Gjest Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Jeg er 16 år og flytter ut snart, så lurer jeg på om jeg har krav på barnebidrag? Pappaen min er forsørger, men han får ikke bidrag fra mamma fordi hun er uføretrygda og syk... Men kan jeg søke om å få det av han? Min eldre søster får det, men hun bodde hos mammaen min så da måtte pappa betale bidrag Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Dine foreldre er pliktige til å forsørge deg - altså gi deg husrom, mat og andre nødvendigheter. De er derimot ikke pliktige til å betale for deg hvis du bestemmer deg for å flytte ut, da må det være sterke grunner til hvorfor du velger å gjøre så for at du skal få bidrag. Hvis du sliter hjemme og ikke kan bo hjemme så ta kontakt med barnevernet. Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Dersom du er under utdanning har du rett på støtte fra forsørger(e). Ta kontakt med Nav for nærmere informasjon. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Buffy tar feil. Hvilke grunner du har til å flytte hjemmefra er irrelevant for bidragsspørsmålet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå