Gå til innhold

Forutså tiåret i 2002

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En amerikaner som forutså tiåret som skulle komme, i 2002, og som traff innertiere nesten over hele linja ( Noen niere og åttere )

Noen bedre?

Det har vært mange som Ron Paul opp igjennom tidene, men verden vil bedras.

Prisen for det skal betales uansett.

Lenke til kommentar

Jeg så ikke videosnutten, men hvis man lager mange nok spådommer, så vil til slutt noen treffe uten at det er noe rart i det. Det er det samme som med Nostradamus (http://en.wikipedia.org/wiki/Nostradamus) som er kjent for å ha vært synsk, uten at man tenker på alle de gangene spådommene hans ikke traff. Det er hva man kaller for confirmation bias (http://en.wikipedia.org/wiki/Confirmation_bias).

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg så ikke videosnutten, men hvis man lager mange nok spådommer, så vil til slutt noen treffe uten at det er noe rart i det. Det er det samme som med Nostradamus (http://en.wikipedia....iki/Nostradamus) som er kjent for å ha vært synsk, uten at man tenker på alle de gangene spådommene hans ikke traff. Det er hva man kaller for confirmation bias (http://en.wikipedia....nfirmation_bias).

Det er sant alt du sier, men hvem støtter en realist som Ron Paul og de som har vært før han. Hvis man forteller sannheten og unngår populisme så vil ikke folk ha noe med han og gjøre. Alt for mange trives med illusjoner og foretrekker dem og en kjempesmell senere. Det å uansvarlig skyve møkka framfor seg gjør bare at mengden øker. Man kan ikke fundamentere på en hengemyr og så klage over at det gikk galt etterpå når symptomene har vist seg i flerfoldige år.

Endret av vidor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er det samme som med Nostradamus

Poenget er ikke at det er synskhet inne i bildet. Poenget er analyse/intelligens.

( Kom akkurat inn glimrende svar rett over denne posten. Edit : To hakk over. )

Endret av Kubin
Lenke til kommentar

Umiddelbart tenker jeg at det er lett å liste opp slike ting når man vet langtidsplanene til de amerikanske myndighetene, og mesteparten av tingene som sies skjer årlig, hvert tiår eller faktisk alltid har blitt gjort.

Mulig du har rett. Kanskje du kan fortelle oss om de neste ti årene. Hvordan vil det gå med den arabiske våren? Hva vil skje i forhold til Iran? Hva vil skje med amerikansk økonomi? Hvordan vil USA utvikle seg i forhold til demokrati / autoritær dreining?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Lurer på hva han la til grunn for den uttalelsen der.

Det ble dessverre ikke spesifisert nærmere, kom bare som en av flere "funfacts" om Mao, i et av en serie oppdaterte samfunnsprogrammer om Kina og kinesisk kultur - på nrk2.

Lenke til kommentar

Mulig du har rett. Kanskje du kan fortelle oss om de neste ti årene. Hvordan vil det gå med den arabiske våren? Hva vil skje i forhold til Iran? Hva vil skje med amerikansk økonomi? Hvordan vil USA utvikle seg i forhold til demokrati / autoritær dreining?

Vi har nok et par nostradamuser her på forumet som kan fortelle deg det med 100% selvsikkerhet ...

Lenke til kommentar

<< Sett inn 20 vage eller allerede sanne påstander som noen ganger må tolkes for å kunne regnes som riktige eller gale her, som sansynligvis er skrevet av et flere mennesker med innsikt i amerikansk utvikling og utenriskpolitikk og ikke bare meg selv>>

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

<< Sett inn 20 vage eller allerede sanne påstander som noen ganger må tolkes for å kunne regnes som riktige eller gale her, som sansynligvis er skrevet av et flere mennesker med innsikt i amerikansk utvikling og utenriskpolitikk og ikke bare meg selv>>

Oj, for en dristig spådom. Kan neimen ikke snakke om at du ikke leverer varene.

Lenke til kommentar

1. Det kommer til å være fortsatt konflikt mellom Israel og de plaestinske områdene, men ikke noen stor fullskala krig.

2. Penger fra vesten kommer til å bli brukt i midtøsten

3. Kina kommer til å få en større posisjon i verden

4. Nordområdene kommer til å få en viktigere rolle enn tidligere

5. Europa kommer til å merke innvandringen på mange måter

6. Russland kommer til å komme mer på banene og styrke seg

7. Flere muslimske land kommer til å oppleve uroligheter

8. Vestlige penger vil bli brukt på Afghanistan

osv.

Lenke til kommentar

Men alt dette er jo helt ukontroversielt. Litt annet når Ron Paul gir grei beskjed i 2002 om at USA med England vil invadere Irak uten klarering fra FN. Jeg trodde på den tiden ikke de ville gjennomføre det. Og han ser at det blir fiasko. Ikke fordi de taper, de vil ikke tape, men de vil heller ikke vinne. Veldig presist.

Og han ser at USAs underskudd vil nå rekordhøyder. Jeg diskuterte noen år senere med folk som var helt klare på at trenden mot underskudd ville bli snudd i løpet av kort tid. At USAs økonomi bare var i en bølgedal. Fortsatt et utbredt syn.

Ron Paul snakket i 2002 og framover om bobla som ville sprekke. Og ble uglesett.

Misforstå meg rett Herzeleid. Jeg sier ikke på noen måte at du er dum. Bare at du har ikke noe i nærheten av den innsikten som Ron Paul framviste. Men likevel bruser du med fjørene, og tror du er likemann. Og det gir et ganske dumt og flaut inntrykk.

Endret av Kubin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...