Gå til innhold

Ang nvida driver og tv-out

Broseen

Anbefalte innlegg

Jeg har et gammelt gf400mx. (jaja :oops: ) Lastet ned nvidas siste driver, men får det ikke til å virke med tv-out. Kan få skjermen opp på tv, men faller ut igjen så fort jeg starter en film.

Vet jeg kan bruke tv-tool, men den bare flimrer noe sinnsykt på både skjerm og tv hos meg.

Hva kan jeg gjøre? :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du satt tv som primary screen? hvis ikke så får du kun se filmen på dataskjermen. Under nview display mode så kan du bestemme hvilken av skjermene som skal være primary. Det er bare hvis du har satt på clone view da... mpg filer kan vises på begge skjermene, men avi kan kun vises på en av skjermene, altså den primary. Er ikke helt 100% sikker på hvorfor, men slik er det bare :wink:

Lenke til kommentar

Hvor kan jeg velge det? Høyreklikke på skrivebordet og avanserte stillinger fungerer ikke som med den gamle driveren, clone view og det der. Men har nview som jeg kan velge nede på oppgavelinjen ja. Men der er det jo bare "analog skjerm + tv" og motsatt. Pluss noe om vertikal/horisontal greier. What to do, what to do? :shrug:

Lenke til kommentar

Se der spratt det frem innstillinger på siden ja. :-) Avi filer fungerer her med analog skjerm som primary. Endelig fylles tv-skjermen ut i sidene også, men sliter med høyden i bildet. Prøver zoomplayer, men kan ikke forandre størrelse på tv-skjermen, kun på dataskjermen. :shrug:

Lenke til kommentar

de fleste tv'er har en oppløsning på 800x600. Min widescreen støtter kun det. Når jeg skal se på widescreen filmer via pc'n så bruker jeg powerdvd og setter på keep aspect ratio slik at jeg får widescreen output. Med windows media player så tar den å trykker sammen bildet...

Lenke til kommentar

Hmmm. Jeg får akkurat det samme i mediaplayer som med power dvd (med aspect ratio på) Men det kommer vel an på hvilket "format" filmen er dekodet med? For noen filmer fyller hele skjermen min, mens andre får stripe oppe og nede. Har tv på 16:9 ja. Var derfor det hadde vært greit å kunne bruke zoomplayer og bare "dradd" bildet litt i høyden, men kan kun gjøre det på dataskjermen. :-?

På de filmene som fyller hele skjermen kommer det kun en bitteliten stripe og det må være fordi tv-skjermen min ikke er helt flat.

Lenke til kommentar

Hvis du har widescreen tv kan du bruke ffdshow til å resize til riktig format (se under noise -> resize & aspect). Du vil også merke at du vil få et MYE bedre bilde hvis du setter det opp riktig. Krever litt cpu, men det er vel kanskje ikke noe problem.... ;)

ffdshow finner du her: www.doom9.org

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...