Greddi Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 L. Ron Hubbard utviklet en relativt ny religion: Scientology Det jeg mest lurer på er: Finnes det noe obligatoriske punkter og regler man må ha med for å kalle det et religion? Så langt har religionene: Høyere makter Verdens opprinnelse Dømmedag Post mortem eksistens Levesett Diet Noe mer jeg har glemt? Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Du må ha minimum 500 medlemmer for å få støtte fra Staten. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Ord boka sier vel noe om hva som klassifiserer en religion, gjør den ikke.. Og når det er sagt, hva skal vi med atter en ny religion med påstander om ditt og datt? Virkelig? Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 15. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2013 Det som fascinere meg mest er jo hvorfor folk velger å følge disse tro-retningene, på tross av hva disse fysiske bevisene viser. Ta feks. Scientology ingen rot i virkeligheten, men alikevel velger folk å tro. Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 (endret) Nå er det ikke stort som tyder på at de andre religionene har rot i virkeligheten heller, men scientologi er likevel noe det er ekstra vanskelig å forstå at noen tror på. Jeg mener - skiten ble starta av en science fiction-forfatter, som vel forteller det meste. Det blir litt som å tro på Harry Potter. Uansett, det bør ikke være vanskelig å opprette en ny religion mtp. hvor mange prosent av menneskeheten som er ufattelig godtroende og lett påvirkelige. Endret 15. mars 2013 av Dellers Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 (endret) Skal du ha hell med å opprette en ny religion, må du enten lide av alvorlige vrangforestillinger eller være en karismatisk psykopat. Med mindre man snakker om en åpenbar satirereligion o.l. da. Endret 15. mars 2013 av Distressor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå