Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor er John Kristoffer Larsgard nå?


Carlgutt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

19. februar skjedde en revurdering av hans fengselsstatus. Revurderingen var administrativ, og førte til ingen endring (ingen ny tekst i Parole Class), men han fikk ny klassifikasjon under "Profile Classification".

 

Han er for tiden i Parole Class 1, og såvidt jeg kan se innebærer det at han ikke kan prøveløslates. Han løslates under supervision 6. februar 2018.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tja, jeg vet ikke hvem som har det mest vridde bildet.

 

http://www.azjournal.com/2012/05/02/victims-feel-re-victimized-as-vehicle-assault-case-unfolds/

 

Lokalmediene derfra gir et helt annet bilde enn hva norske medier gjorde. Jeg har ikke forutsetninger for å kunne si hvem som ligger nærmest sannheten, og nordmenn har vel ikke færre insentiver til å fremstille landsfeller i fordelaktig lys enn hva amerikanerne har for sine landsfeller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Ingen tvil om at norske medier liker å spille på konspirasjoner. Dette er jo en sak som kan vekke interesse hos mange. Det er mange som elsker å hate USA.

 

Det er synd man skal vri og vrenge for å selge flere aviser eller øke annonseinntektene.

Lenke til kommentar

Ja...? Selvfølgelig har alle saker mer enn én side, men du har altså ingen annen side å vise til? Du er kun bestemt på at den siden som er fremmet ikke er den riktige? Hva i så fall er det som er vrengt og vridd? At den godeste Hr Larsgard ikke er en person som havnet i en uheldig situasjon, men at han faktisk forsøkte å drepe disse menneskene?

 

"Konspirasjoner kommer fra aviser." Javel? Igjen, har du noe konkret å vise til? Eller kommer du kun med tilfeldige og diffuse utsagn om aviser og deres skriverier generelt?

 

-Deluze

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja...? Selvfølgelig har alle saker mer enn én side, men du har altså ingen annen side å vise til? Du er kun bestemt på at den siden som er fremmet ikke er den riktige? Hva i så fall er det som er vrengt og vridd? At den godeste Hr Larsgard ikke er en person som havnet i en uheldig situasjon, men at han faktisk forsøkte å drepe disse menneskene?

 

"Konspirasjoner kommer fra aviser." Javel? Igjen, har du noe konkret å vise til? Eller kommer du kun med tilfeldige og diffuse utsagn om aviser og deres skriverier generelt?

 

-Deluze

 

http://www.azjournal.com/2012/05/02/victims-feel-re-victimized-as-vehicle-assault-case-unfolds/

Lenke til kommentar

Takk for en annen side, Kron! Denne fremmer jo ikke overraskende en ganske annerledes versjon, men jeg håper fremdeles at B25S kan komme med sine egne sitater eller lenker.

 

Nå har vi altså norske aviser som fremmer uheldige omstendigheter og panikk, samt en amerikansk som fremmer versjonen om det norske monsterert som vil drepe alle sammen.

 

Så, hva skjedde egentlig? Hvilken versjon er nærmest sannheten?

Jeg er såpass negativ til USA og deres samfunn at jeg ikke makter å holde meg lite nok subjektiv til å gjøre noe mer med disse spørsmålene, det får andre ta seg av.

 

-Deluze

Lenke til kommentar

Veldig uheldig, denne Larsgard. For 12 år siden ble han utvist fra universitetet i USA fordi han ble ansett som en terrortrussel i kjølvannet av 911. http://www.dagbladet.../12/287340.html

 

Vet ikke helt om man kan kalle det uheldig. Man blir ikke ansett som en terrortrussel uten videre, og denne Larsgård har ganske mange individuelle saker på seg. Det virker mer som et mønster ved hans person kontra en kjede med uheldige saker.

 

Altså når jeg leser dette så virker ikke fyren helt stabil. Og norske medier utelater ganske mye informasjon her, de tar kun med Larsgårds versjon av saken. Litt latterlig da det som oftest er påtalemyndighetenes versjon som kommer på trykk når det er en kriminalsak i Norge.

 

Court transcripts indicate that while attending the University of South Alabama in 2001, a former instructor filed a complaint against Larsgard, stating that he tailed her vehicle bumper to bumper for approximately 10 miles, forcing her to take evasive action, including running a red light, but she was unable to get away from him. In her account, the instructor stated that she could see him laughing in her rear view mirror. He denied the incident and the college completed a threat assessment on him due to his bizarre behavior.

 

In another incident the following year, Larsgard was expelled from the college due to threatening and aggressive behavior, including an accusation that he was using highly dangerous chemicals from his chemistry class as part of a suspected terrorist plot.

 

In a more recent incident that sounds eerily similar to the one in Winslow, Larsgard has been accused of running over a bicycle in Los Angeles last year after taunting the cyclist several times with his vehicle. That case is still pending.

 

While incarcerated at Navajo County Jail, his behavior resulted in his assessment as a medium to high risk to re-offend, and he was deemed a risk to officers following an incident in which he told a nurse that he had planned to fake an illness in order to go to the hospital, take a nurse hostage and escape.

http://www.azjournal...t-case-unfolds/

Endret av Kron
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Blåser liv i denne tråden, en interessant sak. Hva skjer egentlig? Sitter han inne fortsatt? Hva er bevisene mot han? Terrortrussel?

 

Kjenner lite til detaljene i saken, men det første som slår meg er at feil mann har åpenbart vært på feil plass til feil tid. Tror virkelig denne retten og innbyggerne at denne mannen med overlegg prøvde å drepe dem uten motiv?

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Leste artikkelen i Vi menn som VG viser til på venteværelse i går.

Det ser bare mer og mer horribelt ut. Helsepersonellet driver regelrett tortur, nekter han livsviktige medisiner, og lot han ligge på gulvet med brukket nakke. De bare puffet mat inn til han på gulvet.
 

Som det gikk fram der, mente de at helsepersonellet ønsker livet av han slik at de ikke risikerer bli saksøkt. 

Lenke til kommentar

Vel, alt dette er basert på han sin side av saken. Igjen. Hvorfor får ikke amerikanske myndigheter svare i norsk medier?

Lurer forresten på hvor "paralyzed" han virkelig er...

 

Jeg er bestyrtet av at du tenderer mot å ta parti med de Arizonske fengsels-myndighetene og dommen her. (Ja du bærer tydleigvis din cowboyhatt med riktig stoltet )

 

Alle med vettet noelunde i behold, skjønner at det er galskap å torturere denne stakkaran til invaliditet og sannsynligvis død. Anbefaler deg å lese Vi menn, der det er skrevet flere sider om saken. Du finner helt sikkert mye annet moro som passer for deg i det bladet der.

Lenke til kommentar

 

Vel, alt dette er basert på han sin side av saken. Igjen. Hvorfor får ikke amerikanske myndigheter svare i norsk medier?

Lurer forresten på hvor "paralyzed" han virkelig er...

 

Jeg er bestyrtet av at du tenderer mot å ta parti med de Arizonske fengsels-myndighetene og dommen her. (Ja du bærer tydleigvis din cowboyhatt med riktig stoltet )

 

Alle med vettet noelunde i behold, skjønner at det er galskap å torturere denne stakkaran til invaliditet og sannsynligvis død. Anbefaler deg å lese Vi menn, der det er skrevet flere sider om saken. Du finner helt sikkert mye annet moro som passer for deg i det bladet der.

 

Dersom du gjør litt research utover å lese hva denne stakkaren selv forteller norske medier, så er det ihvertfall udiskutabelt at denne stakkaren forfølges av kontroverser og uheldige omstendigheter hvor enn han beveger seg.

Er på jobb nå, så kan ikke grave frem referansene til en utvisning fra skole i USA, mobbing i barndommen og "stalking" i USA. Her er første resultat fra google though: https://www.reddit.com/r/politics/comments/spxse/norwegian_student_risks_35_years_in_jail_in_the/

 

Jeg vet ikke hva jeg skal tro om karen, men er gankse sikker på at det er flere nyanser som ikke kommer frem i media.

Endret av skripis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...