Karolinexx Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Hei! Jeg har tenkt å søke en plass til USA på utveksling (2.året). Det som er problemet mitt er at jeg har utroooolig mye fravær på ungdomsskolen! Det vil si over 170 dager til sammen... Jeg har dokumentasjon på dette. Har 14 dager forrige termin VGS, men dette pga en operasjon som rettet problemene mine som vil si at jeg ikke er syk mer nå. Tror du at det er en liten sjans der for at jeg kommer med? Har 5 i alle språkfag og STOR motivasjon! Lenke til kommentar
Metasenter Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Hvis du har planer om å bo hos vertsfamilie eller noe slikt, så bør du i alle fall være jævlig obs. Du finner mange skrekkhistorier om utvekslingsstudenter fra Norge som er / har vært i USA. Kommer selvfølgelig an på hvilket selskap du reiser med, men søk litt rundt på nettet hvis det er det som er planen. 1 Lenke til kommentar
Karolinexx Skrevet 9. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2013 Hvis du har planer om å bo hos vertsfamilie eller noe slikt, så bør du i alle fall være jævlig obs. Du finner mange skrekkhistorier om utvekslingsstudenter fra Norge som er / har vært i USA. Kommer selvfølgelig an på hvilket selskap du reiser med, men søk litt rundt på nettet hvis det er det som er planen. Vet det kan være mye tull med vertsfamilier, men er forberedt på det aller meste. Tenkte å reise med Into-utveksling, er bare så usikker om noen som vil slippe meg inn når jeg har så mye fravær. Lenke til kommentar
PavilionI7 Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 (endret) Hei! Var nettopp gjennom søknadsprosessen selv. Så lenge du kan dokumentere fraværet går det greit, det er også en faktor at du ikke kan ha like høyt fravær i utlandet. Men som du selv sier, har du "fikset" dette nå. Uansett, det er på intervjuet de "vurderer" deg. Jeg selv har svært "dårlige" karakterer på VGS 1, pga mangel av motivasjon. Men kunne igjen vise til svært utpreget personlighet (hennes ord) og nokså gode karakterer på ungdomskolen. Motivasjonen var selvfølgelig på plass, og ser på turen som en tur som skal øke denne, noe de var enig i. Lykke til! Christian Endret 21. mars 2013 av PavilionI7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå