007CD Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 EA oppsummert: Alt du trenger å vite egentlig og god nok grunn til å holde seg til PE (Pirated Edition) av titlene til EA om du virkelig må. De gode nyhetene er at PE versjonen av Sim City ser ut til å bli 100% single player og lokalt kjørbar, årsaken er at EA har egentlig minimalt med trafikk inn til serverne ifølge dem. Faktisk 90% ble kjørt og behandlet lokalt og det var bare noe småtjafs som var hos EA, blir uansett spennende å se selv om man ikke vil ha spillet. 6 Lenke til kommentar
TomRay74 Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Hei, Det var jeg som hadde den chat'en med kundeservice hos EA. Jeg var nok ganske hissig når jeg hadde den chat'en, og spesielt etter å ha prøvd noen timer for å komme inn i spillet, og så ventet i over en time for å komme gjennom på kundeservice chat'en. Jeg har nok også kanskje strukket forbrukerkjøpsloven litt, og brukt litt feile ord med tanke på svindel (fraud) mot mitt Visa kort. Men, det folk skal være klar over er at Visa har en egen Return Protection som kan brukes i eksakt slike tilfeller som dette. Her fra Visa's egne sider: "What is Return Protection? Return Protection will reimburse you for the cost of an eligible item of personal property purchased entirely with your eligible Visa card if you are dissatisfied with the item for any reason within ninety (90) days of the date of purchase and the retailer will not accept the return. Coverage is limited to $250 per eligible item and up to $1,000 annually per account. Items must be received by the Benefit Administrator in like-new/good working condition." Dette er ment til nøyaktig slike tilfeller, hvor man har kjøpt en vare som man er misfornøyd med og selger ikke ønsker å refundere. Da rapporterer man til sin bank og får pengene igjen fra Visa. Det er i og for seg ikke pengene det her står på, men det er utrolig slett kundebehandling fra EA's side. Jeg kunne selvsagt vært mer "hyggelig" med EA's kundeservice, men pokker heller, hva i helsike forventer de når de driter så til de grader på leggen. Det er jobben deres, og de får pokker heller se til å takle det. /Tom Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 (endret) Ser at mange skylder på EA, men Maxis selv mener det er feil. Making SimCity offline would be a significant undertaking, if it were in the cards at all. Bradshaw further reiterated the sentiment of a leaked internal memo, noting that EA wasn't responsible for SimCity's issues; Maxis was. "Hey, this is on Maxis," she wrote. "EA does not force design upon us. We own it, we are working 24/7 to fix it, and we are making progress." "The game was designed for MP, we sim the entire region on the server so this is just not possible," Bradshaw said, in response to a question about offline modes. Previously Bradshaw responded to another question about an offline patch: "We have no intention of offlining SimCity any time soon but we'll look into that as part of our earning back your trust efforts."Making SimCity offline would be a significant undertaking, if it were in the cards at all. Endret 11. mars 2013 av Theo343 Lenke til kommentar
andre33 Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Jeg har game å flere timer i city nå.sykt kult spill.er veldig mye å gjøre i spillet.dere som ikke har fått prøvd det enda,har noe å se frem til... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 (endret) Hvordan er det ift. Tropico 4? Er det slik at man fort kjeder seg etter en kveld? "Tropico 4 Collectors Bundle" med alle DLC kan fås for 50,- på tilbud hos Steam nå som er helt grei pris for 1 kvelds underholdning. Endret 11. mars 2013 av Theo343 1 Lenke til kommentar
andre33 Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 For min del er det et topp spill.ingen problemer med noe innlogging eller lignende.det er et bra spill.gled dere. Lenke til kommentar
andre33 Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Har ikke prøvd tropico 4.noen andre som har prøvd det. Jeg game'a mange timer igår på city,å det er mange måter å drive byen på.helt konge. Lenke til kommentar
norgi Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 En kunne vel har laget dedikated server, men slik er jo utenkelig i dagens AAA verden. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Det at Maxis / EA hevder at du må ha servere for simulering gjenstår å se, nå har det seg slik at klarer Skidrow å cracke skiten innad en uke som ryktene hevder, så er det store hull i hva Maxis sier her. Men det vil ikke være første gang de tar en spansk en, for eksempel Operation Flashpoint 1 og FADE, her skrøt de opp og ned av sin nye fancy kopibeskyttelse, men i produktet eksisterte den ikke, var en simpel SecuROM som var knekket på null komma svisj. I ett forsvar i etterkant ble FADE utviklet og lagt inn ved en senere patch fra Bohemia, mye brannslukking ute å går idag. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Det at Maxis / EA hevder at du må ha servere for simulering gjenstår å se, nå har det seg slik at klarer Skidrow å cracke skiten innad en uke som ryktene hevder, så er det store hull i hva Maxis sier her. Men det vil ikke være første gang de tar en spansk en, for eksempel Operation Flashpoint 1 og FADE, her skrøt de opp og ned av sin nye fancy kopibeskyttelse, men i produktet eksisterte den ikke, var en simpel SecuROM som var knekket på null komma svisj. I ett forsvar i etterkant ble FADE utviklet og lagt inn ved en senere patch fra Bohemia, mye brannslukking ute å går idag. Venter i spenning på hvor lang tid det tar før de klarer å hacke spillet, og hvordan det vil fungere. Klarer de dette vil alle få mulighet til å spille en langt bedre versjon, og mange vil få lyst til å skaffe seg en piratkopiert utgave, selv etter å ha betalt for spillet. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Det at Maxis / EA hevder at du må ha servere for simulering gjenstår å se, nå har det seg slik at klarer Skidrow å cracke skiten innad en uke som ryktene hevder, så er det store hull i hva Maxis sier her. Og om det Maxis/EA sier stemmer, så finnes det ikke noen sjanse. Skidrow er ikke guder, som ganske mange av deres releaser viser. Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Ein ting eg ikkje skjønar: det blir påstått at det einaste EA/Maxis prosesserar på serverane sine er interaksjonen mellom byane i eit distrikt. Men om du spelar åleine, og går frå ein by til ein annan, blir ikkje byen du ikkje er i pausa uansett? Kva er det då som blir prosessert? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Det EA og co hevder gjøres på sine servere er ikke direkte mulig. Kjøre en simulering av trafikken for eksempel vil ikke være mulig da dette er data som klienten må ha så mye i realtime som mulig, og da havner du i samme kategori som super datamaskiner. Disse regner aldri på data som kreves i realtime, da overføringen mellom clustrene tar tid, så hvert cluster får en bit av oppgaven og regner seg ferdig før dette samles når det er utført. I spill kan du ikke bruke denne måten å gjøre ting på, det vil raskt stoppe opp hos klienten mens man venter på dataene, også har du sårbarheten over nettet, du kan få pakketap i tillegg. Så her vil jeg anta at de har valgt billigste løsning, de syncer byene mot hverandre, slik som at spiller A har bygget bygning Z og dette sendes til andre spillere for eksempel, også slengt på en always online DRM. I så fall vil Skidrow ha rett, at det blir singelplayer only er ikke så farlig egentlig, men vi får se... Så langt har det bare vært ett rykte, og rykter trenger overhodet ikke å stemme. Lenke til kommentar
andre33 Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Det er utrolig mye klaging om dagen.er det ikke bare å vente litt?.skulle tro dere var en gjeng med enebarn. Alle spill som må ha nett till gang,sliter i begynnelsen. Sjølve kvaliteten på spillet er jo ikke blitt dårligere. Jeg har spillet flere dager på det jeg.et nydelig spill. Slutt å syte så da....... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Det er utrolig mye klaging om dagen.er det ikke bare å vente litt?.skulle tro dere var en gjeng med enebarn. Alle spill som må ha nett till gang,sliter i begynnelsen. Sjølve kvaliteten på spillet er jo ikke blitt dårligere. Jeg har spillet flere dager på det jeg.et nydelig spill. Slutt å syte så da....... Hvorfor skal vi godta at folk som vil selge oss ting spytter oss i trynet, og med vilje gir oss ett defekt produkt? Er det virkelig syting om folk irriterer seg over det. AtW 3 Lenke til kommentar
TEE Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Det er i og for seg ikke pengene det her står på, men det er utrolig slett kundebehandling fra EA's side. Jeg kunne selvsagt vært mer "hyggelig" med EA's kundeservice, men pokker heller, hva i helsike forventer de når de driter så til de grader på leggen. Det er jobben deres, og de får pokker heller se til å takle det. /Tom Så du tror du chattet med en utvikler eller serveradmin hos EA, og ikke en 1st line chatsupportagent? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Selv avventer jeg et evt. kjøp til jeg ser at både serverbiten, bugs og irritasjonsmomenter er fikset. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Så du tror du chattet med en utvikler eller serveradmin hos EA, og ikke en 1st line chatsupportagent? Bedriften velger selv hvem som møter kunder, om det må til en utvikler eller serveradmin for å gjøre en ok jobb i møte med kunder, og de ikke bruker det, så får de ta ansvaret selv. AtW Lenke til kommentar
TomRay74 Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Så du tror du chattet med en utvikler eller serveradmin hos EA, og ikke en 1st line chatsupportagent? Hæ? Hvor har du det fra? Jeg chattet med en på kundeservice hos EA, ikke noen sysadmin eller utvikler. Å true med å sperre Origin-kontoen fordi man ønsker å hevde sin rett til refusjon er å drite skikkelig bra på leggen for kundeservice sin del. Les om igjen om du ikke skjønte det første gangen... Lenke til kommentar
TEE Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Hæ? Hvor har du det fra? Jeg chattet med en på kundeservice hos EA, ikke noen sysadmin eller utvikler. Å true med å sperre Origin-kontoen fordi man ønsker å hevde sin rett til refusjon er å drite skikkelig bra på leggen for kundeservice sin del. Les om igjen om du ikke skjønte det første gangen... Hva mener du er denne 1st line agenten sin jobb da? Ta imot dritt fra en kunde som krever ting han ikke har krav på, og deretter truer med å anmelde selskapet for svindel? De "truet" med at kontoen din vil bli sperret dersom de får en melding fra banken din om at det er mistanke om kredittkortsvindel. Dette er standard prosedyre hos samtlige seriøse firmaer som driver med kredittkorthåndtering. De må faktisk ha en slik rutine på plass for å få en PCI-sertifisering, som er nødvendig for å håndtere kortinformasjon fra samtlige av de større kredittkortselskapene. At du går ut i 110 og oppfører deg som en drittsekk mot en kundeserviceansatt, og krever ting du langt i fra har krav på etter noen lov som er gjeldende for ditt kjøp, vil selvsagt ikke gi deg noen ekstra goodwill. Du får svar ut fra de reglene og prosedyrene en 1st line agent har fått. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå