RMJ Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Har investert i en Seagate Barracuda V 80GB S-ATA disk. Problemet er at hk'et ikke finner disken. Tok ut den gamle disken (WD 80) og satte inn S-ATA disken, men når jeg booter får jeg feilmelding :"floppy disk(s) fail (40)". HK'et er et Asus P4PE m/onboard S-ATA controller. Noen forslag? Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 s-ata disken må ha en driver......! Lenke til kommentar
RMJ Skrevet 16. september 2003 Forfatter Del Skrevet 16. september 2003 Finner jeg denne driveren hos Seagate eller hos Asus? Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 det er også mulig det er en jumper på h-kortet ditt som må flyttes for å eneble S-ATA.....sjekk også bios for s-ata innstillinger..... Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 skulle tro driveren følger h-kortet......ikke helt sikker... Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Hei! hadde samme prob med mitt hk(asus a7n8x) og seagate 120 sata :-? driverene finner du hos seagate :wink: - C.M Lenke til kommentar
jevel Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Er det ingen som leser hva fyren skriver i innlegget sitt? Floppy disks fail har nada med S-ATA disk å gjøre. Det betyr at BIOS ikke finner diskettstasjonen. Så HKet finner npk harddisken, bare du forsikrer deg om at S-ATA kontrolleren er påslått. Når det gjelder drivere, så ligger nok de nyeste driverne til S-ATA kontrolleren på ASUS.com. Sjekk her! Disse installeres da i Windows, etter at du har funnet S-ATA disken i RAIDkontrolleren, og satt den opp som "Single Volume RAID". -KJ Lenke til kommentar
unwill Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Vet ikke om problemet er fikset, jeg hadde samme problemet akkurat nå, og søkte rundt på forumet og fant det her. Floppy Disk feilmeldingen fjernet jeg ved å snu på kabelen på diskettstasjonen. Trodde den røde streken skulle mot strømmen, men neida... ikke på Floppy. Lenke til kommentar
Choo Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Det er nok gjerne det at floppykabelen står feil vei når floppy disk mld kommer opp, og at den ikke finner hd er vel driverens sin feil,tror ikke det er noen jumpere på hk du må stille på, men et spm. hvordan instalere driver om hk ikke finner hd? og du har bare en hd? :o mvh André. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå