Gå til innhold

Intel 520/120 gb, lav lese/skrive hastighet

Anbefalte innlegg

Skulle ikke denne vært kjappere? Ser at både lese/skrive hastigheter skulle ligge på over 500mb/s.

Har testet med flere programmer, og de fleste viser rundt halve hastigheten,

Har kobel i rett inng på hkort, så det burde ikke være problemet..noen råd?

post-260244-0-81435700-1362742706_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det alltid vil være forskjellig fra oppgitt lese/skrive hastighet, til hva du får i benchmark-programmer.

Testa selv i anvils storage nå, fikk 2787 ca med 2x corsair force gt @ raid0.

Ikke så veldig mye mer enn deg med tanke på oppsett.

Hva får du i as ssd?

Har du husket å aktivere ahci i bios?

Nyeste driver til sata portene?

Nyeste chipset drivere?

Du finner mest sannsynlig det du trenger på hjemmesiden til hovedkortprodusenten.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Oppgitte hastigheter fra produsent er for komprimérbare data og er alltid maksimale hastigheter.

Hvis du tester med ATTO, vil du nok få resultater som er ganske nærme disse.

På skjermbildet ditt har du kjørt test med ukomprimmérbare data, og da får du resultater som i "worst case scenario". Slike resultater kan du sammenligne med tester gjort av andre med samme innstillinger.

F.eks. under AS SSD i denne testen.

Endret av Pey'J
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle ikke denne vært kjappere? Ser at både lese/skrive hastigheter skulle ligge på over 500mb/s.

Har testet med flere programmer, og de fleste viser rundt halve hastigheten,

Har kobel i rett inng på hkort, så det burde ikke være problemet..noen råd?

Hvis du sjekker Storage drvier nede i høyre hjørne ser du at det står MSAHCI? noe som kan tyde på at du ikke har rett driver installert, eller at Anvil ikke finner ut av driveren din.

Se min test av 840 Pro hvor det står IaStorA fordi jeg har RST 12.0 installert.

post-179662-0-80587800-1362756318_thumb.jpg

Etter som du har Intel brikkesett, installer siste versjon av driver. Unngå Marvell eller Asmedia SATA porter da Intel SATA portene normalt knuser disse.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Hei

Takk allle dere for svar, og beklager denne senetilbakemldingen, ble så mye jobb plutselig.

Ang drivere har jeg siste fra Intel. Har oppdaterte drivere til sata, nyeste til hovedkort og achi skrudd På i Bios. Da jeg nettopp sjekket Bios, fikk jeg boot feil i begynnelsen nå, den fant ikke ssd. Så eneste måten jeg kom inn på nå var igjennom Windows Premium oppstartcd. Her er forøvrig asso sin test nettopp:

post-260244-0-45313400-1362765156_thumb.jpg

Endret av Crusis
Lenke til kommentar

Jeg har iallefall installert siste driver fra Intel. Asch er på i Bios. Men allikevel står det MSAHCI nede i hjørnet når jeg tester. Men ja, sysnes også det er veldig lav score. Men jeg vet ikke hva elelr hvor jeg skal gjøre noe..siste h.k drievre er også installert, samt sataport fra intel

Lenke til kommentar

Litt vanskelig for meg å hjelpe helt 100 % da jeg har spansk OS, men se bilde av Enhetsbehandling. Du bør ha Intel som SATA kontroller under ATA/ATAPI IDE kontrollere eller hva det nå heter på norsk. Jeg har X79 hovedkort derfor viser den C600 SATA.

post-179662-0-26797900-1362771261_thumb.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er Intel som står på sata kontrolleren...jaja, eg får driva på litt videre, se ka eg finne ut. Alt er som det skal ang drivere, så jeg aner ikke hva som kan være feil..den er også koblert til grå inng på h.k, som skal være spesielt for Intel. Når jeg setter den på de mørkeblå, finner jeg ingen info inne på satasettings i bios. Men uansett, noe feil er det, fordi når jeg restarter maskin, vil den ikke inn i bios m.m windows cd står i. Den finner satadriverne på de grå inng, men den finner ikke Intel SSD disken..åhhh :)

Lenke til kommentar

Den var på. Men jeg har altså dette problemet med at jeg ser Intel står i oppstartsekvens før jeg går inn i bios, og inne i bios ser jeg den på den ene sataporten. Men windows vil ikke starte m.m windows cd står i, da får jeg feilmld: No Boot Device 0xc000000f

Lenke til kommentar

Den var på. Men jeg har altså dette problemet med at jeg ser Intel står i oppstartsekvens før jeg går inn i bios, og inne i bios ser jeg den på den ene sataporten. Men windows vil ikke starte m.m windows cd står i, da får jeg feilmld: No Boot Device 0xc000000f

"The most likely cause of this error is that you tried to dual boot two operating systems and then later decided to remove one. This inadvertently may have deleted the bcd boot store."

http://think-like-a-computer.com/2012/04/17/boot-bcd-0xc000000f-windows-7/

Jeg har selv slitt med den feilmeldingen flere ganger og alle gjaldt boot-oppsett/BIOS instillinger.

Lenke til kommentar

ahaa...det kan være ja, det var nettopp det jeg gjorde før reinstall til denne ssd. Må jeg da reformatere? Hva gjorde du i det tilfellet? ( skal prøve å gjøre som det står forklart på den linken du ga...

Endret av Crusis
Lenke til kommentar

"The most likely cause of this error is that you tried to dual boot two operating systems and then later decided to remove one. This inadvertently may have deleted the bcd boot store."

http://think-like-a-...000f-windows-7/

Jeg har selv slitt med den feilmeldingen flere ganger og alle gjaldt boot-oppsett/BIOS instillinger.

Takker for denne infoen. Måtte igjennom den noen ganger før den gikk, en del ord som var annerledes og brukte tid på det. Finner nå Intel disk i Bios som boot, samt at Benchmarkene er betraktelig høyere..rett driver vises også i den ene benchmarken. Så takker så mye....til alle dere andre også som brukte tid på å hjelpe å gi info:)

Her er siste bench, litt treg i børjan, men så tok den seg opp

post-260244-0-20756200-1363370218_thumb.jpg

Endret av Crusis
Lenke til kommentar

For å være ærlig, så vet jeg ikke, selv om de rette driverne var installert l hele tiden...men etter linken du ga og etter jeg følgte den, ble ting normalt og den fant ssden med engang i bios..Anvil viste også korrekt driver nede i høyre hjørnet denne gang, som chavalito bruekren her påpekte var feil i utgangspunktet.. Men uansett, lærte noe nytt ikveld ang windows, det va ganske kjekt egentlig:)

Endret av Crusis
Lenke til kommentar

Ok, uansett bra at det virker som det skal.

Jeg slutter egentlig ikke å bli forundret over dataens egenskaper; gjør pcen feil er det i 99,99% av tilfellene mennesket som ikke har gjort jobben sin skikkelig eller det kommer av hardware feil. Men detaljen i det som skal til for å få det til å virke kan ofte være banal og vanskelig å forklare.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...