vestlia Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 (endret) Hei! Jeg har slitt med en PS3 som kan spille/stå på i 15min, før den fryser og det kommer grønne striper/firkanter over skjermen. I ett forsøk på å gjøre det bedre, kjørte jeg firmware 3.55 oppdatering via USB. Dette resulterte til en frys midt i installasjonen, og vanskeligheter med å starte den. Etter å ha lest endel på nettet, kom jeg frem til at HDDen kunne være synderen. Derfor tok jeg den ut, reformaterte den, og satt den inn igjen. For å i det hele tatt kunne starte PS3en, måtte jeg bruke sikkerhetsmodusen. Denne startet kanskje 1/5 ganger. Jeg prøvde å oppdatere til 3.30 og 3.55, men fikk feilmelding begge ganger, "serious error 8002f281". Deretter prøvde jeg med en "ny" HDD. Jeg gikk igjennom sikkerhetsmodusen, der jeg fikk beskjed om å formatere den, samt installere 3.30 eller nyere. Formateringen gikk smertefritt, men rett før installeringen av 3.30, frøs den igjen og skjermen "skurrer" med grønne farger. Hvis jeg starter den nå (på normal måte), skrur den seg av ved egen hjelp. Om jeg kjører sikkerhetsmodus (hører det på antall pip), starter den opp, men ingen ting vises på skjermen... Er PS3en erklært død? Eller har noen tips? Kunne en reformatering av HDD til dynamisk HDD hjulpet, eller sitter feilen et annet sted (siden den har kresjet med to forskjellige HDD)? Vennlig hilsen Vestlia Endret 9. mars 2013 av vestlia Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Er den under 5år gammel, så er det vel bare å få en rep av den Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 9. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2013 Den er over 5år, så hadde vært kjekt å få det til. Prøvd en ny formatering, samt fjerning av støv, uten hell... Er det noen som har vært borti det samme, evt har tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå