Gå til innhold

Gamer PC som viser muskler med Crysis 3 i 2560 x 1600 oppløsning!


Anbefalte innlegg

Hei, alle kloke hoder på forumet her :dremel:

 

Jeg er en en "spillentusiast" som har begynt å få en utfordring med de aller siste spillene som har kommet.

Skal ærlig innrømme at det betyr en del for meg, i min neste pc, å kunne ha alt på "maks" + den litt irrasjonelle følelsen av å ha et beist under panseret.

Jeg har satt utrolig stor pris på å få litt hjelp til dette!

 

Spørsmål 1) Ny toppmoderne gamer PC + alt av utstyr

 

Hva vil være en helt konge oppsett?

Jeg liker tanken på at komponenter har topp/veldig høy score på anmeldelser, at det yter i toppklassen + det er nytt og fremtidsrettet. Noe tanker på støy er også greit, men takler litt om det er verdt det..

 

Noe ønsker jeg har for utstyr som jeg vil ha med:

* vet det er litt overpriset, men litt keen på et Titan kort..

* Har lyst til å gå over til 30 tommer skjerm ( tenker litt på http://prisguide.har...4-173515/lenker

men kan jeg få nesten like bra til mye bedre pris så gjerne)

* Lyst på helt nytt tastatur og mus (best på ergonomi og for spill)

* Lyst på helt nytt surround anlegg, minst 5.1

 

Vet at pris alltid vil bli et spørsmål når man skal sette opp dette.

Selvfølgelig ønsker jeg best mulig ytelse for en noe fornuftig pris/eller tilbud. La oss si at et ønske er at selve PCen ikke overstiger 25000 kroner (mener du virkelig at det er verdt over så sett det opp). Jeg har ikke mange dyre vaner eller hobbyer, så greit å være litt materialistisk en sjelden gang. Hva er vel bedre en en fet PC? :dribble:

Så får jeg se om jeg synes det er verdt å kjøpe ekstrautstyret som skjerm etc..

 

 

Spørsmål 2) Gammel pc

 

Hva anbefaler dere at jeg gjør med pcen jeg har?

Har vurdert å selge den, gjøre den til min nye mer stille server. koblet opp mot min popcorn boks som streamer film etc.

Jeg har også lurt på om det er noe håp/ lurt å oppgradere den nå pga. at det er lurt å vente med å kjøpe ny...

Pcen jeg har i dag er slik:

http://prisguide.har...no/liste/114559

 

Ser virkelig frem til seriøse svar!

Endret av inthemix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit at du er en selvutnevnt spillentusist, men du er virkelig ute på tynn is og gjør skam på andre spillentusiaster.

 

Lykke til med å finne en skjerm som lar deg spille FirstPersonShooter i 2560x1600 på en forsvarlig måte.

 

Hva oppnår du med å ha alt på maks påen skjerm lite egnet til FPS-gaming? Spiller du noe bedre av den grunn? Blir opplevelsen såppas mye bedre at det er verd prisen? Kan det tenkes at opplevelsen blir dårligere enn hvis du kjøper nytt grafikkort til 3k til den PCen du har og en gaming-skjerm til 2k (da snakker vi 5k vs 30k)? Ja, du kan risikerer å få en dårligere spillopplevelse ved å bruke 6 ganger så mye penger.

 

Hva er hensikten med et slikt oppsett? "Det ser bdre ut og det kostet mer penger, derfor er det nødt til å være bra for gaming!"

 

Jeg skjønner gleden av å ha en greit fungerende PC og jeg har selv noen kostbare oppsett. Faktum er derimot at man kan greie seg med mindre enn man legger opp til fremfor å betale dobbelt eller tre ganger prisen for å få noe som er en brøkdel raskere eller for å kjøre oppløsningens svar på utopi enten det finnes egnede skjermer eller ikke. Jeg ser for meg hysteriet når det kommer skjermer for QFHD. Folk kommer til å stå i kø for å betale premium for å kjøre 3840x2160 for enhver pris enten det gir en god spillopplevelse eller ikke. Folk kommer med nebb og klør til å forsvare investeringene sine.

 

En PC er etter 2-3 år verd like mye som tilsvarende vekt i murstein med et par tusenlapper lagt på toppen. Senere oppdager du kanskje at du gjenom årenes løp har sløset hundretusener på gjenstander som har mistet verdi isteden for å investere i bolig (stiger stort sett i verdi) eller noe som holder verdien over lengre tid (hifi-anlegg hjemmekino, hvitevarer, tidløse klær, møbler, osv). Med tanke på at bolig kan stige 25% i verdi i intervaller på 3-5 år er det sjanseløst å pøse ut mer penger enn nødvendig på PC.

 

Du har en ganske grei PC fra før. Dersom du kjøper til et HD 7970 grafikkort eller noe tilsvarende fra den grønne leiren er jeg overbevist over om at spillytelsen blir såppas ajour at du har muligheten til å avvente 2 år med videre oppgraderinger. Når det gjelder skjerm bør du holde deg til den skjermen du har dersom den er grei nok eller velge en moderat priset gaming-skjerm med 1920x1080 @ 120 Hz. Med mindre du driver med noen bestemt produktivitet på PC-en er det nokså kortsiktig å bruke 10 lapper på en skjerm rett før skjerm- og flatpanelprodusentene får ut fingeren og lanserer spkjermer og paneler som har vært annonsert og demonstrert i lengre tid. Du kan risikere at skjermen er "utrangert" innen året er omme, så med mindre du har tenkt å bruke den til noe annet en å med høy input lag spille FPS-spill i høy oppløsning med grafikkinstillingene på maks er det noe du bør avvente.

 

Bruk gjerne 15k på en grei PC, men akkurat nå er et dårlig tidspunkt å tømme lommene. For det første har du en grei PC som kan forbedres ved hjelp av feks nytt grafikort og for det andre dersom du faktisk skal bruke 30 lapper på skjerm og PC er det bedre at du gjør dette om 2 år når det har kommet komponenter og skjermer som er verd det i forhold til hva du har i dag.

 

Faktum er at så lenge spillene kjører tilstrekkelig er det llikegyldig hva du har inne i boksen. Jo rimeligere kostnader desto bedre så lenge du får spilt med en høy nok framerate. Folk er i svær liten grad istand til å skille ulike oppsett fra hverandre i en blindtest. Er det nødvendig å spille i 2560x1600? Er det verdt det å betale ekstra for kraftige komponenter å få en kapabel framerate i en høyere oppløsning? Er du istand til å nevne en spilltittel som har bedre spillbarhet enn spill med lavere krav til maskinvare?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du ønsker å kjøre "alt på fullt" i crysis 3, må du nok regne med å kjøre 2xtitan i 2560x1600.

 

Er ikke sikkert det holder en gang.

 

Du kan jo se på hardware sin test av titan.

 

Finnes også fler tester av titan og crysis 3, bare google det.

Takk for svar. To titan er jo nesten 15000 alene..brutalt.

Er vel kanskje litt drøyt med absolutt alt på fullt vs pris. Kan vel tenkes at bevisst dårlig koding på toppen og samarbeid med produsenter skal motiveres oss for å øse penger..

Lenke til kommentar

Crysis 3 på maks med et Titan i 2560x1600?

HAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAAHHAHA

Selv to stk Titan klarer ikke Crysis 3 på maks i 1920x1080, så du må nok akseptere at Crysis 3 må kjøres på lavere enn maksimale innstillinger :p

 

Konstruktivt...

 

Greit at du er en selvutnevnt spillentusist, men du er virkelig ute på tynn is og gjør skam på andre spillentusiaster.

 

Lykke til med å finne en skjerm som lar deg spille FirstPersonShooter i 2560x1600 på en forsvarlig måte.

 

Hva oppnår du med å ha alt på maks påen skjerm lite egnet til FPS-gaming? Spiller du noe bedre av den grunn? Blir opplevelsen såppas mye bedre at det er verd prisen? Kan det tenkes at opplevelsen blir dårligere enn hvis du kjøper nytt grafikkort til 3k til den PCen du har og en gaming-skjerm til 2k (da snakker vi 5k vs 30k)? Ja, du kan risikerer å få en dårligere spillopplevelse ved å bruke 6 ganger så mye penger.

 

Hva er hensikten med et slikt oppsett? "Det ser bdre ut og det kostet mer penger, derfor er det nødt til å være bra for gaming!"

 

Jeg skjønner gleden av å ha en greit fungerende PC og jeg har selv noen kostbare oppsett. Faktum er derimot at man kan greie seg med mindre enn man legger opp til fremfor å betale dobbelt eller tre ganger prisen for å få noe som er en brøkdel raskere eller for å kjøre oppløsningens svar på utopi enten det finnes egnede skjermer eller ikke. Jeg ser for meg hysteriet når det kommer skjermer for QFHD. Folk kommer til å stå i kø for å betale premium for å kjøre 3840x2160 for enhver pris enten det gir en god spillopplevelse eller ikke. Folk kommer med nebb og klør til å forsvare investeringene sine.

 

En PC er etter 2-3 år verd like mye som tilsvarende vekt i murstein med et par tusenlapper lagt på toppen. Senere oppdager du kanskje at du gjenom årenes løp har sløset hundretusener på gjenstander som har mistet verdi isteden for å investere i bolig (stiger stort sett i verdi) eller noe som holder verdien over lengre tid (hifi-anlegg hjemmekino, hvitevarer, tidløse klær, møbler, osv). Med tanke på at bolig kan stige 25% i verdi i intervaller på 3-5 år er det sjanseløst å pøse ut mer penger enn nødvendig på PC.

 

Du har en ganske grei PC fra før. Dersom du kjøper til et HD 7970 grafikkort eller noe tilsvarende fra den grønne leiren er jeg overbevist over om at spillytelsen blir såppas ajour at du har muligheten til å avvente 2 år med videre oppgraderinger. Når det gjelder skjerm bør du holde deg til den skjermen du har dersom den er grei nok eller velge en moderat priset gaming-skjerm med 1920x1080 @ 120 Hz. Med mindre du driver med noen bestemt produktivitet på PC-en er det nokså kortsiktig å bruke 10 lapper på en skjerm rett før skjerm- og flatpanelprodusentene får ut fingeren og lanserer spkjermer og paneler som har vært annonsert og demonstrert i lengre tid. Du kan risikere at skjermen er "utrangert" innen året er omme, så med mindre du har tenkt å bruke den til noe annet en å med høy input lag spille FPS-spill i høy oppløsning med grafikkinstillingene på maks er det noe du bør avvente.

 

Bruk gjerne 15k på en grei PC, men akkurat nå er et dårlig tidspunkt å tømme lommene. For det første har du en grei PC som kan forbedres ved hjelp av feks nytt grafikort og for det andre dersom du faktisk skal bruke 30 lapper på skjerm og PC er det bedre at du gjør dette om 2 år når det har kommet komponenter og skjermer som er verd det i forhold til hva du har i dag.

 

Faktum er at så lenge spillene kjører tilstrekkelig er det llikegyldig hva du har inne i boksen. Jo rimeligere kostnader desto bedre så lenge du får spilt med en høy nok framerate. Folk er i svær liten grad istand til å skille ulike oppsett fra hverandre i en blindtest. Er det nødvendig å spille i 2560x1600? Er det verdt det å betale ekstra for kraftige komponenter å få en kapabel framerate i en høyere oppløsning? Er du istand til å nevne en spilltittel som har bedre spillbarhet enn spill med lavere krav til maskinvare?

 

Her er det mye fornuftige poeng som blir fremhevet, men noe jeg syns er så ekstremt merkelig : Folk som ønsker å bruke penger på hardware burde da virkelig bli oppmuntret? Jeg forstår at noen forsøker å hjelpe folk som kan komme til å kaste ut penger på noe de ikke har bruk for, men av og til er vel "jeg vil ha det beste" et valid argument?

 

Å kunne ha det "feteste" på et tidspunkt er en verdi for noen, ikke glem det. Trådstarter skriver jo til og med at han vil ha den irrasjonelle følelsen av å ha et beist under panseret.

 

OT : syns du skal kjøre på med X79 brikkesett, 3930k cpu, titan skjermkort, 16gb kvikk minne og en god SSD. Da får du mye av det du er ute etter, men som folk allerede har nevnt : skal du ha crysis 3 med alt på max i den oppløsning må du nok hoste opp en god del mer en hva du har sett for deg. Ser at komplett.no selger en ferdigmaskin med 3stk titan for ca 33k(litt usikker i farten). Det kan være veien å gå hvis du vil være helt "gal".

 

Lykke til uansett :dremel:

Lenke til kommentar

Crysis 3 på maks med et Titan i 2560x1600?

HAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAAHHAHA

Selv to stk Titan klarer ikke Crysis 3 på maks i 1920x1080, så du må nok akseptere at Crysis 3 må kjøres på lavere enn maksimale innstillinger :p

satt pris på en link som viser at to titan ikke klarer dette. Kanskje nye drivere vil løse det over tid?
Lenke til kommentar

Crysis 3 på maks med et Titan i 2560x1600?

HAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAAHHAHA

Selv to stk Titan klarer ikke Crysis 3 på maks i 1920x1080, så du må nok akseptere at Crysis 3 må kjøres på lavere enn maksimale innstillinger :p

 

Tror ikke du vet helt hva du snakker om. En TItan har ikke problemer med Crysis 3 på Maks med 1080p

Ett 7970 GHz edition klarer det til og med

Om man så går for 2x Titan er det jo ltt som en lek og man burde fint kunne gå for 2560x1600

 

Personlig har jeg 2x7970 og kan spille Crysis 3 maks, 1080p og 8xMSAA og ligge på 40-60fps, og det er med i7 930 som prosessor. Ser at spillet nyter godt av sterkere prosessorer så med en 3770k kunne det blitt gøy :)

Lenke til kommentar

Greit at du er en selvutnevnt spillentusist, men du er virkelig ute på tynn is og gjør skam på andre spillentusiaster.

 

Lykke til med å finne en skjerm som lar deg spille FirstPersonShooter i 2560x1600 på en forsvarlig måte.

 

Hva oppnår du med å ha alt på maks påen skjerm lite egnet til FPS-gaming? Spiller du noe bedre av den grunn? Blir opplevelsen såppas mye bedre at det er verd prisen? Kan det tenkes at opplevelsen blir dårligere enn hvis du kjøper nytt grafikkort til 3k til den PCen du har og en gaming-skjerm til 2k (da snakker vi 5k vs 30k)? Ja, du kan risikerer å få en dårligere spillopplevelse ved å bruke 6 ganger så mye penger.

 

Hva er hensikten med et slikt oppsett? "Det ser bdre ut og det kostet mer penger, derfor er det nødt til å være bra for gaming!"

 

Jeg skjønner gleden av å ha en greit fungerende PC og jeg har selv noen kostbare oppsett. Faktum er derimot at man kan greie seg med mindre enn man legger opp til fremfor å betale dobbelt eller tre ganger prisen for å få noe som er en brøkdel raskere eller for å kjøre oppløsningens svar på utopi enten det finnes egnede skjermer eller ikke. Jeg ser for meg hysteriet når det kommer skjermer for QFHD. Folk kommer til å stå i kø for å betale premium for å kjøre 3840x2160 for enhver pris enten det gir en god spillopplevelse eller ikke. Folk kommer med nebb og klør til å forsvare investeringene sine.

 

En PC er etter 2-3 år verd like mye som tilsvarende vekt i murstein med et par tusenlapper lagt på toppen. Senere oppdager du kanskje at du gjenom årenes løp har sløset hundretusener på gjenstander som har mistet verdi isteden for å investere i bolig (stiger stort sett i verdi) eller noe som holder verdien over lengre tid (hifi-anlegg hjemmekino, hvitevarer, tidløse klær, møbler, osv). Med tanke på at bolig kan stige 25% i verdi i intervaller på 3-5 år er det sjanseløst å pøse ut mer penger enn nødvendig på PC.

 

Du har en ganske grei PC fra før. Dersom du kjøper til et HD 7970 grafikkort eller noe tilsvarende fra den grønne leiren er jeg overbevist over om at spillytelsen blir såppas ajour at du har muligheten til å avvente 2 år med videre oppgraderinger. Når det gjelder skjerm bør du holde deg til den skjermen du har dersom den er grei nok eller velge en moderat priset gaming-skjerm med 1920x1080 @ 120 Hz. Med mindre du driver med noen bestemt produktivitet på PC-en er det nokså kortsiktig å bruke 10 lapper på en skjerm rett før skjerm- og flatpanelprodusentene får ut fingeren og lanserer spkjermer og paneler som har vært annonsert og demonstrert i lengre tid. Du kan risikere at skjermen er "utrangert" innen året er omme, så med mindre du har tenkt å bruke den til noe annet en å med høy input lag spille FPS-spill i høy oppløsning med grafikkinstillingene på maks er det noe du bør avvente.

 

Bruk gjerne 15k på en grei PC, men akkurat nå er et dårlig tidspunkt å tømme lommene. For det første har du en grei PC som kan forbedres ved hjelp av feks nytt grafikort og for det andre dersom du faktisk skal bruke 30 lapper på skjerm og PC er det bedre at du gjør dette om 2 år når det har kommet komponenter og skjermer som er verd det i forhold til hva du har i dag.

 

Faktum er at så lenge spillene kjører tilstrekkelig er det llikegyldig hva du har inne i boksen. Jo rimeligere kostnader desto bedre så lenge du får spilt med en høy nok framerate. Folk er i svær liten grad istand til å skille ulike oppsett fra hverandre i en blindtest. Er det nødvendig å spille i 2560x1600? Er det verdt det å betale ekstra for kraftige komponenter å få en kapabel framerate i en høyere oppløsning? Er du istand til å nevne en spilltittel som har bedre spillbarhet enn spill med lavere krav til maskinvare?

Det du sier er kjøp konsoll... Etter hva jeg har sett, så sliter Titan midlertidig med SLI ;)

 

Tror ikke du vet helt hva du snakker om. En TItan har ikke problemer med Crysis 3 på Maks med 1080p

Ett 7970 GHz edition klarer det til og med

Om man så går for 2x Titan er det jo ltt som en lek og man burde fint kunne gå for 2560x1600

 

Personlig har jeg 2x7970 og kan spille Crysis 3 maks, 1080p og 8xMSAA og ligge på 40-60fps, og det er med i7 930 som prosessor. Ser at spillet nyter godt av sterkere prosessorer så med en 3770k kunne det blitt gøy :)

Så du motsier deg selv? først sier du en 7970 kan klare det, men du har 2, som går under akseptert framerate :nei:
Lenke til kommentar

Konstruktivt...

 

 

 

Her er det mye fornuftige poeng som blir fremhevet, men noe jeg syns er så ekstremt merkelig : Folk som ønsker å bruke penger på hardware burde da virkelig bli oppmuntret? Jeg forstår at noen forsøker å hjelpe folk som kan komme til å kaste ut penger på noe de ikke har bruk for, men av og til er vel "jeg vil ha det beste" et valid argument?

 

Å kunne ha det "feteste" på et tidspunkt er en verdi for noen, ikke glem det. Trådstarter skriver jo til og med at han vil ha den irrasjonelle følelsen av å ha et beist under panseret.

 

OT : syns du skal kjøre på med X79 brikkesett, 3930k cpu, titan skjermkort, 16gb kvikk minne og en god SSD. Da får du mye av det du er ute etter, men som folk allerede har nevnt : skal du ha crysis 3 med alt på max i den oppløsning må du nok hoste opp en god del mer en hva du har sett for deg. Ser at komplett.no selger en ferdigmaskin med 3stk titan for ca 33k(litt usikker i farten). Det kan være veien å gå hvis du vil være helt "gal".

 

Lykke til uansett :dremel:

Takk for litt push i riktig retning og noen gode valg for ny :w00t: Er jo veldig lett å være rasjonell, og da lar jeg fort være med nytt og heller oppgraderer slik foreslått over.

Det er jo en god følelse å være fornuftig for all del ( kjører fortsatt en eldre golf..), men det kan også noen ganger være en god følelse å sette seg i en ferrari! Savner dog et komplett oppsett som er ready to order som jeg virkelig kan glede meg over. Vil egentlig selge det gamle, kjøpe nytt skal jeg være ærlig. Hvis det også finnes andre gode forum for min henvendelse setter jeg pris på det.

Lenke til kommentar

satt pris på en link som viser at to titan ikke klarer dette. Kanskje nye drivere vil løse det over tid?

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1490714&view=findpost&p=20301196

Tror ikke du vet helt hva du snakker om. En TItan har ikke problemer med Crysis 3 på Maks med 1080p

Ett 7970 GHz edition klarer det til og med

Om man så går for 2x Titan er det jo ltt som en lek og man burde fint kunne gå for 2560x1600

 

Personlig har jeg 2x7970 og kan spille Crysis 3 maks, 1080p og 8xMSAA og ligge på 40-60fps, og det er med i7 930 som prosessor. Ser at spillet nyter godt av sterkere prosessorer så med en 3770k kunne det blitt gøy :)

Jeg har 2x 7970, vannkjølt og overklokket til 1250Mz core og 1750MHz memory med en i7-2600k @ 4.8GHz. Maksimale innstillinger som er spillbart for meg er 2xMSAA, High preset, Very High Shading og Very High Post Processing, med maksimal framerate låst til 60 fps, mest fordi microstutter er veldig merkbart Crysis 3.

 

En Titan har definitivt problemer med Crysis 3 på 8xMSAA og Very High jo. Den eneste testen jeg fant med 8xMSAA aktivert viser at 2x Titan ikke klarer å bryte 60 fps average på 1920x1080 engang.

Lenke til kommentar

Greit at du er en selvutnevnt spillentusist, men du er virkelig ute på tynn is og gjør skam på andre spillentusiaster.

 

Lykke til med å finne en skjerm som lar deg spille FirstPersonShooter i 2560x1600 på en forsvarlig måte.

 

Hva oppnår du med å ha alt på maks påen skjerm lite egnet til FPS-gaming? Spiller du noe bedre av den grunn? Blir opplevelsen såppas mye bedre at det er verd prisen? Kan det tenkes at opplevelsen blir dårligere enn hvis du kjøper nytt grafikkort til 3k til den PCen du har og en gaming-skjerm til 2k (da snakker vi 5k vs 30k)? Ja, du kan risikerer å få en dårligere spillopplevelse ved å bruke 6 ganger så mye penger.

 

Hva er hensikten med et slikt oppsett? "Det ser bdre ut og det kostet mer penger, derfor er det nødt til å være bra for gaming!"

 

Jeg skjønner gleden av å ha en greit fungerende PC og jeg har selv noen kostbare oppsett. Faktum er derimot at man kan greie seg med mindre enn man legger opp til fremfor å betale dobbelt eller tre ganger prisen for å få noe som er en brøkdel raskere eller for å kjøre oppløsningens svar på utopi enten det finnes egnede skjermer eller ikke. Jeg ser for meg hysteriet når det kommer skjermer for QFHD. Folk kommer til å stå i kø for å betale premium for å kjøre 3840x2160 for enhver pris enten det gir en god spillopplevelse eller ikke. Folk kommer med nebb og klør til å forsvare investeringene sine.

 

En PC er etter 2-3 år verd like mye som tilsvarende vekt i murstein med et par tusenlapper lagt på toppen. Senere oppdager du kanskje at du gjenom årenes løp har sløset hundretusener på gjenstander som har mistet verdi isteden for å investere i bolig (stiger stort sett i verdi) eller noe som holder verdien over lengre tid (hifi-anlegg hjemmekino, hvitevarer, tidløse klær, møbler, osv). Med tanke på at bolig kan stige 25% i verdi i intervaller på 3-5 år er det sjanseløst å pøse ut mer penger enn nødvendig på PC.

