Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen starter ikke

Anbefalte innlegg

Jeg har satt sammen en ekstra pc fra de delene jeg hadde igjen siden jeg nettop kjøpte nye komponenter til og ha i min nåværende pc.

Det som skjer når jeg trykker på startknappen er nesten ingenting.

Jeg trykker på knappen og viftene i pc`n snurrer ca 1 gang rundt , Etter det skjer det ingenting.

veldig lite informasjon men jeg er sikker på at pc`n er satt sammen riktig siden jeg har gjort dette mange ganger før. Har noen opplevd noe lingende ? noen tips til hva jeg skal gjøre . Har forsåvidt prøvd med 2 forskjelige strømforsyninger og resultatet er det samme så jeg trur ikke det er psu.

Hadde vært fint om jeg kunne få hjelp fortløpende etterhvert som jeg svarer på det dere skriver siden jeg har mulighet for og selge denne ekstra dataen i kveld.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde nesten det samme problemet sendte inn hovedkortet og holder nå på å vente på det nye.

Men det som jeg syns var litt merkelig var at maskinen startet helt fint. Jeg skulle til å installere windows så bare skrudde den seg av uten grunn. Etter dette så skjedde bare det som trådstarteren skrev.

Noen som vet hvorfor? :s

Lenke til kommentar

Dette kan være nesten hva som helst. Hvis du er sikker på at alle kabler er koblet riktig, og sitter skikkelig i, kan du forsøke dette:

Koble fra ALT på hovedkortet, utenom 24pins og 8 pins (evt. 4 pins). Du kan også beholde CPU viften, og 1 minnebrikke i primary 1 slot. Dette betyr at du fjerner skjemkort, øvrige kort alle harddisker, DVD rom, alle øvrige vifter osv osv.

Hvis maskinen starter da (Du ser jo ikke noe uten skjerm selvsagt, men kan merke at maskinen fyrer) så kan du begynne å koble inn en og en komponent. Finn feilen.

Jeg har hatt flere tilfeller av lignende scenarioer. Den ene gangen var det 4 pins molex fra PSU som ikke fungerte (SATA og PCI-e fungerte fint, men volt-konfigurasjonen som molex gav ut av PSU var faulty). Har et annet tilfelle hvor en H60 medførte at PC ikke startet. Blokka kom borti kapasitatorer på HK, og gjorde at maskinen ikke fyrte. Har selvsagt flere tilfeller hvor det bare er snakk om en kabel som ikke sitter skikkerlig, en RAM brikke som ikke sitter skikkelig, eller et PCI/PCI-e kort som ikke sitter skikkelig..

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...