern til lyden så måtte jeg restarte igjen men etter det så har jeg ikke fått noe signal. WHAT TO DO? Den har jo ikke CTRLC pins heller så jeg får jeg ikke resetta bios.

helt random begynner musa og tastaturet å funke, ehh? Nå er det bare skjermen igjen

Endret av alexzan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...