 

Du har en ganske grei PC fra før. Dersom du kjøper til et HD 7970 grafikkort eller noe tilsvarende fra den grønne leiren er jeg overbevist over om at spillytelsen blir såppas ajour at du har muligheten til å avvente 2 år med videre oppgraderinger. Når det gjelder skjerm bør du holde deg til den skjermen du har dersom den er grei nok eller velge en moderat priset gaming-skjerm med 1920x1080 @ 120 Hz. Med mindre du driver med noen bestemt produktivitet på PC-en er det nokså kortsiktig å bruke 10 lapper på en skjerm rett før skjerm- og flatpanelprodusentene får ut fingeren og lanserer spkjermer og paneler som har vært annonsert og demonstrert i lengre tid. Du kan risikere at skjermen er "utrangert" innen året er omme, så med mindre du har tenkt å bruke den til noe annet en å med høy input lag spille FPS-spill i høy oppløsning med grafikkinstillingene på maks er det noe du bør avvente.

 

Bruk gjerne 15k på en grei PC, men akkurat nå er et dårlig tidspunkt å tømme lommene. For det første har du en grei PC som kan forbedres ved hjelp av feks nytt grafikort og for det andre dersom du faktisk skal bruke 30 lapper på skjerm og PC er det bedre at du gjør dette om 2 år når det har kommet komponenter og skjermer som er verd det i forhold til hva du har i dag.

 

Faktum er at så lenge spillene kjører tilstrekkelig er det llikegyldig hva du har inne i boksen. Jo rimeligere kostnader desto bedre så lenge du får spilt med en høy nok framerate. Folk er i svær liten grad istand til å skille ulike oppsett fra hverandre i en blindtest. Er det nødvendig å spille i 2560x1600? Er det verdt det å betale ekstra for kraftige komponenter å få en kapabel framerate i en høyere oppløsning? Er du istand til å nevne en spilltittel som har bedre spillbarhet enn spill med lavere krav til maskinvare?

takk for mye bra innspill. Hvis jeg skulle boostet den jeg har isteden , hvilket konkret kort hadde passet best til mitt oppsett for å gjøre at jeg kjører crysis veldig bra på 1920 * 1080? kan jeg gjøre noe annet som også øker ytelse betraktelig, uten at det blir ufornuftig mot pris/ytelse( mer og billig ram som er raskere etc..)
Lenke til kommentar

takk for mye bra innspill. Hvis jeg skulle boostet den jeg har isteden , hvilket konkret kort hadde passet best til mitt oppsett for å gjøre at jeg kjører crysis veldig bra på 1920 * 1080? kan jeg gjøre noe annet som også øker ytelse betraktelig, uten at det blir ufornuftig mot pris/ytelse( mer og billig ram som er raskere etc..)

  • Kjøp et eller to stk Titan. Eventuelt kan du vurdere et enkelt 7970 GHz Edition eller GTX 680, ettersom Titan fort kan koste langt mer enn det smaker.
  • Overklokk CPU, en i7-930 pleier oftest å klare fra 3.8 til 4.2 GHz.
  • Kjøp en Samsung 840 Pro 256GB og installer Windows på den.

Vips, ny PC som har langt kortere ventetider, en mye mer til enormt mye mer spillytelse.

Lenke til kommentar
  • Kjøp et eller to stk Titan. Eventuelt kan du vurdere et enkelt 7970 GHz Edition eller GTX 680, ettersom Titan fort kan koste langt mer enn det smaker.
  • Overklokk CPU, en i7-930 pleier oftest å klare fra 3.8 til 4.2 GHz.
  • Kjøp en Samsung 840 Pro 256GB og installer Windows på den.

Vips, ny PC som har langt kortere ventetider, en mye mer til enormt mye mer spillytelse.

 

 

Dette er gode råd. En ssd vil gi opplevelsen av en "ny maskin". Hvis du i tillegg kanskje overclocker 930 til ca 4ghz vil du få mye mer ut av den - her kan du evt kjøpe en litt bedre kjøler til den, da det blir en god del varmere med slike hastigheter.

 

Start med 1 stk titan, så kan du heller kjøre på med et til hvis du syns det blir for smått.

Lenke til kommentar

Dette er gode råd. En ssd vil gi opplevelsen av en "ny maskin". Hvis du i tillegg kanskje overclocker 930 til ca 4ghz vil du få mye mer ut av den - her kan du evt kjøpe en litt bedre kjøler til den, da det blir en god del varmere med slike hastigheter.

 

Start med 1 stk titan, så kan du heller kjøre på med et til hvis du syns det blir for smått.

kjører jo på ssd i dag i oppsettet! https://prisguiden.no/produkt/intel-x25-m-160-gb-ssd-gen-2-112607 , men kanskje en enda raskere en vil gjøre stor forskjell? Koster ganske mye.. hva ville du anbefalt av overklokking med kjøleren jeg har? funker alle grafikkkort av nyere dato til mitt hovedkort og størrelse på kabinett etc?
Lenke til kommentar

kjører jo på ssd i dag i oppsettet! http://prisguide.har...sd-gen-2-112607 , men kanskje en enda raskere en vil gjøre stor forskjell? Koster ganske mye.. hva ville du anbefalt av overklokking med kjøleren jeg har? funker alle grafikkkort av nyere dato til mitt hovedkort og størrelse på kabinett etc?

Ah, jeg må ha oversett SSDen på lista. Da er det nok ikke så stor forskjell du vil merke med en nyere og bedre variant.

 

Megahalem er en svært god kjøler, så lenge du har en god vifte på den burde du klare noe rundt 4GHz med et lavt støynivå, litt avhengig av hvor heldig du har vært med din i7-930 i "lotteriet." Om du mangler en god vifte vil jeg tipse om Noctua NF-F12PWM som støtter viftekontroll fra hovedkortet og har en god støyprofil med lavt støynivå og god ytelse.

 

Alt av dagens skjermkort vil passe i hovedkortet ditt, ikke noe å tenke på her :)

Lenke til kommentar

Konstruktivt...

 

 

 

Her er det mye fornuftige poeng som blir fremhevet, men noe jeg syns er så ekstremt merkelig : Folk som ønsker å bruke penger på hardware burde da virkelig bli oppmuntret? Jeg forstår at noen forsøker å hjelpe folk som kan komme til å kaste ut penger på noe de ikke har bruk for, men av og til er vel "jeg vil ha det beste" et valid argument?

 

Å kunne ha det "feteste" på et tidspunkt er en verdi for noen, ikke glem det. Trådstarter skriver jo til og med at han vil ha den irrasjonelle følelsen av å ha et beist under panseret.

 

OT : syns du skal kjøre på med X79 brikkesett, 3930k cpu, titan skjermkort, 16gb kvikk minne og en god SSD. Da får du mye av det du er ute etter, men som folk allerede har nevnt : skal du ha crysis 3 med alt på max i den oppløsning må du nok hoste opp en god del mer en hva du har sett for deg. Ser at komplett.no selger en ferdigmaskin med 3stk titan for ca 33k(litt usikker i farten). Det kan være veien å gå hvis du vil være helt "gal".

 

Lykke til uansett :dremel:

 

Det meste av komponenter kommer i nye utgaver i løpet av året. Det er ganske dumt med store investeringer akkurat nå så lenge de kan unngås.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det du sier er kjøp konsoll...

 

Nei, så absolutt ikke. En PC har tilnermet ubegrensede bruksområder mens en konsoll er stort sett et leketøy som har har svak maskinvare, ingen SSD, og har verken mekanisk tastatur eller mus av høy kvalitet.

 

Jeg tenkte en grei PC til 8-15.000,- mot en til 30-60.000 i en blindtest. En grei PC med SSD og minimum HD 7850 koster fra 8k. For 15k får man en såppas kraftig gaming-PC at man snakker diminishing returns og sløsing av penger ved å bruke mer enn 15k. Folk som spiller simulator på 9-15 skjermer osv faller selvfølgelig utenfor kategorien normal gaming.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...