Snylter Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Det er helt opplagt at de ikke har peiling ut fra hva du sier. Regelverket er latterlig enkelt, og det er ikke mulig å avvike fra regelverket uten at det er etablert et regelverk for avvik. Alle som kjører opp med tilhengerlappen fra og med 19. januar er rett og slett nødt til å forholde seg til vektgrensen. Men man får kjøre opp etter gammel opplæringsplan, det er en helt normal måte å gjennomføre endring av regelverk på. Skal man trekke tilhenger over 3500kg må man utvide førerkortet sitt ytterligere, og kjøre opp på lastebil med tilhenger (uten at jeg gidder å sjekke mener jeg det holder med C1E her.) Du kan jo vise en jurist forskriften og spørre om hva vedkommende mener.. EØS-reglene er klare, og de forholder Norge seg til. Derfor har vi også hjemlet dette i førerkortforskriften. At enkelte ikke forstår hvordan lover og forskrifter henger sammen er beklagelig. Lenke til kommentar
Aqulini Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Det er helt opplagt at de ikke har peiling ut fra hva du sier. Regelverket er latterlig enkelt, og det er ikke mulig å avvike fra regelverket uten at det er etablert et regelverk for avvik. Alle som kjører opp med tilhengerlappen fra og med 19. januar er rett og slett nødt til å forholde seg til vektgrensen. Men man får kjøre opp etter gammel opplæringsplan, det er en helt normal måte å gjennomføre endring av regelverk på. Skal man trekke tilhenger over 3500kg må man utvide førerkortet sitt ytterligere, og kjøre opp på lastebil med tilhenger (uten at jeg gidder å sjekke mener jeg det holder med C1E her.) Du kan jo vise en jurist forskriften og spørre om hva vedkommende mener.. EØS-reglene er klare, og de forholder Norge seg til. Derfor har vi også hjemlet dette i førerkortforskriften. At enkelte ikke forstår hvordan lover og forskrifter henger sammen er beklagelig. Vel, jeg velger å forholde meg til hva jeg har fått bekreftet fra trafikkstasjonen og trafikkskolen. Så får du gjøre hva du vil Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Vel, jeg velger å forholde meg til hva jeg har fått bekreftet fra trafikkstasjonen og trafikkskolen. Så får du gjøre hva du vil Da vil jeg opplyse deg om at det er ditt ansvar å gjøre riktig, ikke trafikkskolen eller biltvilsynet. Det er du som får bot hvis du blir stoppa med en ulovlig kombinasjon Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 (endret) Det kan jo hende at trafikkstasjoner og sensorer har noen merkelige regler helt for seg selv. Som eks. at de praktiserer å ha en viss strykprosent hele tiden selv om alle som kjører opp gjør en tilfredstillende jobb. Endret 27. mars 2013 av Theo343 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 De går vel helst rundt med en oppfatning av hvordan ting er.. Dersom en sensor har såpass begrensede kunnskaper som fremstilles her er det en klar saksbehandlingsfeil i det noen stryker etter å ha svart korrekt på spørsmålet under oppkjøring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå