Grankongen Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Skal lage biff til to personer og trenger en passende dessert, noen forslag? Den skal helst være enkel og ikke særlig mektig. 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Jeg skulle til å skrive sjokoladefondant, men den er kanskje for mektig. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Sorbet tilfredsstiller ihvertfall kravene til enkelt og lett Lenke til kommentar
Grankongen Skrevet 7. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2013 Ikke at det trenger å være enkelt å lage, men at det er en enkel dessert som runder av en middag eller kan spises litt senere. Så at sjokolademousse ble anbefalt i en tråd lenger ned, det kan kansje gå hvis det er små porsjoner? Lenke til kommentar
tole Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Skogsbærblanding med vaniljesaus er kanskje noe å vurdere ? Fin blanding av friskhet, syre og sødme. 1 Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Jeg har servert både sjokoladefondant og sjokolademousse ved ulike anledninger etter biff av både svin og storfe. Alle fire har fungert ok/bra, men jeg laget en litt vel mektig sjokolademousse ene gangen. Grunnen til at det fungerte bra for min del var at desserten ble servert mer enn en times tid etter middagen. Jeg tror det hadde blitt alt for mektig om jeg hadde servert det rett etter en biffmiddag, i alle fall om den kommer med fløtegratinerte poteter og/eller soppstuing. Jeg anbefaler derimot en mindre porsjon Panna Cotta med friske bær eller coulis til. Fordelen her er også at det kan lages dagen i forveien. Bær og vaniljesaus er også en god idé. Lenke til kommentar
Grankongen Skrevet 10. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2013 Endte opp med vaniljeis og varme bær, det ble en slager. Takker for gode tips, kankje jeg bruker noen av de en annen gang. Kvelden ble også en stor suksess, dette kommer jeg til å gjøre flere ganger. Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Kom også på noe som min far laget for en tid siden. Har dog ikke oppskrift av noe slag. Det var en pai/tærte med skogsbær. Servert med is. Himmelsk, og ikke for tungt. God løsning du gikk for og bra kvelden ble en suksess til slutt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå