Gå til innhold

Playstation 3, ødelagt?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har slitt med en PS3 som kan spille/stå på i 15min, før den fryser og det kommer grønne striper/firkanter over skjermen. I ett forsøk på å gjøre det bedre, kjørte jeg firmware 3.55 oppdatering via USB. Dette resulterte til en frys midt i installasjonen, og vanskeligheter med å starte den.

Etter å ha lest endel på nettet, kom jeg frem til at HDDen kunne være synderen. Derfor tok jeg den ut, reformaterte den, og satt den inn igjen. For å i det hele tatt kunne starte PS3en, måtte jeg bruke sikkerhetsmodusen. Denne startet kanskje 1/5 ganger. Jeg prøvde å oppdatere til 3.30 og 3.55, men fikk feilmelding begge ganger, "serious error 8002f281".

Deretter prøvde jeg med en "ny" HDD. Jeg gikk igjennom sikkerhetsmodusen, der jeg fikk beskjed om å formatere den, samt installere 3.30 eller nyere. Formateringen gikk smertefritt, men rett før installeringen av 3.30, frøs den igjen og skjermen "skurrer" med grønne farger.

Hvis jeg starter den nå (på normal måte), skrur den seg av ved egen hjelp. Om jeg kjører sikkerhetsmodus (hører det på antall pip), starter den opp, men ingen ting vises på skjermen...

Er PS3en erklært død? Eller har noen tips?

Kunne en reformatering av HDD til dynamisk HDD hjulpet, eller sitter feilen et annet sted (siden den har kresjet med to forskjellige HDD)?

Vennlig hilsen

Vestlia

Endret av vestlia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...