Gå til innhold

Oppgradering: Bedre kjøling for OC (i7-860)

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvilken klokk jeg kan forvente å få ved disse tre forskjellige kjølerne (paret med en i7-860):

• Cooler Master Hyper Eco 212+
  • Noctua NH-D14
  • Corsair H100i

Hvis det ikke er så stor forskjell, så vil jeg bruke pengene mine på en CM Hyper. Målet mitt er egentlig bare å få en liten "performance boost" til PCen min.

Nå bruker jeg intel stock cooler...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

d14 eller silver arrow er mine valg, silver arrow var vel en-to grader kaldere. når det kommer til lyd husker jeg ikke men mine d14 er så å si helt lydløse med medfølgende vifter 140mm.på ca 70-80% 120mm på 100%

@lombax du kan aldri garantere at den cpu klarer en gitt oc da ingen cpu er 100% like.

Lenke til kommentar

nei men en venn av meg har i7 og kloca op til 4,2 GHz helt stabilt

Hvilke kilder har du på det?

ven av meg og jeg har prøvd ut begge med en i7

d14 eller silver arrow er mine valg, silver arrow var vel en-to grader kaldere. når det kommer til lyd husker jeg ikke men mine d14 er så å si helt lydløse med medfølgende vifter 140mm.på ca 70-80% 120mm på 100%

@lombax du kan aldri garantere at den cpu klarer en gitt oc da ingen cpu er 100% like.

nei men har testet det med en i7
Lenke til kommentar

nei men en venn av meg har i7 og kloca op til 4,2 GHz helt stabilt

ven av meg og jeg har prøvd ut begge med en i7

nei men har testet det med en i7

Men en i7-860?

Det er jo helt klart stor forskjell på en NH-D14 og en CM 212, Begge klarer vel ikke 4.2Ghz?

Lenke til kommentar

Med et par hundre mener jeg noe rundt 200, ellers hadde jeg ikke skrevet et par hundre ;)

H100i vil sikkert hjelpe litt om du har plass til den, men ikke regn med å vinne mer enn 100MHz over en D14.

Går det da på varme, eller er det fordi en i7-860 ikke generelt sett klarer mer (selv om tempen er under 70-80) hvis du skjønner hva jeg mener da.

Lenke til kommentar

Går det da på varme, eller er det fordi en i7-860 ikke generelt sett klarer mer (selv om tempen er under 70-80) hvis du skjønner hva jeg mener da.

Det går på at Intels 45nm-modeller pleier å ha et sweetspot rundt 4 GHz som kan kjøles med en Hyper 212, med en D14 eller H100i kan du pumpe mer spenning og gå et stykke forbi sweetspoten fordi du har så vanvittig god kjøling.

Lenke til kommentar

Det går på at Intels 45nm-modeller pleier å ha et sweetspot rundt 4 GHz som kan kjøles med en Hyper 212, med en D14 eller H100i kan du pumpe mer spenning og gå et stykke forbi sweetspoten fordi du har så vanvittig god kjøling.

Aha, ok. Så en CM 212 kan altså klare 4ghz uten for høye temps?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...