tveiten83 Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Jeg har en harddisk som er noen år gammel i en bærbar, en 2,5" satasak.. Den vil ikke boote fra den overhodet, har prøvd å sette den over i en annen maskin og den vil ikke boote fra denne der heller. Har prøvd å kople den til via eksternt diskkabinett, men den finner ikke disken. Jeg har noen filer jeg gjerne skulle reddet fra denne, hva kan jeg gjøre for å prøve å få ut filene mine? Setter stor pris på alt av tips. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Hvis du ikke finner disken er det intet du kan gjøre. Da er proffene eneste mulighet. Eksterne kabinetter er ikke alltid helt å stole på. Man må da koble disken internt på en SATA port. Og ikke forvent at disken dukker opp i Utforskeren. Du må sjekke Diskbehandling. Lenke til kommentar
tveiten83 Skrevet 9. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2013 Tusen takk! Skal teste. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Jeg har hatt diskkræsj før, og har jobbet mye med kaputte harddisker. Prøv å koble harddisken til en maskin med Linux eller MacOS. Noen ganger har man hell med dette, og greier å lese av disken. Om ikke det funker kan du pakke inn disken i en plastpose og legge den i fryseren over natta. Ta deretter ut disken og koble den til en datamaskin. Lenke til kommentar
Admiral-K Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Jeg har hatt diskkræsj før, og har jobbet mye med kaputte harddisker. Prøv å koble harddisken til en maskin med Linux eller MacOS. Noen ganger har man hell med dette, og greier å lese av disken. Om ikke det funker kan du pakke inn disken i en plastpose og legge den i fryseren over natta. Ta deretter ut disken og koble den til en datamaskin. Fryseren hadde jeg ikke brukt som oppbevaringsplass..... Som Hårek skriver må du koble den til en annen maskin, det finnes flere gode recovery programmer. Har selv brukt File Scavanger som redda mye. Her er noen andre http://disk-recovery-software-review.toptenreviews.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå