Morgens Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Ved jevne mellomrom ser vi at personer er dømt til piskeslag. Hva betyr egentlig 100 piskeslag? Blir man frisk igjen eller gir det varige skader? PS: Jeg har ikke tenkt å bli kriminell i merkelige land! :nei2: Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Man vil nok overleve, men ryggen din blir nok full av arr resten av livet. Tror det vil bli et sant smerte helvette når du begynner å få åpne sår av slagene. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Jeg går ut i fra de stopper og eventuelt gjenopptar på et senere tidspunkt om medisinsk personell finner at det ikke er forsvarlig å fortsette. (Det vil si jeg går ut i fra at det er slik i de landene som driver med slikt på statsnivå (f.eks. Saudi Arabia), og ikke i disse muslimske "statene" i Øst-Afrika). Anonym poster: fe6e96f8b918e64f254b6c7bf6b8edfe Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Hundre piskeslag lett kan drepe et menneske. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Avhengig av pisk selvsagt, men sårene kan bli veldig dype når man treffer samme område flere ganger. Dette kan føre til at blodårer og muskler ødelegges så mye at de ikke kan repareres. Hvilket igjen, kan føre til lammelser. Du er død, eller kommer ikke til å overleve, særlig mer enn 20. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Kommer vel ann på pisken Gjorde et søk på youtube, men ser ut som det var mest mobiemaker filmer med musikk og tekst om emnet.. Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Det varierer veldig mellom personer. En kraftig mann kan (avhengig av tidligere momenter) overleve flere hundre slag, mens det kan være game over for ei jente lenge før man kommer til 100. I muslimske land mener sharia gode saker er det jo ofte kvinner eller jenter i tenårene som blir pisket, og da er ofte 100 piskeslag dødelig. På 1800-tallet kunne britiske soldater bli pisket opp til 1200 slag som straff, uten at dette nødvendigvis drepte vedkommende (slik jeg tolker wikipedia). Se her: http://en.wikipedia.org/wiki/Flagellation#Flogging_as_military_punishment Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Jeg har gått i klasse med en som hadde blitt pisket. Jeg spurte aldri om hvor mange slag han fikk, men ut i fra arrene han hadde på ryggen var det en god del. Det så rett og slett jævlig ut; store, tydelige arr som bulet ut. Han levde imidlertid, og hadde ingen skader ut over det kosmetiske. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 10. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2013 Takk for alle innspill. Jeg skjønner også at det kommer an på pisken osv. De sakene jeg har lest om (i tabloidene) er det unge jenter som er dømt til denne straffen. Gjerne at straffen utsettes til de blir 18. Skremmende uansette. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Her har vi en video, ser ikke så sktremt ut, ihvertfal ikke i dette tilfellet. http://www.youtube.com/watch?v=iQ89u-VzvWU Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå