HJKL Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Hei! jeg har lest mange tråder der folk lurer på hvordan de tar screenshots og hvor de lagres, men der har de fått til svar at de lagres på skrivebordet. På min mac lagres de ikke på skrivebordet og jeg kan ikke finne de noen steder, men jeg hører at blidet blir tatt. Hva må jeg gjøre? Hvor blir bildene lagret? Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 (endret) Søk i maskinen på "Skjermbilde", og hvis de kommer opp, så klikker du én gang på en av filene, også ser du nederst på vinduet hvor de befinner seg. Endret 9. mars 2013 av Banksy Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 (endret) Kan være du eller noen andre har endret plasseringen for en tid siden og du husker det ikke. Det kan kanskje hjelpe å kjøre denne komandoen i terminal. Søk etter terminal i spotlight, det kommer opp et vindu du kan kun skrive tekst i, høyreklikk, lim inn teksten nedenfor og trykk enter. defaults write com.apple.screencapture location ~/Desktop/ killall SystemUIServer Og bare for å dobbel sjekke, det er cmd+shift+3 eller 4 du bruker for å ta screenshot? Endret 10. mars 2013 av Speider-gutten Lenke til kommentar
HJKL Skrevet 16. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2013 Jeg har prøv å bruke både cmd+shift+3 og cmd+shift+4, men bildene lagres ikke på skrivebordet. Og jeg har søkt i datamaskin også, men kan ikke finne dem der heller. Prøvde kommandoen i terminal nå, men det kom ikke opp noe. Lenke til kommentar
HJKL Skrevet 16. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2013 Gleeeem det! Jeg fant ut hva det er jeg gjør feil:) Jeg har trykket inn shift+ctrl+cmd+3 eller 4-.- Takk for svar uansett! Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Du hører lyd når tar bilde på en Apple-maskin. Husk å sett tråden som løst! Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Bruker du Cntrl i tillegg, lagres de ingen plass MEN de kan limes inn hvor du vil ha dem (cmd+v) , fin fin funksjon Lenke til kommentar
HJKL Skrevet 17. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2013 Åjaa:) Jeg hørte jo at det ble tatt bilde. Takk:) Lenke til kommentar
legume Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Trykke tre taster samtidig er litt vanskelig for meg. Jeg bruker et screenshot verktøy for å fange skjermen på min Mac. Og jeg kan lagre skjermbildet til en mappe jeg liker. Lett å finne dem. Lenke til kommentar
Hoshi Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 (endret) Trykke tre taster samtidig er litt vanskelig for meg. Jeg bruker et screenshot verktøy for å fange skjermen på min Mac. Og jeg kan lagre skjermbildet til en mappe jeg liker. Lett å finne dem. Bra anbefaling http://www.apowersoft.no/gratis-skjermfangst Helt gratis også. Endret 15. januar 2015 av Hoshi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå