omnomnomnivore Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Hvorfor er dere så opptatt av om Jesus levde eller ikke? Det er budskapet som er viktig, ikke budbringeren Det blir jo et filosofisk standpunkt. Da må du samtidig innrømme at han antagelig ikke har eksistert. 2 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Hvorfor er dere så opptatt av om Jesus levde eller ikke? Det er budskapet som er viktig, ikke budbringeren Bildet av Jesus på korset blir brukt som en gullkalv, som det ble advart mot i Mosebøkene. Du blander gullkalven med slangen til Moses Joh 3:14 "slik Moses løftet opp slangen i ørkenen, slik må Menneskesønnen bli løftet opp, for at hver den som tror på ham, skal ha evig liv" Lenke til kommentar
Quetzalcoatl Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 (endret) Jesus Kristus og hans Far er to personer, Jesus Kristus ofret seg selv til sin Far, ikke til seg selv. Hvorfor skulle ikke oferet kunne leve videre ? Det finnes ikke noe tekstlig forsvar for en slik dogmatisk forestilling. Alt du sier avhenger av en treenighet som man kan glo langt etter i våre eldste og beste bibeltekster. Det blir vel ikke jesuser av "make belive", gjør det vel? Men man kan jo selvfølgelig tro på det til man stuper, uten å ta inn over seg at det ikke finnes noe tekstlig grunnlag for tre-enighet. Den oppfinnelsen kom først mange århundrer senere - men det er kanskje ikke så nøye? Si meg, tror du at to-enighet kan løse problemet? Endret 15. mars 2013 av Quetzalcoatl 5 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 (endret) Hele forestillingen om en forkvaklet gud som liksom ofrer seg sjøl, til seg sjøl, er fordummende og særs uintelligent. Hvordan kan man ofre noe (jesussen) man umiddelbart etterpå får tilbake? Jesus Kristus og hans Far er to personer, Jesus Kristus ofret seg selv til sin Far, ikke til seg selv. Hvorfor skulle ikke oferet kunne leve videre ? Her får du nok problemer med dine medkristninger av ymse slag, som slåss så busta fyker om jesusens forhold til guden, ..... Nei, alle kristne vet at Gud er hans Far og han er Guds sønn. Det finnes ikke noe tekstlig forsvar for en slik dogmatisk forestilling. Alt du sier avhenger av en treenighet som man kan glo langt etter i våre eldste og beste bibeltekster. Det blir vel ikke jesuser av "make belive", gjør det vel? Men man kan jo selvfølgelig tro på det til man stuper, uten å ta inn over seg at det ikke finnes noe tekstlig grunnlag for tre-enighet. Den oppfinnelsen kom først mange århundrer senere - men det er kanskje ikke så nøye? Si meg, tror du at to-enighet kan løse problemet? Nei, dette har ikke noe med "treenighet" å gjøre, Quetzalcoatl Gud er hans Far og han er Guds sønn, så enkelt er det. Endret 15. mars 2013 av IHS Lenke til kommentar
RWS Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Nei, dette har ikke noe med "treenighet" å gjøre, Quetzalcoatl Gud er hans Far og han er Guds sønn, så enkelt er det. Hvordan forsvarer DU det føste bud IHS? Du vet, det budet med at du ikke skal ha endre guder enn meg? For i følge deg er det helt åpenbart at det er snakk om to guder.... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Hvis Gud er godhet, og godhet er visdom, så er det altså nok å følge visdommen, så blir man automatisk god - man kan rett og slett ikke unngå det pussig Lenke til kommentar
IHS Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 (endret) Hvordan forsvarer DU det føste bud IHS? Du vet, det budet med at du ikke skal ha endre guder enn meg? For i følge deg er det helt åpenbart at det er snakk om to guder.... Du blander jødedommen og kristendommen, RWS Matt 10:25 - 34 "Jesus svarte:....Jeg og Far er ett.» Da tok jødene igjen opp steiner for å steine ham.Jesus sa til dem: «Jeg har vist dere mange gode gjerninger fra Far. Hvilken av dem vil dere steine meg for?» Jødene svarte: «Vi steiner deg ikke for noen god gjerning, men for gudsbespottelse: Du som er et menneske, gjør deg til Gud" Det er mange ting i kristendommen som er anderledes enn i jødedommen. Fks. jødedommen sier "hat deres fiender" mens kristendommen sier "elsk deres fiender" Så spørsmålet ditt om hvorfor noe i kristendommen ikke stemmer med noe jødedommen, er menigsløst. Jødedom og kristendom er forskjellig tro. Endret 15. mars 2013 av IHS Lenke til kommentar
Quetzalcoatl Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 (endret) Hvorfor er dere så opptatt av om Jesus levde eller ikke? Det er budskapet som er viktig, ikke budbringeren Bildet av Jesus på korset blir brukt som en gullkalv, som det ble advart mot i Mosebøkene. Jeg er stygt redd for at denne tankegangen er en smule falitt, all den dag budskapets gyldighet er avhengig av at fyren har levd. Noe spor av en historisk jesus finnes ikke i uavhengige historiske kilder. Endret 15. mars 2013 av Quetzalcoatl 2 Lenke til kommentar
Quetzalcoatl Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 (endret) Det er mange ting i kristendommen som er anderledes enn i jødedommen. Fks. jødedommen sier "hat deres fiender" mens kristendommen sier "elsk deres fiender" For noe godt sludder. Les evangeliene dine. Jesusen din var sannelig ingen fredsfyrste. Dette er det bøttevis av eksempler på. Man bør selge sin kappe og heller kjøpe seg et sverd - eller to...osv. Endret 15. mars 2013 av Quetzalcoatl Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Er det å eie et sverd på noen måte med på å forstyrre freden? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Hvis gud er den jævligste nedrigheten som menneske kan produsere så er det nok å følge galskapen for å være en komplett idiot. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 (endret) For noe godt sludder. Les evangeliene dine. Jesusen din var sannelig ingen fredsfyrste. Dette er det bøttevis av eksempler på. Man bør selge sin kappe og heller kjøpe seg et sverd - eller to...osv. Du får spørre IHS hvor "hat deres fiender" står skrevet. Endret 16. mars 2013 av LiamH Lenke til kommentar
Quetzalcoatl Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 (endret) Er det å eie et sverd på noen måte med på å forstyrre freden? Når en påstått fredsfyrste oppfordrer sverdløse til å selge sin kappe for å kjøpe sverd, er det neppe for å slå gresset eller engsoleier til sin kjære den tenkte på. Endret 16. mars 2013 av Quetzalcoatl Lenke til kommentar
IHS Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Du får spørre IHS hvor "hat deres fiender" står skrevet. Matt 5,43 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Det er mange ting i kristendommen som er anderledes enn i jødedommen. Fks. jødedommen sier "hat deres fiender" mens kristendommen sier "elsk deres fiender" Så spørsmålet ditt om hvorfor noe i kristendommen ikke stemmer med noe jødedommen, er menigsløst. Jødedom og kristendom er forskjellig tro. For noe godt sludder. Les evangeliene dine. Jesusen din var sannelig ingen fredsfyrste. Dette er det bøttevis av eksempler på. Man bør selge sin kappe og heller kjøpe seg et sverd - eller to...osv. Hvem snakket om fred Quetzalcoatl ? Du missforstår "elsk deres fiender" fullstendig. Det betyr ikke kast sverdet. Lenke til kommentar
Hardrocktarzan Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Nonsense, Jesus Kristus er ikke Faderen, han er Sønnen Her skulle jeg til å kalle deg deg en dum kristen, men det ville faktisk være et hån mot de dumme kristne som faktisk veit at Jesus er gud i menneskeform i følge mytologien. Har du aldri lært om treenigheten? Skaperen, den hellige ånd og Jesus er alle gud i forskjellige former. Hvis du skulle være en kristen som ikke tror på treeningheten så er du vell en dei'ist som tror at gud er et guddomelig vesen som til en hver tid svever rundt i vårt univers som en fysisk skikkelse med magiske egenskaper. Ved logikk så er de første menneskene like mye sønner og døtre av gud som det jesus hadde vært hvis jesus ble skapt av gud, men ikke var gud. Eneste grunnen til at jesus var veien til paradis for mennesker var at han ikke var et ordentlig menneske, men gud i menneske form og derfor ikke hadde arvesynd. Kanskje de fleste kristne som hadde intellekt til å forstå dette, begynte å fundere videre på ting i livet og ble ateister. 2 Lenke til kommentar
Quetzalcoatl Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 (endret) Hvem snakket om fred Quetzalcoatl ? Du missforstår "elsk deres fiender" fullstendig. Det betyr ikke kast sverdet. Bok, kapittel og vers?! Hvis ikke kan noen misstenke deg for bibelsk urent trav. Endret 16. mars 2013 av Quetzalcoatl Lenke til kommentar
IHS Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 (endret) Nonsense, Jesus Kristus er ikke Faderen, han er Sønnen Her skulle jeg til å kalle deg deg en dum kristen, men det ville faktisk være et hån mot de dumme kristne som faktisk veit at Jesus er gud i menneskeform ...... Nonsense, Jesus Kristus er et menneske som Gud bor i (er i) Joh 14: 10 "Far er i meg og gjør sine gjerninger." Endret 16. mars 2013 av IHS Lenke til kommentar
Quetzalcoatl Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 (endret) Nonsense, Jesus Kristus er et menneske som Gud bor i (er i) Joh 14: 10 "Far er i meg og gjør sine gjerninger." Veldig "Far Out" - kan man si. Det første du bør gjøre er å påvise en gud. Deretter bør du påvise at det er nøyaktig den samme guden du sjøl heier på, du har påvist. Først når dette er innfridd kan man begynne å snakke om egenskaper hos den fantasivennen man farer forumlangs og pusher. La meg avslutningsvis legge til at det aller minst troverdige evangelium er Johannes, som kom med i bibelen med et nødskrik foran Peters apokalypse. Endret 16. mars 2013 av Quetzalcoatl 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå