Eriksendrul Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 (endret) Hei jeg betalte reginger for 1,700 kroner i dag for ca 2 timer siden , Det står ingenting på bevegelse og pengene er fortsatt på konto under disp beløp. Er litt nybegynner på og betale regninger og nettbank i det hele tatt, Satt forfallsdato til i dag men pengene er fortsatt på konto. Hvor lang tid vil det ta før de forsvinner vanligvis ? Endret 8. mars 2013 av Eriksendrul Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 De forsvinner stort sett fra konto ved overføringstidspunkt. Overføringstidspunktene mellom norske banker er 0535, 1105, 1335 og 1535. Enkelte banker krever at du legger inn overføringen en viss tid i forkant for at det skal gå på neste kjøring. Er det ikke gått nå, går det sannsynligvis i morgen tidlig. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 8. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2013 Takk for svar =) Skal se i morgen :=) Lenke til kommentar
hean Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 (endret) De forsvinner stort sett fra konto ved overføringstidspunkt. Overføringstidspunktene mellom norske banker er 0535, 1105, 1335 og 1535. Enkelte banker krever at du legger inn overføringen en viss tid i forkant for at det skal gå på neste kjøring. Er det ikke gått nå, går det sannsynligvis i morgen tidlig. Lørdag? Vet ikke om det er det samme men handler jeg på fredag ettermiddag trekkes det ikke før mandag. Endret 8. mars 2013 av Nasciboy 1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Ahh, glemte at det var fredag. Ops. 1 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Neste virkedag var vel det som ble ment Lenke til kommentar
Q&A Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Overføringstidspunktene mellom norske banker er 0535, 1105, 1335 og 1535. Enkelte banker krever at du legger inn overføringen en viss tid i forkant for at det skal gå på neste kjøring. Kjøringene varierer nok en del, så det kan være en idé å ringe banken for å sjekke tidene. Dette er litt greit å vite slik at man ikke tabber seg ut ved å miste en kjøring når en viktig regning skal betales. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Nja. Finansavtaleloven pgf 39 (2) (a) fastslår at forbrukere avbryter betalingsfrister ved å gi banken betalingsordre. Forbrukere trenger derfor ikke bry seg med kjøringer. (Forutsetningene er selvsagt at betalingsordren skal iverksettes samme dag og at det er dekning på konto m.m.) 1 Lenke til kommentar
Q&A Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Nja. Finansavtaleloven pgf 39 (2) (a) fastslår at forbrukere avbryter betalingsfrister ved å gi banken betalingsordre. Forbrukere trenger derfor ikke bry seg med kjøringer. OK. Rent instinktivt tenker jeg at det er en forskjell på å levere en giro i kassa før 16.00 på forfallsdato og å betale regningen i nettbanken 23.50, men det er mulig det ikke spiller noen rolle. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Det er selvsagt en forskjell, nemlig måten du velger å gi banken betalingsordren på... 1 Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 9. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2013 Pengene ble borte i dag, men når er jeg usikker på Lenke til kommentar
kreppsen Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Viss du sjekker nettbanken din står det ofte tidspunkt og dato for når pengene ble overført. Jeg betalte en regning på fredag og den kommer opp imorgen som betalt 8/3-2013 i min logg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå