Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Psykoanalyse sett fra min side. Ser på min egen fastlege som mer syk i hodet enn meg selv.

Hexafix

Anbefalte innlegg

Etter å ha psykoanalysert meg selv så har jeg kommet frem til flere aspekter for å skille mellom en frisk og syk hjerne.

Jeg mener at så lenge man kan skille mellom riktig og galt så er det tegn på at man er frisk.

Skille mellom tanker som kommer utenfra hodet og de som kommer innefra hodet er også viktig.

Det jeg er bekymra for er at jeg har oppdaget at skremmende mange folk har sine egne tanker.

Det er også skremmende mange som ikke tenker selv fordi alt dem gjør er opplært av andre.

De som ikke tenker selv er også de som ikke er i stand til å koble hjernen til det som befinner seg i vår verden.

Det som skremmer meg er at jeg oppdager at for eksempel folk som fastlegen min ikke kan skille mellom det han vet og det han ikke vet. Og det han ikke vet er tanker som kommer innefra han sitt hodet og slike tanker har han mange av. Derfor blir det helt fjernt å gå til legen.

Jeg tar han for å være mer syk i hodet enn meg og da blir jeg bekymra.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Jeg tar han for å være mer syk i hodet enn meg og da blir jeg bekymra.

Kan hende du har rett, and so?

Lenke til kommentar

Det jeg mener med denne tråden er at det er mange som går med tanker som ikke har noen sammenheng også at folk har for mye interesse av ting som ikke er viktig eller noe som fører til noe bedre.

Men her inne så er det vel ikke noe bedre enn det som er utenfor så jeg forventer aldri noe mer av folk.

Lenke til kommentar

Helvetes idioter som ikke gidder å sette seg litt mer inn i tema. Det er ikke rart at du misforstår da. Ei heller når du er dum.

Var det noen som hadde problemer med å forstå mine teorier angående psykoanalyse?

Er det et sted som er lite utforsket i vår verden så må det være menneskets hjerne og jeg har studert min egen hjerne og det som står i første posten gjelder jo for alle. Alle kan ha tanker som ikke har sammenheng til virkeligheten og det er det også mange som har.

Min fastlege er en person som har slike tanker og når man har det så er man ikke frisk. Jeg tar derfor han som mer syk enn meg og jeg ser ikke på meg selv som psykotisk eller syk.

Det eneste jeg har er angst og det er angst i mot nye eller ufrivillige tanker, følelser og usikre situasjoner.

Etter at jeg ble glad i meg selv så ble jeg kvitt sosial angst og jeg ble også kvitt følelser som å være verdiløs og ikke være noe etter et langt liv som mobbeoffer.

Da forsvant også det meste av depresjonene mine,

Etter det så fikk jeg også andre typer angst igjen som sagt.

Denne angsten gjør at jeg ikke leser noe slik at jeg slipper å tilføye noe mer informasjon i hodet på meg enn det som allerede er før jeg klarer å bearbeide nye tanker og inntrykk.

Får jeg for mye så blir jeg bare sliten og jeg har nok med at det fysiske miljøet kobler seg inn i nervesystemet mitt og gir meg så sterke følelser at det setter meg ut når som helst.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan ikke psykoanalysere deg selv. Det må en nøytral tredjepart til. Og denne nøytrale tredjeparten bør være utdannet i psykoanalyse. Grunnen til at man har rigide regler om psykoanalyse og i psykoterapi er for å unngå misforståelser. Fastlegen din er i utgangspunktet ikke kvalifisert til å vurdere din psykiske tilstand. Men det er heller ikke du.

Selv om jeg ser hvor det er du vil, og jeg er imot å stemple alt mulig, så synes jeg personlig at du utviser noen milde, men bekymringsverdige dissosiative signaler.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om en psykisk syk person som ser på seg selv som psykisk sett ganske perfekt tar psykoanalyse av seg selv og andre psykisk normale, hva blir da resultatet?

:hmm:

jaaa.. nei, det blir vel dagbøker og selvbiografi... Kartlegging av funksjonsnivå under forskjellige situasjoner og perioder. Kreativ utvikling og utforsking av indre bane.

Resultatet er at jeg har kommet frem til det som er grunnleggende for psykiske helse.

Jeg har også kommet frem til at nervesystemet kan brukes til å tenke med og at nerveforstyrrelser også kan føre til redusert funksjonsnivå.. Til og med hukommelsen direkte påvirkes av nervene.

Men det er egenskaper som jeg alltid har gått med. Jeg måtte bare kartlegge meg selv for å samle meg selv enda bedre for å slippe å være mer usikker på alt som jeg ikke må være usikker på.

Har et håp om å få gitt ut boka mi før jul. eller våren 2014.

Lenke til kommentar

Du har med andre ord laget din egen psykologi du bruker til å analysere andre med?

:thumbup:

Riktig!!!

Og her er eksempel:

Siden jeg ikke vil ha med hele historien i fare for å kunne bli identifisert så skal du få prinsippet.

Det er slik at legen min fortalte meg at han visste noe som jeg aldri har fortalt om før da det var noe som jeg skulle fortelle om. Det er et punkt.

Et annet er at legen min tror at jeg driver med masse ting som jeg aldri har gjort og aldri driver med. Det er tanker hos legen som ikke har noen sammenheng.

Han har også fortalt meg at han leser meg som en åpen bok og når folk sier dette så blir jeg bekymra og enda mer bekymra når det viser seg at han tror ting før han har fått signaler om det fra min side.

Han trodde også at jeg hadde ting som jeg ikke har og aldri har hatt.

Og lista kan bli lenger men du skjønner prinsippet?

Jeg opplever dette hos svært mange folk etter at jeg kom frem til denne.

Jeg har ikke jobbet med alt som handler om det psykiske.

Jeg er også slik at jeg tar til meg signaler fra alt som er rundt meg og alt gir meg forskjellige følelser i kroppen. Derfor har jeg mye å tenke over fra det som skjer både utenfor og inne i kroppen min og hvordan dette er linket sammen.

Lenke til kommentar

I en selvlaget psykologi med deg selv som utgangspunkt er det ikke rart legen, og de fleste andre, blir definert som psykisk syke...

Antar du ser på de fleste du møter til daglig og på forumet som psykisk syke?

Inkl. meg vet jeg :)

Regner med at du kom særs godt ut i din egne psykoanalyse basert på egen psykologi også.

Endret av aklla waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I en selvlaget psykologi med deg selv som utgangspunkt er det ikke rart legen, og de fleste andre, blir definert som psykisk syke...

Regner med at du kom særs godt ut i din egne psykoanalyse basert på egen psykologi også.

Jeg ser ikke på alle som har slike tanker som psykisk syke.

Du kan jo ta et eksperiment med deg selv. For eksempel at du møter en ny venn.

Vennen tar opp en mobil telefon i fra lomma for å ringe eller sende en SMS

Du tenker automatisk at dette er han sin telefon.

Det du ikke vet er at vennen kan ha lånt den av noen andre.

Ellers kommer det an på graden på dette hos folk. Noen har mange tanker som ikke har sammenheng og noen har ikke fullt så mange og noen er helt fri for dette.

Noen har mer tanker som ikke har sammenheng enn andre og legen min er en av de som har flest tanker som ikke har sammenheng av de jeg har møtt som er utenfor slekta.

Men dette med tanker uten sammenheng merker man best i sosiale situasjoner. Men det kan også fortelle noe om hvordan personen tenker ellers når vedkommende tar til seg ny informasjon i fra andre kilder.

Har du aldri før trodd noe som ikke var sant likevel?

Lenke til kommentar

Regner med at du kom særs godt ut i din egne psykoanalyse basert på egen psykologi også?

Spørsmål er merket i fet skrift

Har desverre ellers lite å bidra med i en "diskusjon" om egenlaget psykologi basert på at folk antar ting basert på erfaring.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...