piecreator Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 (endret) Hello, skulle gjerne overklokka litt følgende specs: ASUSTeK COMPUTER INC. P8Z77-V PRO Intel Core i7 2600K @ 3.40GHz 16,0 GB DDR3 AMD Radeon HD 6950 Leste på nettet det var en "bryter" på hovedkortet eller noe som "overklokka" men hakke finni no.. Men vil gjerne overklokke skjermkortet, og prosessoren og rammen?^^ hjelp med hvem programmer, og gjerne guider så jeg vet hva jeg kan sette ting opp til som max.. Endret 7. mars 2013 av piecreator Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Software du burde bruke for overklokking av CPU er enten Prime95 eller intel burn test (stresstesting) og HWmonitor eller annen temperatur overvåkings program. CPUid kan også være nyttig. Lenke til kommentar
SindreMA Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 (endret) Skjermkortet kan man overklokke bare ved å høyre klikke på skrivebord og så gå på AMD castalyst, så aktiverer du overdrive! Her er et lite bilde som viser hvor! Slik jeg har forstått så er dette trykt siden den er limitet...så bare til å ta den fra 800 til 840...har samme skjermkort. Det finnes et annet program som ikke er limitet, men der må du være forsiktig. Det heter vel TRIXX Kan også bruke MSI Afterburner CPU og ram er vel slik som man overklokker i biosen, er sikkert mulig på softwaren som du fikk vel med hovedkortet. Det er vel ASUS AI Suite II V2.01.01 Install Program for Windows XP/7/8 32bit & 64bit. Det finner du her http://www.asus.com/...ort_Download_29 Jeg bruker vel det samme på mitt kort men jeg har bare settet det på gaming mode i biosen... Det kan hende at kortet ditt har samme mulighet Her ser du hvordan det er Endret 8. mars 2013 av SindreMA Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Det er bedre å klokke i BIOS. Lenke til kommentar
lombax Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 prøv i catlyst senteret eller i cmd i kjør (husk må kjøres i adnimistrator) der skriver sfc /scannow da kommer den til og scanne vis det er mulighet til og jøre det da kommer det opp noen valg da skriver du tallet før valget (cpu tror det er 4) da kan du låne minne fra rammen din hardisken eller skjermkortet dette skjer automatisk du kan jøre det samme med skremkort og ram Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå