Winnetou2012 Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Jeg har prøvd å installere Ubuntu/Mint på en annen partition, med Virtual Box og den medfølgende installeren. Jeg har ikke lykkes. Jeg står fast ved "partition table" i VB. Ubuntu startet men ved installeringen gikk det ikke vider. Jeg får følgende melding " No root file system defined. Please correct this from the partitioning table. Hva skal jeg gjøre? Kom gjerne med bedre metoder. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 (endret) Du må sette en av patisjonene til "mount point: /", som er rotpartisjonen (noe tilsvarende C:\ i Windows). EDIT: Du kan følge den guiden, men trenger ikke å lage /boot. http://www.linuxbsdo...itioning-guide/ Har du mye fysisk minne på PCen trenger man heller ikke RAM X 1 eller RAM x 2 som var hovedregelen før. Har du 4-8 GB, holder det som regel med 1-2 GB. Men det må tilpasses ditt bruk og testes litt ut. Endret 8. mars 2013 av RattleBattle Lenke til kommentar
Winnetou2012 Skrevet 8. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2013 Takk, Innstallerer nå. Håper det går feilfritt framover Lenke til kommentar
Winnetou2012 Skrevet 8. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2013 Var ferdig med alt og den sa at den måtte restarte, jeg trykket videre... hele VirtualBox kræsjet og alt ble tilbakesatt. Hva nå? Hvis jeg gjør det igjen skjer det samme... Lenke til kommentar
quantum Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Aner ikke hva Virtual Box driver med, men et alternativ er å installere VMWare Player (gratis) og så laste ned en "appliance", dvs. et image hvor f.eks. en plain Ubuntu-installasjon ligger ferdiginstallert. Du finner en bra samling slike via vmware.com. Lenke til kommentar
Winnetou2012 Skrevet 14. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2013 Fungerte! Kom over VMWare Player før, men da var det krøll med PCen og det fungerte ikke... @quantum Takk Lenke til kommentar
quantum Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Hvis du ikke har behov for å kjøre win og linux på en gang er egentlig en dual-boot-konfigurasjon å foretrekke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå