Gå til innhold

[Løst] Strømforsyning til GTX670 SLI

Anbefalte innlegg

Har nettopp gått til innkjøp av følgende utstyr og skal sette det sammen.

Intel Core i7 3930K

ASUS P9X79 Deluxe

2 stk ASUS GeForce GTX 670 2GB

Samsung 840 Pro SSD (Bulk) - 256GB

Corsair 32GB DDR3 1600MHz (4X8)

Antec Kühler H2O 620 V4 CPU Cooler

Fractal Design Define R4 Tower Black

2 stk Harddisker

MEN så kikka jeg på den gamle strømforsyninga som jeg tenkte jeg skulle bruke og begynner å bli litt skeptisk.

Det er en OCZ 700W MODXSTREAM PRO

http://www.ocztechnology.com/ocz-500w-700w-modxstream-pro-power-supply.html

Så spørsmålet er, vil denna være tilstrekkelig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, GTX 670 er ikke et strømhungrig kort - ut fra hva tester viser tror jeg faktisk ikke oppsettet ditt vil dra 500 Watt en gang. Ser Anandtech får sitt testoppsett basert på sokkel 2011 (overklokket CPU) dra en 300 - 320 Watt på load, og TDP på et GTX 670 er 170 Watt. 320 + 170 er under 500 Watt.

Dersom vi justerer for overklokking, at Anandtech måler i fra stikkontakten osv, så drar trolig ikke oppsettet ditt 450 Watt fra PSU en gang.

Jeg tar dog ikke hensyn til at strømforsyninger er av varierende kvalitet - og av den grunn faktisk kan skape problemer. Personlig ville jeg ikke bygd et oppsett til den prislappen uten også å velge en strømforsyning av ypperste kvalitet - dvs Seasonic eller Flextronic. OCZ sin ModStream Pro serie får ok anmeldelser, men så vidt jeg vet bruker de Teapo 85o C kondensatorer på en del plasser - noe som kan påvirke levetid mye.

Min konklusjon er at det ikke er den gamle strømforsyninga sin kapasitet som er problemet, men at man bruker en muligens middelmådig komponent i et high-end oppsett. Og den middelmådige komponenten er etter min mening den viktigste komponenten for en stabil PC.

Edit 2: Jeg har bare Seasonic baserte PSU-er på mine 5 PC-er (3 servere og to stasjonære). Siden jeg begynte med Seasonic har jeg ikke hatt en eneste ustabil maskin, og her kjøres mye døgnet rundt.

@tjbr:

Du overvurderer nok hva oppsettet drar av strøm.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Ok, takk for bra svar.

Jeg bygger pcen sammen nå med kun 1 kort for å teste :-)

Bestilte en Seasonic Platinum 860 som jeg monterer når jeg får den.

Pcen jeg har nå har vært kjempestabil med kraftforsyninga hittil, men det er best å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...