Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

BenQ 24" "no signal detected"

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk. God kvinnedag og sånn :p

Jeg har et problem som jeg ikke skjønner noenting av. Jeg har nettopp investert i en ny stasjonær pc, fått hjelp til å bygge den og idag så skulle jeg fyre den opp. Den fyrer men på min BenQ 24" skjerm står det bare "no signal detected"...

Mine specs er:

CM Storm Enforcer Gaming Midi Tower

BenQ 24" LED GL2460

ASUS MAXIMUS V GENE, Socket-1155

Intel® Core i5-3570 Processor

XFX Radeon HD 7950 3GB GDDR5

Crucial DDR3 BallistiX 1600Mhz DDR3 16GB

Corsair CX 600W PSU

++ (kan legge ut alt hvis det er nødvendig).

Jeg har VGA kabel fra skjermen til PC, med en DVI "adapter" når den kobles til skjermkortet. Hvis jeg kobler skjermen til laptop'en så funker alt helt fint. Jeg har også prøvd å koble PC'en mot tv'en med VGA kabel men det er fortsatt "no signal detected".

Jeg har tatt inn og ut skjermkortet for å se om det var no feil på det men det funket svært dårlig. Noen som har peiling på hva som kan være feil?

Jeg legger ved et bilde av hvordan ting ser ut "inni", vet ikke hvor mye hjelp det er men... Gir gjerne mer informasjon hvis det trengs. Er desperat etter hjelp da ingen kvinner vil leke med meg på kvinnedagen og jeg vil spille Crysis 3 :(

post-229179-0-88663300-1362762094_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første du kan prøve er å ta ut to av RAM brikkene dine, la de i de røde sporene stå. Restart PC'en og se om det hjelper. Får du bilde, last ned siste BIOS (versjon 1604) og oppdater den.

Hvis mulig, prøv med DVI-D kabel til skjermen. Normalt skal skjermen finne ut hvilken inngang du bruker, men sjekk dette via menyen til skjermen. Mulig den står på DVI og bruker du VGA kan det være mulig at skjermen ikke finner VGA inngangen.

Eriksendrul, PSU'en holder i lange baner og begge 6 pins kablene er koblet til hvis du ser på bildet.

Endret av Chavalito
  • Liker 1
Lenke til kommentar

takk for svar. Skal teste det med ram-brikkene. Jeg prøvde å ta ut alle untatt 1 brikke i stad uten hell, men kan prøve igjen med bare de røde.

Jeg har ikke mulighet til å teste DVI-D kabel idag. Jeg kan velge på skjermen hvilken input jeg vil ha, da er valget mellom "D-Sub" eller DVI, og der står den på D-sub!

Lenke til kommentar

Ta ut skjermkortet - koble til TV-en og gå i BIOS (delete tast gjerne), her kan du kanskje finne valg om å deaktivere det interne skjermkortet i hovedkortet. - Dette skal skje automatisk om man har satt inn et skjermkort, men kanskje en feil har skjedd?

Lenker ved en annen tråd med samme problem:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1485772

- Løsning: oppdater BIOS.

PS: Før du gjør så, vennligst sjekk BIOS & gjerne reset BIOS/CMOS - det kan ende med at hovedkortet slutter å fungere hvis man gjør feil under oppdatering av BIOS.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Skjermkortet ble tatt ut og jeg koblet HDMI rett fra hovedkort til TV'en uten å få no skjermbilde. Jeg får vel ikke oppdatert BIOS uten å se hva som foregår på skjermen?

Takk for tips men tror jeg bare leverer hele riggen til komplett idag, så får de se på det.

Lenke til kommentar

Muligens et dumt spørsmål, men har skjermen din inngangsvelger? På min gamle Dell er det i hvert fall slik at hvis jeg har valgt feil (tom) inngang med inngangsvelgerknappen (huff for et ord), så får jeg "no signal detected" ...

Endret av thomit
Lenke til kommentar
Muligens et dumt spørsmål, men har skjermen din inngangsvelger? På min gamle Dell er det i hvert fall slik at hvis jeg har valgt feil (tom) inngang med inngangsvelgerknappen (huff for et ord), så får jeg "no signal detected" ...

Ja det har den, og han har skrevet at den står til D-sub, som er VGA i BenQ sin verden :)

Det hørtes mer som at det er noe feil med maskinen enn skjermkortet, da du ikke fikk bilde etter å ha tatt ut skjermkortet og koblet HDMI fra hovedkortet og til TV'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...