Gå til innhold

Nytt Hovedkort og eventuelt CPU?

Anbefalte innlegg

Jeg har nå et Asus P8P67 Pro rev 3, 1155 h.kort, med en Intel i5-2500k ( denne er klokket til 4,8 stabilt.

Jeg har nettopp kjøpt nytt skjermkort, og lurer på følgende:

Finnes det løsninger for meg nå på hovedkort og cpu siden, som vil øke ytelsen betraktelig?

Eller bør jeg beholde oppsettet en stund til? Jeg liker å oppgradere og følge med, og bare lurte på et eventuelt nytt 1155 kort eller 2011 serien med en i7- 3820 cpu. Vil forskjellene være minimale ytelse?

Hvilken sammensetning av ny cpu og hovedkort på 1155 socket vil være en oppgradering sett i forhold til det jeg har nå? Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mer ram ?

Hadde en tråd her før ang ram, og da mente flesteparten at 8gb var mer enn nok..tviler på det er særlig å hente på mer ram. Regner med jeg venter litt med nye kjøp, selv om oppgraderinger, nyere ting er gøy :)

Endret av Crusis
Lenke til kommentar

Har den overklokket, cpu til 4,8 ghz, da viser den mellom 50-56 ( edit: 60-66 grader) i 3dmark11..men er det trygt å ha den på den klokkinga ved feks Crysis 3 spilling? Er redd for den plutselig blir for varm og tar kvelden..men ja, venter nok en stund enda med både hovedkort og cpu, selv om jeg tror en høy ghz utgave av Haswell nok vil koste ganske bra..men innen den tid har sikkert i7-3970x gått en del ned i pris.

Gpu er klokket til 1170 core nå og på minnet 1600..det var en del forskjell i framerate ja

Endret av Crusis
Lenke til kommentar

Jeg har nå et Asus P8P67 Pro rev 3, 1155 h.kort, med en Intel i5-2500k ( denne er klokket til 4,8 stabilt.

Jeg har nettopp kjøpt nytt skjermkort, og lurer på følgende:

Finnes det løsninger for meg nå på hovedkort og cpu siden, som vil øke ytelsen betraktelig?

Eller bør jeg beholde oppsettet en stund til? Jeg liker å oppgradere og følge med, og bare lurte på et eventuelt nytt 1155 kort eller 2011 serien med en i7- 3820 cpu. Vil forskjellene være minimale ytelse?

Hvilken sammensetning av ny cpu og hovedkort på 1155 socket vil være en oppgradering sett i forhold til det jeg har nå? Noen tips?

Her har du en sammenligning:

http://www.anandtech...duct/523?vs=288

Jeg ser heller ingen grunn til å oppgradere.

Endret av ronron25
Lenke til kommentar

De sammenligningene på cpu var interesssante. Artig å se hvordan en etterhvert litt eldret 2500k henger godt med enda, og i noen tilfeller er foran. Mon tro om Haswell klarer et betraktelig hopp fremover mht ytelse?

Btw, jeg sliter litt med temp på såjalte TMPIN4, som uten spilling men med normal bruk av nett og slikt ligger oppi 77-80 grader til tider. Klokket cpu ned til 4,3ghz, og temp eller ser jo veldig greit ut. Men TMPIN4 vil ikke ned..noen forslag?

post-260244-0-80539700-1362916943_thumb.jpg

Endret av Crusis
Lenke til kommentar

Veldig mange av målerne HWMonitor overvåker viser feil eller viser helt andre data enn temperaturer.

Stort sett alt av målinger fra hovedkortet kan du overse uten å miste noe informasjon.

Ok, takk. Ser at mange på nettet har lurt på det samme som meg ang TMPIN4, med forskjellige hovedkort. Litt rart igrunn..

Vente til Mid 2013 da kommer z87 hovedkortene og haswell

Skal følge med på info ang Z87 kort og Haswell. Skal bli spennende/interessant å se om de blir de store ytelsesforskjeller på Haswell mot nåværende IvyBridge eks, da arkitekturen er så og si helt lik. Bedre prefetcher ja, men spørs om det vil være noe stort hopp. For meg virker det ikke som Z87 og Haswell kommer til å bli store sprang..men det gjenstår å se Endret av Crusis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...