geirj Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Heisan. Skal gå til innkjøp av dvd-brenner til maskina, og har forhørt meg litt rundt omkring angående hvilken jeg skal velge. De fleste fraråder meg å gå for Nec, pga av at den er kresen mhp hvilke plater den takler. Derimot har jeg hørt bare "go-ord" om Pioneer, og hadde sett meg ut Pioneer DVR-A06 som en god spiller. Denne takler jo både '+' og '-', samt at den vistnok brenner annet en Verbatim-plater... Men så fikk jeg høre snakk om Plextor sine nye brenner, Plextor PX-708A, som kommer for salg om noen uker. Denne brenner '+' platene på 8x hastighet, noe som ikke er å forakte... Da disse brennerene er i samme prisklasse, lurer jeg derfor på hvilken jeg skal velge?? Er plextor-brennere kjent for å være like gode som Pioneer-brennere, eller burde jeg satse på Pioneer'n selv om brennerhastigheten på denne er lavere? Håper at noen der ute i det langstrakte land kan komme med noen råd. Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Jeg har vært klar for Plextor'en lenge, men nå har jeg begynt å vurdere NEC 1300 seriøst igjen. Bl.a. fordi den nå er nede i 1400kr (Plex 2500). Det skal nevnes at jeg har god tilgang på Verbatim plater på jobben, hadde det ikke vært for det hadde Plextor vært et lett valg. Brenneren på jobben er en litt eldre Pioneer, den har fungert knirkefritt det året vi har hatt den. 8x frister, men finnes det plater som støtter det? Det stiller vel også litt krav til resten av systemet. Egentlig tror jeg både Plextor og Pioneer er gode valg, sett bort fra prisen kanskje, begge pleier å levere solide kvalitetsprodukter. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Jeg har vært klar for Plextor'en lenge, men nå har jeg begynt å vurdere NEC 1300 seriøst igjen. Bl.a. fordi den nå er nede i 1400kr (Plex 2500). Det skal nevnes at jeg har god tilgang på Verbatim plater på jobben, hadde det ikke vært for det hadde Plextor vært et lett valg. Vil nå påstå at det er greit å ha en brenner som ikke er kresen. Hva om den om en liten stund ikke vil ta nyere Verbatim plater, eller at din tilgang på Verbatim blir dårligere med tiden? Jeg ville ikke gått rundt og lurt på dette kun for å spare noen kroner. Brenneren på jobben er en litt eldre Pioneer, den har fungert knirkefritt det året vi har hatt den. 8x frister, men finnes det plater som støtter det? Det stiller vel også litt krav til resten av systemet. Egentlig tror jeg både Plextor og Pioneer er gode valg, sett bort fra prisen kanskje, begge pleier å levere solide kvalitetsprodukter. Plextor var jo "Ferrarien" blant cd-brennere før, men vet ikke hvordan det er nå. De har uansett veldig gode garantiordninger... 3 år on site warranty (ivertfall CD-brennere). Jeg er fornøyd med min Plextor Cd brenner og 8x er jo en betydlig forbedring fra 4x. Sparer mange minutter... mange timer i løpet av kort tid og noen få DVD'er. Men Pioneer lager også bra produkter. Kommer ann på smak og pris. EDIT : 8x plater finnes kanskje ikke i butikkene nå, men behov skaper produkter. Når nye cd-brennere med raskere hastighet har kommet på markedet, har det meget kort tid etterpå vært mulig å kjøpe plater som støtter denne hastigheten. Det samme vil utvilsomt skje med DVD platene. Lenke til kommentar
Daywalker Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Når det gjelder Plextoren så klarte den å brenne 8x med 4x plater. Plextoren er mye raskre til å lese og skrive vanlige CD'er også. Ville gått for Plextor. Se test på http://www.anandtech.com/storage/showdoc.html?i=1864 Lenke til kommentar
norway Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Er det noen produkter som har navnet "pioneer" på seg , så kjøper jeg det fremfor alle andre merker... Har selv DVD-R 105 , og DVDrom 105s eller noe. Har hatt brenneren i 5 måneder , er kjempe fornøyd! Og DVD rommen er bare knakende god & lydløs!! Har hatt den i ca 1 år. Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Jeg er også meget fornøyd med Pioneer sine produkter. Har dvr-105, og den fungerer helt 100%. Skulle jeg hatt en ny nå, så hadde jeg gått for dvr106/a06. Men jeg har god tro på Plextor sin brenner også. De har jo alltid hatt gode produkter de og, men er gjerne lit dyre. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Har vært borti mye rart av både brennere, cd-rom spillere og dvd-spillere. De to merkene jeg har best inntrykk av er uten tvil pioneer og plextor. Nå er jo plextor tatt igjen på cd-brenner sida, men de ligger fortsatt helt i front med gode nye ideer. Ellers så er jo Tascam/TEAC et merke som blir mye brukt av proffer, så det er også et navn jeg har respekt for. dvd-brennere har jeg ikke så mye erfaring med, men har bygget to maskiner med NEC-1300 i og begge brukerne er fornøyde sålangt. De bruker kvalitetsplater dog, og ikke billige. Tror kanskje jeg hadde ventet på plextor`n pga 8x. Men jeg hadde nok lest et par tester før jeg hadde handlet... DrErling Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Er det noen produkter som har navnet "pioneer" på seg , så kjøper jeg det fremfor alle andre merker... Har selv DVD-R 105 , og DVDrom 105s eller noe. Har hatt brenneren i 5 måneder , er kjempe fornøyd! Og DVD rommen er bare knakende god & lydløs!! Har hatt den i ca 1 år. du har garantert ikke 105s DVD ROM'en det er nok 106s eller nyere...jeg har nemlig 105s og den bråker som ******... Lenke til kommentar
geirj Skrevet 18. september 2003 Forfatter Del Skrevet 18. september 2003 Takker for svarene. Etter å ha lest testen på http://www.anandtech.com/storage/showdoc.html?i=1864 , så har jeg bestemt meg for å vente på Plextor-brenneren. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Måtte bare komme med et innlegg Har både pioneer og plextor. Problemer med plextor: -Virker ikke med mange DVD-R/RW plater (f.eks en del princo og datawrite samt andre merker) kjøp DVD+R til denne brenneren. Kjøper du ritek, arita, verbatim eller TDK DVD+R 4X så virker disse på 8X med firmware 1.01. finner slike plater hos www.brenner.no eller www.komplett.no f.eks -Problemer med en del CD-R plater (power calibration error). Jeg vil si det slik: skal du bruke billige jallaplater: kjøp pioneer, vil du ha 8X og nyeste tech: kjøp plextor Husk at eneste Nero Versjon som virker med plextoren til å brenne 8X DVD+R er versjon 6.0.0.11!!! Alle andre versjoner feilbrenner på 8X.... er nero sitt problem og ikke plextor (nei versjon 6.0.0.15 virker ikke). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå