Populært innlegg Skribenten_ Skrevet 9. mars 2013 Populært innlegg Del Skrevet 9. mars 2013 Dette var en overskrift til Kristin Spitznogle blogg, som handlet om det enorme presset som ligger på kvinner i dagens moderne samfunn. Alt fra kropp,helse, karriere til det å være en god mor. Men det paradoksale er jo at det i bunn og grunn er kvinner selv som skaper dette såkalde "umenneskelige presset" på seg selv. Det er jo kvinner som forteller andre kvinner hvordan deres liv og tilværelse skal være. I daglivarehandelen er det 2-3 blader som kanskje har et bilde av en blondine på forsiden, mens det er 20 kvinnemagasiner skrevet AV og FOR kvinner! Dette er blader der kvinnelige redaktører og journalister selv publiserer maler og normer på hvordan er kvinne skal se ut, kle seg, sminke seg, slanke seg, spise være en god mor og oppnå et perfekt liv. Det er jo kvinner som selv samler seg på cafe og skryter av dems egne karriærer Det er jo kvinner som sminker seg før dem skal på treningsenteret, for at de for guds skyld skal se bedre ut en de fleste kvinnene der, eller som på foreldre møte insinuerer at "jeg er en bedre mor enn deg". Kvinnlige bloggere har veldig stor påvirkning på unge kvinner, og la meg gjenta, kvinnelige bloggere, ikke mannlige. Menn skriver om fotball, biler og spill. Kvinner er så utrolig opptatt av andre kvinner. Alt dette mens mannen ofte står utenfor kvinnens lille boble og klør seg i huet og tenker, "hvorfor gidder dere"? Også atpå til klage over at kvinner står overfor et tidvis umenneskelig press. så da lurer jeg på...hvorfor? Jeg syns kvinner selv må ta et annsvar og gjøre noe med det såkaldte ummenskelige presset, og ikke vri saken over på alt er mannen sin feil. Greier dere det så tror jeg dere har kommet langt 15 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 (endret) Jeg har ikke lest blogginnlegget, men overskriften er en stor overdrivelse. Norske kvinner har lite å klage over. Jeg synes forresten at kvinnene kan klare seg uten gratulasjoner i dag. Jeg får ikke gratulasjoner verken på mandager eller søndager. Endret 9. mars 2013 av Zarac 9 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Syntes at alle står fritt til sitt synspunkt, for alt vi vet, står kvinner ovenfor mye press. Jeg har ikke fått noen lenke til bloggen, og kan bare gå utfra overskriften du presenterer. For all del, kvinner står nok ovenfor et stort press. - Det gjør forsåvidt menn også. - Likestilt nok for meg. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Men det paradoksale er jo at det i bunn og grunn er kvinner selv som skaper dette såkalde "umenneskelige presset" på seg selv. Leste du hele blogginnlegget? Kritikken oppstår nemlig ofte innad i kvinnemiljøer, hvorpå det er kvinner selv som utøver press på hverandre. Kan leses her. Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Jeg synes forresten at kvinnene kan klare seg uten gratulasjoner i dag. Jeg får ikke gratulasjoner verken på mandager eller søndager. Skal jo gratulere månen og solen da vettu. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Umenneskelig press har kanskje mistet litt av kraften sin? Lenke til kommentar
ambisjon Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Ein ting som moderne feministar klagar på, er kroppspresset. Alle dei uoppnåelege glansbileta som står på framsida av magasin, og i utstillingsvindauge på butikkar. Det ligg under linjene at dette er noko som kjem av forventingane til menn. Det er det absolutt ikkje. Ingen kledemodellar har ein kropp som er plukka ut for at han skal vere attraktiv for andre menn. Kledemodellar har ein kropp som berre skal imponere andre kvinner. Menn har aldri dyrka eit kroppsideal som går ut på å vere så slank som mogleg og fjerne puppane sine. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå