AnonymDiskusjon Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Vet ikke hva jeg skal gjøre lenger, tankene om å være en fri mann frister mer og mer, for da tenker jeg at jeg hadde vært så mye friere, og lykkeligere! Ikke fengslet, jobb/bruke all tid på henne jobb/bruke all tid på henne, og måtte budsjettere over dobbelt opp når vi skal planlegge en ferie sammen, for jeg må ta alt på min kappe... ikke blakk hele tiden fordi JEG må holde ALT gående... jeg hadde hatt DEN økonomien og friheten med jobben jeg har! Spiller ingen rolle om det er 35 tusen eller 60 tusen jeg får utbetalt i lønn en måned, på et eller annet vis blir det uansett brukt opp mot min vilje... på ting jeg ikke får noen veldig stor glede av. Slikt har tæret så mye på meg! Dette er ikke et "drita full en fredagskveld- og tenker" innlegg, jeg er edru og har nattevaka mi. Dette er det som har gått gjennom hodet mitt temmelig ofte! Føler meg som en ung sterilisert og sliten bikkje.. lei av det samme oppigjen og oppigjen... Vi har hatt det så utrolig bra til tider, og jeg har vært så ekstremt forelsket i henne dere ville ikke trodd det! Men nå føler jeg at det dør mer og mer ut... Jeg tror det har dabbet litt av for henne også, men slik jeg ser det så elsker hun meg langt mer enn jeg elsker henne... Det er så tungt å tenke på det, vi har så ekstremt mange minner og gode stunder sammen... Men jeg føler jeg vil ut som fri mann, ikke leve som en ulykkelig gift 40-åring, for jeg er nemlig bare halvveis til førti enda! Vi har kjent hverandre i over 5 år og vært sammen 3 av de årene, egentlig full forelskelse fra første stund selv om vi brukte lang tid som venner. Jeg føler jeg ikke kan stole på henne, er så vanskelig å være trygg på henne når hun virker veldig ustabil på fylla når jeg er på jobb, har også drevet litt med hasj og jeg føler det på meg at det er dette hun også gjør til tider når jeg er på jobb. Hun vet hvor godt jeg misliker det og jeg har sagt klart i fra til henne at dette er uakseptabelt. Det nytter ikke, hun innrømmer ikke til meg at hun røyker det, men jeg er heller ikke dum! Har blandede følelser av det å slå opp med henne... ja når jeg er fri og gjør hva jeg vil... så vet jeg at jeg vil kjenne at hun mangler! men oppigjennom tiden så har det vært mye som jeg ikke har likt og vært sterkt imot (vil ikke gå inn på dette i dette innlegget da det er fare for at hun ser det og kjenner det igjen). Dette har gjort at kjærligheten har dabbet av fra min side, og det at jeg må dra alt lasset, boligleie, mat, tv, internett, strøm, bensin you name it! Jeg er lei av å levere, jeg har gjeld som jeg selv må få bort før jeg kan skolere meg videre og komme enda lengre enn dit jeg har nådd i dag. Når jeg skal dra hele lasset så får jeg egentlig ikke nyte livet til den graden jeg har lyst før jeg tar unna resten av skolegangen(vil ha et par fine reiser, har bare stått på så mye de siste par årene), og jeg får ikke betale så mye som jeg ønsker på gjelden min da jeg blir fullstendig strupet. Hadde jeg fått være en fri mann så hadde jeg jobbet som bare juling og fått unna det jeg skylder på maks 2 måneder. (jeg har en jobb der jeg bestemmer selv hvor mye overtid jeg selv makter å jobbe og da er betalingen god!) Deretter hadde jeg jobbet enda mer til jeg nesten sprekker, og bare tatt meg en fin ferie i utlandet! Nok skriverier nå, er jeg en egoist som tenker slik jeg gjør? At jeg føler jeg har lyst å dumpe dama for å nyte livet og reise og være fri mann? Jeg blir lei meg bare av å tenke på det søte ansiktet hennes om jeg bare kommer med at nå er det slutt :'( for hun er egentlig en fryktelig god person.. og ei jente som virkelig er noe for seg selv! Det kommer til å bli så tungt... både for meg og for henne. Jeg har ikke lyst å knuse denne jenta, men denne situasjonen tar livet av meg og det er ikke så enkelt som å bare ta det opp og prøve å gjøre noe med det, for hun vet at jeg drar alt men kan ikke gjøre så mye siden hun studerer. Faren hennes er utrolig glad i henne og har veldig mye på bok og en solid inntekt, så går jeg fra henne så vet jeg med meg selv at han støtter henne opp slik at hun klarer seg og får gå skolen de neste par årene. Men sålenge jeg drar lasset så holder han pengepungen sin stengt. Noen tips til hvordan jeg skal gå frem med dette? Jeg er rådløs... en ting er sikkert, og det er at jeg makter ikke dette fremover! Anonym poster: 6f10550174d3a33432ae5dd31c441f23 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Har ikke så mye å bidra med. Men hvis du føler det slik jeg tror du føler det. Så vil det være bedre å gjøre det slutt nå enn å la forholdet leve videre. Det blir bare vanskeligere å gjøre det slutt senere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 kan ikke si jeg har erfaring akkurat, men du må gjøre det du tror er rett. du kan ikke leve et liv du ikke selv er fornøyd med. si det som det er, hun vil bli lei seg men det går over. å når du har kommet deg over dette og gått videre vil du være den frie mannen du ønsker å bli. ta tiden til hjelp og tenk deg godt om før du gjør et valg goodluck Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Du vil mest sannsynlig angre uansett hva du gjør. Det viktige vil være å prøve å velge det du føler er rett for deg. ''en ting er sikkert, og det er at jeg makter ikke dette fremover'' Er du sikker på at du ikke svarer på ditt eget spørsmål der? Når det gjelder det med å være redd for å være egoistisk så syns jeg at du ikke har noen grunn til å måtte få skyldfølelse over det.. alt vi gjør kommer av egoisme, at vi får noe igjen for det, selv den mest godhjertede gjerning. Tør å la deg være litt egoistisk, ta vare på deg selv. 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Noen tips til hvordan jeg skal gå frem med dette? Jeg er rådløs... en ting er sikkert, og det er at jeg makter ikke dette fremover! Anonym poster: 6f10550174d3a33432ae5dd31c441f23 Kanskje du rett og slett bare tenker for mye - og du er jo helt fri, sånn som jeg ser det. Ufriheten din er bare en fantasi du har lagd deg. Ta deg en god luftetur - dra til india - eller til en eller annen fjelltopp, eller noe lignende, og du vil sannsynligvis føle deg like ufri der. Snakk med kjæresten din og fortell hva du vil, og om hun blir lei seg eller sur, så går det over, eller så går det ikke over. Jeg vil ha frihet - fjern "jeg" og "vil ha", og du er i mål Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2013 Takker for svar folkens Buffy: Ja ble litt krøll der, det jeg egentlig mente er at jeg kan ikke fortsette å ha det slik som jeg har, men tror også at det blir ekstremt vanskelig å gjøre det slutt og tiden framover blir tung. Du har nok rett i at uansett hva jeg gjør så vil jeg angre. Det er det jeg også tenker. Dama hater jobben min og takler ikke at jeg er bortreist. Jeg har vært bestemt på å gå denne retningen siden jeg var liten guttunge, og begynte på denne karrieren før vi ble sammen. Dette er et stort problem for meg... Jeg skal dra alt rundt, men om jeg står på for mye så er det også feil av meg! Går som sirup med gjelden når jeg ikke får jobbe så mye som jeg ønsker... en liten gjeld har blitt like vanskelig som en stor. Anonym poster: fa9ed4dfa5eb41c8bf4987956956cab4 Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Er ikke vits å være i et forhold der du bare gir, og ikke får. Kom deg ut av det, dump kjerringa. Det kan bli hardt, men det kan være det beste Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 (endret) Du er ikke egoistisk i det hele tatt. Du lever bare en gang, og du kan ikke leve for andre enn deg selv. Er du ulykkelig i et forhold er det bare å komme seg ut. Kvinner skal jobbe og betale nøyaktig like mye som menn. Det kalles likestilling. Endret 9. mars 2013 av Skurupu Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2013 Jenta jobber det hun får av timer fra arbeidsgiveren sin mens hun studerer. Men det er ikke nok, hun klarer å dekke egne utgifter og regninger men der stopper det. Jeg _VET_ at denne jenta ikke er av typen som bare forlanger og ikke leverer tilbake, for hadde hun hatt så hadde hun gitt - uten tvil! Og hun fortjener alt godt, for det er ei skikkelig godjente. Er bare jeg som ikke makter å ha det slik som nå, jobber rævva av meg men likevel så går det sååååå sakte. Og så har jeg begynt å lengte etter tiden der jeg ikke hadde noen forpliktelser over for noen, og når jeg tenker dette så slår det meg at hun fortjener å slippe fri og finne noen andre som kan elske henne tilbake for den kjærlige og omtenksomme personen hun er. Om det skal bli slutt så vil jeg at det skal gå lettest mulig for henne, men samtidig vet jeg at uansett hvordan jeg går frem så vil jeg knuse henne fullstendig. Og så er jeg inneforstått med at dersom det blir slutt når jeg er i gang med skolen og hun er ferdig med sitt, så står jeg igjen som en stor idiot ovenfor meg selv... for da har jeg bare jobbet på spreng for å bygge opp noen som ikke lenger blir en del av livet mitt. Anonym poster: fa9ed4dfa5eb41c8bf4987956956cab4 Lenke til kommentar
Arcturus2 Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Kanskje du rett og slett bare tenker for mye - og du er jo helt fri, sånn som jeg ser det. Ufriheten din er bare en fantasi du har lagd deg. Ta deg en god luftetur - dra til india - eller til en eller annen fjelltopp, eller noe lignende, og du vil sannsynligvis føle deg like ufri der. Snakk med kjæresten din og fortell hva du vil, og om hun blir lei seg eller sur, så går det over, eller så går det ikke over. Jeg vil ha frihet - fjern "jeg" og "vil ha", og du er i mål En ting skal du ha PencilCase, du er sjefen over alle sjefer når det kommer til intetsigende svada. Denne trivelige sammensetningen av filosofiske betraktninger er jo fullstendig meningsløs. Det finnes ikke realisme og løsningsorientering. Han tenker for mye, derfor er han ufri? Hallo. Problemer at dama hans suger kassa tom. Du råder fyren til å opptre svakere enn han per idag gjør. Hun kommer til å overkjøre han totalt. Alle dine råd gjør jo vondt verre konsekvent. Si meg, har du i det hele tatt vært i et forhold over lang tid? Med suksess? Kom ned på bakken sjef. 5 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Spørsmålet her er vel egentlig mer HVORDAN du skal avslutte forholdet. Vi karer har en tendens til å hale ut dødsdømte forhold i det lengste. For meg virker det som du egentlig har bestemt deg allerede og nå driver å psyker deg opp til jobben. Du trenger ikke rettferdiggjøre dine valg ovenfor noen, du må nesten gjøre det du tror er rett for deg selv. Tenk gjennom hvordan HUN ville gjort det, det kan si en del om hvordan hun takler det best. 1 Lenke til kommentar
Arcturus2 Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 (..) Og så har jeg begynt å lengte etter tiden der jeg ikke hadde noen forpliktelser over for noen, (...) Og så er jeg inneforstått med at dersom det blir slutt når jeg er i gang med skolen og hun er ferdig med sitt, så står jeg igjen som en stor idiot ovenfor meg selv... for da har jeg bare jobbet på spreng for å bygge opp noen som ikke lenger blir en del av livet mitt. Anonym poster: fa9ed4dfa5eb41c8bf4987956956cab4 Det er en hard ting å innse at man har jobbet for noe som ikke går lengre. Men sånn er det jo for alle når det blir slutt. Jenter har kanskje ikke brukt samme fysiske ressursene på et forhold. De står gjerne oftere foran en virkelighet der du erstattes av en annen mann. En annen pengekilde. Eddie Murphy sa det så pent i Raw i 87: "You spend a lot of money on your woman, you don't like to picture her fucking anybody". Dette er jo fra en annen kontekst, men det sier noe om det generelle mønsteret. Vi menn er romantiske vi også? Vi bruker penger, kjøper gaver, betaler for middager, ferier, kjører og henter. Det er en av våre måte å bygge romantikk. Klassisk kjønnsmønster, ja, men vi opprettholder slik sjefsrollen. Rollen som den fiksende mannen som tar kontroll og skaper trygghet. Det var litt generelt, her mer konkret: Du har antakeligvis, sånn som jeg ser det, vært for ettergivende økonomisk. Du har godtatt situasjonen hvor du har penger og hun er blakk. Det er alltid et dårlig utgangspunkt. Se på det på denne måten: Du gjør henne ingen tjenester ved å betale henne gjennom livet. Hun lærer absolutt ingenting av det og ender opp med å ta dine ressurser for gitt. Å betale skal være en hyggelig ting som overrasker i ny og ne! Når det blir fast på programmet har du blitt underdog. Det er alltid, merk; alltid, en maktbalanse i et forhold. Hun har overkjørt deg. Råd om hva du bør gjøre: Hvis jeg var deg ville jeg forsøkt å snudd situasjonen. Lær av svigerfar og strup igjen lommeboken. Dine penger er dine penger. Hun vil bli sint, lei seg, oppgitt, rådvill, etc. Men hvem er det egentlig hun kan bli sur på? Om hun velger å dumpe deg fordi du ikke vil betale for henne så får det eventuelt være på hennes kappe. Å elske noen har ingen kostnad annet enn i følelseslandet. Jeg lever i mitt fantastisk lykkelige forhold på følgende måte: Viskal bygge hverandre opp og være sterkere som to fremfor en. Den dagen den sannheten ikke lengre er en sannhet, da har man et stort problem. Det går an å fikse dette med dama di. Men du må være sterk nok og ærlig med henne. 5 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2013 Takker for svar folkens, veldig god kvalitet på innleggene over her Jeg ser en utvei på dette her nå og det må bare bli å avlaste meg selv mer økonomisk slik at jeg får fart på min egen skute. Tviler på at jeg klarer å gjøre det slutt med henne så lenge jeg ser en eller annen form for lys i enden av tunnelen. Bedre seg må det gjøre straks, da vil dette lette trykket veldig og det blir mindre bråk og krangling (har perioder der jeg er sliten, drittlei og har så kort lunte at det fort blir unødvendige krangler) Anonym poster: fa9ed4dfa5eb41c8bf4987956956cab4 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 En ting skal du ha PencilCase, du er sjefen over alle sjefer når det kommer til intetsigende svada. Denne trivelige sammensetningen av filosofiske betraktninger er jo fullstendig meningsløs. Det finnes ikke realisme og løsningsorientering. Han tenker for mye, derfor er han ufri? Hallo. Problemer at dama hans suger kassa tom. Du råder fyren til å opptre svakere enn han per idag gjør. Hun kommer til å overkjøre han totalt. Alle dine råd gjør jo vondt verre konsekvent. Si meg, har du i det hele tatt vært i et forhold over lang tid? Med suksess? Kom ned på bakken sjef. takk skal du ha for hva da Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 En ting skal du ha PencilCase, du er sjefen over alle sjefer når det kommer til intetsigende svada. Denne trivelige sammensetningen av filosofiske betraktninger er jo fullstendig meningsløs. Det finnes ikke realisme og løsningsorientering. Han tenker for mye, derfor er han ufri? Hallo. Problemer at dama hans suger kassa tom. Du råder fyren til å opptre svakere enn han per idag gjør. Hun kommer til å overkjøre han totalt. Alle dine råd gjør jo vondt verre konsekvent. Si meg, har du i det hele tatt vært i et forhold over lang tid? Med suksess? Kom ned på bakken sjef. ja - det er meg, tusen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå