cocktipus Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Heisann, sitter med en historie oppgave der jeg skal finne folkets formening om den industrielle revolusjonen. Spørsmålet er: Hvilken maskin satte fart på den industrielle revolusjonen, og anses som dagens startpunkt på den "høyteknologiske" verden slik den er blitt i dag (eks: spinning jenny) Forklar gjerne hvorfor din mening er slik også. (vil ikke benytte navn i oppgaven dersom det ikke er ønsket) Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Vil si at startpunket for den høyteknologiske verden begynte etter den industrielle revulusjonen, jeg vil si at den begynte under ww2 med verdens første computer Colossos. Med denne kunne mennesker gjøre kompliserte kodeknekking og dette utviklet seg til maskiner som kunne gjøre avanserte utregninger og etter det kom microprosseoren som forandret hele det teknologiske konseptet. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Først trur eg du burde finne ein definisjon på kva høgteknologi er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå