Netj Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Hva er tradisjoner her for den internasjonale kvinnedagen i Norge? Vi ha halv dag fritiden i kina (bare for kvinner) Også det er nye tradisjoner nå. Jenter kan si 'elsker' til gutter, hvis den gutten si 'Nei', han må invitere den jenten for middag i dag Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Har vel ingen andre tradisjoner, enn noen paroler og enkelte år opptog. Ingen fridag! Jenter/damer i Norge har likestilling, så de kan si "elsker" til en gutt/mann 365 dager i året. Og et nei, har ingen forpliktelser for menn. Google kvinnedagen, så ser du om det er noe arrangement og eventuelt hvilke. Lenke til kommentar
Netj Skrevet 8. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2013 haha Jenter har jentedagen i 7.Mars Men det er ikke offisielle, bare for jenter i universitet. Det er ikke populær for en jente si slik til en gutt i kina, Så her kommer den nye tradisjoner,derfor menn må har 'forpliktelser' da. Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Hvordan er det med likestilling i ditt hjemland Jin_? Føler du deg likestilt? Her feirer vi med å brenne hjiabs. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Her er det tradisjon for kvinner å syte og bære seg over hvor vondt de har det her i landet. Det gjelder egentlig hele året, men kanskje ekstra mye 8. mars. 2 Lenke til kommentar
Netj Skrevet 10. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2013 Hvordan er det med likestilling i ditt hjemland Jin_? Føler du deg likestilt? Her feirer vi med å brenne hjiabs. Hva er hjiabs her? De flest liker gutt i kina. Fordi en familie kan bare har en barn , så mange landlige familier velger å 'gi opp' hvis de vet det er en jente. Men det er mye bedre i byen. De flest 'ledende posisjon' er menn, begge politisk og virksomhet. Men jeg føler meg likestilt, fordi jeg er en ingeniør i en stor byen i kina. Situasjon er mye bedre fordi jeg jobber inn en Finnish selskapet. 1 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 En hijab er det muslimske hodeplagget. Kvinnedagen er intet annet enn en kommunistisk vits. - Jeg ser ingen grunn til å feire den. Tar meg friheten til å sitere meg selv. Kvinnedagen representerer ingenting i dag, det er ikke snakk om mangel på likestilling i Norge. Vi feirer ikke dagen Norge ble frigjort fra Tyskland, vi feirer ikke dagen jøde massakren stoppet i Europa, vi feirer ikke dagen kvinner fikk stemmerett. - Vi feirer 8. mars, dagen da kommunist-diktatoren Lenin bestemte å lage en helligdag for å hedre kvinnene i kampen for den kommunistiske revolusjon. Burde man skamme seg? - Kanskje, jeg ville ikke vært stolt av å feire en helligdag skapt for å hedre kvinnens hjelp til å påføre landet kommunisme. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå