Gå til innhold

Frps løftebrudd om bompengene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, Siv, det er ikke velgernes men ditt eget ansvar som partileder å ta et standpunkt på hva det er dere mener om bompenger.

http://www.nationen....ri/e39/7986732/

Er dette virkelig så vanskelig?

1. Frp har tatt et standpunkt mot bompenger.

2. De er åpne på at de kan bli nødt til å kompromisse om de havner i regjering

3. Derfor er de avhengig av tilstrekkelig med stemmer for å kunne gjennomføre egen politikk

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så med andre ord kompromissløse Frp som frykter for å ende opp som kamelspiser-SV er villig til å ta sjansen på å ende opp nettopp som SV?

Så med andre ord må Frp som alle andre politiske partier inngå kompromisser, og deres gjennomslagskraft avhenger av oppslutning. Ser ikke hvordan det rettferdiggjør en egen tråd, men det får så være.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Åh, det er ikke så vanskelig. Det følger den såkalte Tollari-algoritmen:

Kan jeg, uavengig av mening, hensikt, relevanse, fornuft eller enighet, sverte FRP? Hvis ja: post.

Det er samme algoritme kgun poster etter.

Endret av Lycantrophe
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Åh, det er ikke så vanskelig. Det følger den såkalte Tollari-algoritmen:

Kan jeg, uavengig av mening, hensikt, relevanse, fornuft eller enighet, sverte FRP? Hvis ja: post.

Det er samme algoritme kgun poster etter.

Takk, den typiske frp post-agoritme har du klart på det perfekte: "Kan jeg uavhengig av mening, hensikt eller evnen til å tenke selvstendig sverte og latterliggjøre saklig frp-kritikk?"

Lenke til kommentar

Så med andre ord må Frp som alle andre politiske partier inngå kompromisser, og deres gjennomslagskraft avhenger av oppslutning.

Hvor stor oppslutning må Frp ha for å slippe inngå kompromisser i et regjeringssamarbeid?

Lenke til kommentar

Fordi jeg tror ikke de er villig å inngå kompromisser på bekostning av den bekvemme ansvarsløse opposisjons-tilværelsen de har hatt i 35 år, der de fritt har kunnet hamre mot alt og alle.

Min spådom er at Frp på målstreken høsten 2013 vil unnvike å ta ansvaret og belastningen det er å medvirke i regjering (tap av popularitet) selv om mandatfordeling skulle tilsi borgerlig regjering. Ergo ikke noe skifte

Siste meningsmåling viser forøvrig borgerlig flertall hvis det var valg i dag:

post-10740-0-21141500-1362863175_thumb.png

Lenke til kommentar

Fordi jeg tror ikke de er villig å inngå kompromisser på bekostning av den bekvemme ansvarsløse opposisjons-tilværelsen de har hatt i 35 år, der de fritt har kunnet hamre mot alt og alle.

Min spådom er at Frp på målstreken høsten 2013 vil unnvike å ta ansvaret og belastningen det er å medvirke i regjering (tap av popularitet) selv om mandatfordeling skulle tilsi borgerlig regjering. Ergo ikke noe skifte

Siste meningsmåling viser forøvrig borgerlig flertall hvis det var valg i dag:

Vi får se. De ville ikke vært de første som levde på opposisjonstilværelsen som måtte kompromisse i posisjon. Om man tror at Frp skulle klare å sitte i posisjon uten å kompromisse uten å sitte alene er man fryktelig naiv. Om man forventer at de skal sitte i en koalisjonsregjering uten å kompromisse...

Nei, trådstarter trenger kanskje å tenke seg om en gang eller to?

Lenke til kommentar

Hvor stor oppslutning må Frp ha for å slippe inngå kompromisser i et regjeringssamarbeid?

De må nok regjere helt alene. Husker du hvor mange ganger storebror Ap måtte søke støtte hos opposisjonen ved flere saker fordi minipartiene har tatt dissens?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...