enurilbyd Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Hei. Har "bredbånd" fra NGT...d.v.s. er ikke så stor hastighet,da vi bor litt langt fra sentralen... Og har en tenåring i hus,som er vel ivrig på skype og online spilling... Og uten noen form for moralpreken og opdragelse her...er det noen måte å begrense/sette ned netthastigheten til podens pc ? Er kablet nett her i huset... THOMSON ST546 heter boksen fra NGT...har hatt den i flere år...ikke trådløst på den.. Vil helst ikke ha en pc stående på hele tiden,for å "kjøre" det via en slik.. Gjerne en god forklaring...begynner å dra på åra her Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Det er et program som heter Netlimiter. Installerer du det på hans PC og setter begrensninger der, så vil han få den båndbredden som du har satt. Lenke til kommentar
enurilbyd Skrevet 9. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2013 ...sant nok,men har ikke tilgang til hans pc....er passord på den... Men finnes det noen router som kan settes opp med hastghets-begrensning til hver enkelt pc i nettverket ? Kan ikke se at den muligheten er på den jeg har fra NGT... Lenke til kommentar
Sjofelgut Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Throttling? Mr Skrotnes kan vel dette bedre enn meg, men du kan stille inn at hver pc kan maks bruke f.eks 5 megabit. Er ikke sikker på hvordan man stiller det inn da. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 (endret) Du kan da bare koble han ut fra nettverket til du får lov til å legge inn programmet... ^^ Når det gjelder begrensning av båndbredde til X-Mbit så finnes det routere som kan begrense båndbredde. Draytek har hvertfall noe støtte for dette. Selv har jeg en Asus RT-N66U som er flashet med Shibby firmware. Denne har OK QoS som ikke er for komplisert. Ta en titt her: http://www.diskusjon... Er han tilkoblet med kabel, så kan båndbredde i RT-N66U settes her: https://www.diskusjon.no/index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_rel_module=post&attach_id=481225 Endret 9. mars 2013 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
enurilbyd Skrevet 9. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2013 ...sant nok,Skrotnes.. Men over til hastighets-begrensning...jeg har en Asus RT-AC66U (Fastvareversjon:3.0.0.4.270) som kjøres som "tilgangspunkt (AP)-modus"..den har ikke poden passordet til...brukes til min ipad og android-mob.... Poden har stasjonær med kablet nett. Er det slike muligheter på denne ? Eller må den da kanskje settes i det de kaller "Trådløs ruter(standard)", for å benytte den med DHCP og hastighets-styring ? Er jo nå boksen fra NGT (THOMSON ST546) ,som tar seg av DHCP.. Takker for tips og meninger så langt Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Ja evt router etter ST546 i bridge (546 funker da som modem) må settes opp som vanlig router. Når det gjelder RT-AC66U så har den enda ikke annen QoS support enn den orginale. Du må nesten logge inn på RT-N66U og se hvilke innstillinger den har på QoS. "Tror" du kan sette båndbredde på en klient-PC tilkoblet med kabel. Det finnes en variant som heter Merlin, men den bruker Asus sin QoS. Shibby jobber også med RT-AC66U, men har endel arbeid igjen før den evt blir ferdig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå