Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Skriv litt om "Før og etter medisinering" av Adhd ?

kenny28

Anbefalte innlegg

Det stemmer. Er på min tredje dag med 10mg to ganger om dagen. Er inne i en "prøveperiode" for å finne ut hvilken dose som passer meg best. Så har egentlig ikke erfart så mye til nå.

Men det positive er at jeg er mye mer tilstede i det jeg driver med om det måtte være lekser, samtaler, spill. Egentlig det meste. Jeg klarer å holde meg mye mer konsentrert med det jeg driver med uten at tankene flyr av sted. Da også over lengre tidsperioder enn før. Jeg er mindre rastløs både utenpå og "innvendig" - Dette hjelper godt på konsentrasjonen.

Har ikke kommet over noe negativt så langt egentlig. Kanskje at når Ritalinen er på vei ut av kroppen etter siste dose, på kvelden, kan jeg få litt hodepine. Men den er så mild at det ikke er noe som plager meg. Og så tar det litt lengre tid å sovne om kvelden.

Noe nevneverdig utover dette kan jeg ikke komme på.

Forventningene mine når det gjelder medisinering med Ritalin er vel i hovedsak at konsentrasjonen skal bli bedre, spesielt når det kommer til skolearbeid. Da det er dette området jeg har slitt mest med opp gjennom årene. Men også at det demper den indre og ytre uroen jeg har, og at jeg blir mindre ubesluttsom. Og holder meg til det jeg har bestemt meg for av planer osv.

Anonym poster: ebf8f6785ef95db7d4dfa31be572

Hvordan går det med deg nå ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...