Julekula Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Hei! Jeg har nå gått tre år Medier og Kommunikasjon med generell studiekompetanse nå på 3. året. Nå står jeg omtrentlig på bar bakke når jeg skal velge ny studieretning og utdanning (medier og kommunikasjon falt ikke i smak). Jeg har to retninger jeg er interessert i. Det ene er engelsk og det andre er musikk. Det jeg brenner mest for er musikk, selv om jeg har relativt lite kompetanse (jeg spiller litt gitar, men har relativt lite teorikunnskaper). Jeg vurderer Musikkdesign/Musikkproduksjon der man er innom studioproduksjon, komponering og arrangering. Dette er et toårig studium og kvalifiserer til en rekke jobber, også for å studere musikk videre, og kan være greit om jeg vil spille inn musikk selv også! Kort sagt drømmen er å jobbe med musikk. Nå føler jeg også at dette ikke er noen viktig jobb, og det er ikke noen stor etterspørsel, så det blir vel veldig vanskelig å leve av dette? Jeg kan jo bygge på med ped, og bli lærer ... Jeg har også halvveis lyst til å faktisk gjøre noe viktig for verden, men dette blir litt vanskelig i forhold til interessene mine. Men jeg vurderer også engelsk, der lærer er det endelige utfallet (på masternivå), men da er jeg også omtrentlig sikret jobb. Jeg vet at valget til sjuende og sist må være mitt, men hvis noen har noen hjelpefulle inspill og tips tar jeg gjerne i mot! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå