Gå til innhold

Hvor lenge må jeg vente?

Anbefalte innlegg

Hallais,

Jeg vurderte en stund å selge min nåværende laptop som er 2 år gammel, men ettersom de faller såpass fort i verdi tenker jeg å vente litt.

Jeg har tenkt lenge på hva jeg ønsker av en ny bærbar pc når den tid kommer. Her er noen av ønskene:

- Høyoppløselig skjerm 1080p eller høyere (16:10 hadde ikke gjort noe heller men ser ikke ut til å komme tilbake med det første). Skjermstørrelse bør være mellom 11-13 tommer.

- Matt skjerm/Ikke berøringsskjerm

- Ingen vifter. Det vil mest sannsynlig si en prosessor som trekker mindre enn 5w. Heller ingen andre bevegelige deler.

- Batteritid over 20timer

- Vekt under 1 kg.

- Intel x86 prosessor. Linux-vennlig

- Pris under 10 000kr.

Jeg ser for meg at flere er i en liknende situasjon, hvor man gjerne har en stasjonær til å ta de tunge løftene og trenger en laptop som supplement til relativt enkle oppgaver som surfing og tekstbehandling osv. Jeg har skaffet meg stasjonær som jeg er meget fornøyd, den er mer en kraftig nok for meg og den kan oppgraderes etterhvert som det trengs, men jeg er ikke like fornøyd med laptopmarkedet.

Noe av grunnen er knyttet til Windows 8 og intels diktering at ultraportable fra og med Hashwell må være utstyrt med trykkfølsom skjerm for å kunne benytte seg av navnet. Jeg er dermed noe skeptisk til hva dette vil føre med seg fremover.

Er det flere som deler mine synspunkter på hva en bærbar burde være eller er jeg helt alene? Jeg er redd det enda vil ta noe tid før kriteriene ovenfor vil være oppfylt og om de etterhvert blir det er jeg redd industrien allerede er dratt i en helt annen retning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...