AnonymDiskusjon Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Har en kompis som hver gang han er ute drikker alt for mye, og ender opp som bevisstløs og agressiv og alt som verre er -- han ødelegger enhver fest hver eneste fest han er på. Han klarer åpenbart ikke stoppe drikke så mye, da folk gir beskjed hele tida -- spesielt dama hans. Noen som vet hva som kan gjøres? Anonym poster: 5f2ba3b13cf6b1c80274197c262ef821 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Er vel bare å si at han får lære seg å drikke som folk, eller sitte alene i helgene. Har hatt et par kompiser som var vrange i fylla, det er gjerne noe man vokser av seg. Problemet er ikke nødvendigvis at han er alkis, men at han ikke håndterer det like godt som andre (å drikke alt for mye når man er ute er jo nokså vanlig her til lands, men for de fleste går det noenlunde greit). Det må han ta konsekvensene av. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2013 Poenget er at han er 21 og har drukket siden han var 13 -- og de fleste gangene har det endt som dette. Anonym poster: 5f2ba3b13cf6b1c80274197c262ef821 Lenke til kommentar
Danek Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Høres for meg ut som karen bare lever det gode liv. Noen er mere utagerende enn andre, slik er det bare... Dersom du ikke klarer eller vet å håndtere det, så er det bare å pakke sakene dine og dra. Det at dama hans klager skal du ikke bry deg så mye om. Det er helt vanlig i forhold og du risikerer bare å vekke sjalusi og faenskap dersom du blander deg inn i det. Hater virkelig når folk skal sette bremser på stemninga. En avansert form for cockblocking. Derfor jeg ikke vil ha noen puslinger på laget. De er bedritne, de snylter og de sladrer på deg. Takke seg til... Alkohol og utfoldelse, skal alt liksom være så farlig nå til dags? Kom til oss når du har noe konkret. Som at han banker dama eller spytter på dørvakten. Inntil da høres det bare ut som du hater på han uten grunn. Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Høres nesten ut som meg Uten at det er noe positivt Når jeg drikker drikker jeg som regel alt for mye, men alle de ander synes det bare er morsomt. Så er ikke helt lik din kompis der da Om jeg hadde vært der hadde jeg gjerne gitt deg tips Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2013 Tror ikke du skjønner helt. Han havner på glattcella utrolig ofte, eller legevakten og psykiatrisk. Han blir bevisstløs omtrent annen hver gang han er ute osv. Handler ikke om at vi som er bekymrer bremser feststemninga, handler om at han som omtrent virker død bremser festen for alle som bryr seg. Anonym poster: 5f2ba3b13cf6b1c80274197c262ef821 Men du er jævlig tøff da Danek, det skal du ha! Anonym poster: 5f2ba3b13cf6b1c80274197c262ef821 Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 (endret) Det er jo ikke bra. Endret 9. mars 2013 av Freestyle199 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 (endret) Tror ikke du skjønner helt. Han havner på glattcella utrolig ofte, eller legevakten og psykiatrisk. Han blir bevisstløs omtrent annen hver gang han er ute osv. Handler ikke om at vi som er bekymrer bremser feststemninga, handler om at han som omtrent virker død bremser festen for alle som bryr seg. Anonym poster: 5f2ba3b13cf6b1c80274197c262ef821 Men du er jævlig tøff da Danek, det skal du ha! Anonym poster: 5f2ba3b13cf6b1c80274197c262ef821 Kan jo hende at han bare "leker død" da, så på Cops at det var en tulling som gjorde det.. Må nok ha kostet statskassen en formue, hehehe, først dørvakt issues, så politi, så legevakt, så sykehus, så taxi tilbake til politi, så taxi til sykehus lol.. Endret 9. mars 2013 av Wolfkiller Lenke til kommentar
Feh Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Tror ikke du skjønner helt. Han havner på glattcella utrolig ofte, eller legevakten og psykiatrisk. Han blir bevisstløs omtrent annen hver gang han er ute osv. Handler ikke om at vi som er bekymrer bremser feststemninga, handler om at han som omtrent virker død bremser festen for alle som bryr seg. Anonym poster: 5f2ba3b13cf6b1c80274197c262ef821 Men du er jævlig tøff da Danek, det skal du ha! Anonym poster: 5f2ba3b13cf6b1c80274197c262ef821 Det ligger ofte noe bak de som driver på sånn som du forklarer. Jeg har noen kompiser som holder på akkurat sånn som du beskriver og i de tilfellene så har de en del personlige issues som jeg tror er utløsende årsaker til at de alltid blir overstadig beruset og havner i trøbbel. Hvis du vil gjøre noe med det bør du prøve å ta en prat med han på tomannshånd og i edru tilstand. Det nytter ikke å snakke til de når de drikker. Ikke ta det som en konfrontasjon, men begynn med å spørre hvordan det går. Hvis det er en nær venn bør du jo ha et noenlunde greit bilde av hva han sliter med. Grunner til overdreven drikking kan ofte komme fra mye stress, kjærlighetssorg, familieproblemer, personlige problemer etc. etc. Evt. hvis du kjenner henne kan du snakke med dama og høre om hun vet noe mer før du tar en prat, eller si fra til henne at kanskje hun burde gjøre det. Lenke til kommentar
Bob Bohem Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Høres ut som at han er litt "ung" til sinns, og trenger å modnes litt mer og ikke minst å ta litt mer ansvar for seg selv. Forøvrig høres det også ut til at han har et veldig usunt forhold til alkohol, alkoholiker eller ikke. Men når trådstarter skriver at han er bevisstløs omtrent annenhver gang han drikker, antar jeg at promillen er langt over 3, som igjen er grensen til potensielt dødelig utfall. Med andre ord kan man si at denne personen sirkulerer ved sitt endestopp annenhver gang han drikker. Man trenger vel ikke å være Einstein for å skjønne at det er alarmerende, og et problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå