Gå til innhold

[Løst] Kven er Jesus?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan kan noen "være" kjærlighet?

Kan man også "være" hat, eller en annen følelse? Eller er dette også forbeholdt jesus?

Jeg har heller aldri forstått dette. Mer pussig finner jeg det at hatet diskrimineres så til de grader. Hvis man nå går og venter på Kjærlighetens andre kommende, hvor blir de av Hatets førstekommende?

Hat burde virkelig saksøke Kjærlighet for diskriminering.

Endret av Dr. Professor
Lenke til kommentar

Hvordan kan noen "være" kjærlighet?

Kan man også "være" hat, eller en annen følelse? Om Eller er dette også forbeholdt jesus?

Mye rart som bli sagt om den fyren. Feks at han lever. En person som lever burde faktisk ha målbar puls, noe jeg faktisk tviler på at fyren har

• Liker 1
Lenke til kommentar

Eg lurer på kva folk tenker om dette emnet. Kven seier du at Jesus er?

Jesus var med stor sannsynlighet en homofil religiøs landsby tulling, det var faktisk en del av dem den gangen, som på grunn av sin homoseksualitet klarte å samle en flokk med menn (det trenger ikke å ha vært tolv disipler, dette er mest sannsynlig noe bibelen påstår fordi det var en del andre guder den gangen som hadde tolv disipler og en del andre likheter de som fant på kristendommen drømte opp for å gjøre denne nye guden mer spiselig for folk flest... De visste jo ikke at denne dritten skulle bli tvunget på folk da de skrev dette...) som trodde på det religiøse røret han på sto. For hvis du legger merke til det er det KUN i bibelen disse røver historiene om jesus støttes, det er ikke skrevet et ord om gudesønnen jesus utenfor bibelen til tross for at han kunne gå på vannet, gjøre døde om til levende og, i følge bibelen, forbløffet og sjokkerte store folkemengder og alt annet han liksom skal ha gjort og ikke minst sagt. Noe av dette ville GARANTERT ha blitt skrevet ned av skrift lærde den gangen, de skrev faktisk om langt mer trivielle ting enn en kar som klarte å gjøre vann om til vin, så de historiene skal du ikke feste noen lit til....

Antagelig ble han ikke steinet heller, men gikk antagelig på snørra i ei grøft i fylla etter en skikkelig orgie med "disiplene" sine og knakk nakken eller noe slikt trist , men det kunne de jo ikke skrive de som spant videre på disse historiene om jesus, men en ting er sikkert og det er at disse historiene som ble skrevet ned fra 50 til 300 år etter denne fyrens død var vandre historier som hadde lagt på seg ganske kraftig rundt leirbålene for hver gang de ble gjenfortalt. Homo biten ble luket ut (ikke serlig populært i jødeland å være homo på den tiden, det vanket sugar dødsstraff for det) mens en rekke fantastiske egenskaper ble festet på denne heller triste homofile og religiøse landsby idioten og hans meritter til det ble borte på veien at han var en forfører og manne bedårer av rang, flink til både å overdrive og juge i fylla og til å innbille andre at han var messias, mest sannsynlig et sjekke triks for å komme "inn" i folk...

Ikke en gang de så kalte "øyenvitne skildringene" skal vi feste noen lit til, for hvordan kan det ha seg at alle sammen husker helt vidt forskjellige ting når alle har sett det de påstår å ha sett? En så engler sammen med denne fyllebøtta ved hans grav, andre så kvinner... Sannheten er at alt sammen er funnet på og deretter kopiert til å gjelde "vitnene" til fire stykker og for liksom å tillegge det litt mer "troverdighet" ble kopiene omskrevet litt. Vi vet ihvertfall med sikkerhet at MINST et av disse skildringene er forfalsket, så det forundrer vel egentlig ingen om alle var det?

Så har du aspektet med om disse disiplene kunne skrive... De færreste kunne lese og skrive på den tiden (og langt flere kunne lese enn skrive) og disiplene til jesus kunne med stor sannsynnlighet ikke skrive, fattige som de var og de kunne IHVERTFALL ikke skrive på gresk, som samtelige av orginalene, uten unntak såvidt jeg vet, er skrevet på. De ville i så fall skrevet arimeisk og det er det ingen av disse dokumentene som er skrevet på...

Så med denne jesus figuren er det litt for mye som skurrer, for vi må huske på at dette ikke er hvem som helst historie vi snakker om her, men selve the grand masterplan, klekket ut av gud personlig og da må man vel kunne forvente, ihvertfall gjør jeg det, en litt mer vanntett historie enn det bibelen forelegger, er du ikke enig? Historien om jesus er så full av hull, mangler, faktafeil, selvmotsigelser og naturstridigheter at jeg anser det som helt umulig at en gud kunne stått bak den, med mindre det var en usedvanlig klønete og dum gud da såklart, men ville en så dum gud klart å fått til noe så intrikat som universet da i så fall? Jeg tviler, nei, jeg er så og si sikker på at denne klønete idioten av en gud ikke står bak noe som helst, ei heller historiene i bibelen. En så hevngjerrig, sjalu, herskesyk og tilbedningskåt gud som yahwe er fremstilt i sin egen bok ville rett og slett ikke tillatt så mange feil og mangler og forfalskninger som bibelen består av og ihvertfall ikke hans siste forsøk på å redde sine såkalte elskede skapninger, så disse skribleriene om denne jesusen er antagelig ikke annet enn fantasiene til kvinne fientlige religiøse menn som var livredde for sex.

For noen gud står ihvertfall ikke bak denne planen, til det er dette alt for klønete og dumt lagt opp og utført, samt at bibelen er så utrolig full av feil om denne jesusen. Passasjer som "Den som aldri har syndet kan kaste den første steinen!", noe de kristne selv elsker å sitere om da jesus reddet skjøgen fra menneskemassen som skulle stene henne for horeri, står ikke engang i orginal skriftene, det er tillagt etterpå og en trenger ikke å være Einstein for å forstå at en masse annet tull er tillagt, trukket fra, rettet opp, kopiert feil eller annet for å få dette røret til å "passe" med resten av de 27 bøkene som utgjør NT, de kristnes bibel. For vi har funnet godt og vel 2500 bøker med slike fantasi skrifter som IKKE ble med i bibelen, rett og slett fordi de har en for dårlig passform. en må huske på at allerede i år 300 var det flere sprikende rettninger av grupperinger som trodde på disse mytene om jesus og disse ble "behandlet og gjort noe med" da kristendom, altså den versjonen vi kjenner i dag, kom til makten og ble romas stats religion og det ble fritt frem for prester og lignende idioter å tvinge disse løgnene på folk... Resten av dritten kjenner vi jo...

Kristendom er, i likhet med alle andre religioner av i dag, en gedigen løgn som blir vidre formidlet stort sett ved hjelp av indoktrinering, altså tvang fra barnsben av, også kallt hjernevask. Til tidligere disse løgnene blir tvunget på barn til harderee tror de og til vanskeligere er det å bli kvitt vrangforestillingene om denne jesus viser det seg. For det viser seg ganske klart at når indokrineringen svikter så går antallet troende betraktelig ned, resten av de troende vil forhåpentligvis utdannelse og informasjon ta seg av slik at de slipper å leve med denne løgnen av intoleranse og hat til alt og alle som ikke retter seg inn etter de merksnodige reglene og lovene disse jernalder mennene med kvinne skrekk skrev...

Så jesus er en flopp mest sannsynlig... Det er ihvertfall det jeg sitter igjen med etter å ha studert bibelen over tid... :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Så jesus er en flopp mest sannsynlig... Det er ihvertfall det jeg sitter igjen med etter å ha studert bibelen over tid... :)

Ja, for det kan jo så klart ikke være hos deg selv det har floppet ... :closedeyes:

Ellers må jeg få berømme deg for at du gidder å bruke så mange ord på saken - det er tydelig at Jesus betyr langt mer for deg enn det du får med deg

:)

Lenke til kommentar

Ja, for det kan jo så klart ikke være hos deg selv det har floppet ... :closedeyes:

Ellers må jeg få berømme deg for at du gidder å bruke så mange ord på saken - det er tydelig at Jesus betyr langt mer for deg enn det du får med deg

Nææ, han spurte og jeg svarte, ikke verre enn det :)

Og det er ikke jeg som har skrevet bibelen (det ville vært en langt mer velskrevet affære, skal ikke mye til...), så det kan ikke være meg som har floppet nei... Men et hvert halmstrå er vel verdt å klamre seg til for å bevare troen, eller hva?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Nææ, han spurte og jeg svarte, ikke verre enn det :)

Og det er ikke jeg som har skrevet bibelen (det ville vært en langt mer velskrevet affære, skal ikke mye til...), så det kan ikke være meg som har floppet nei... Men et hvert halmstrå er vel verdt å klamre seg til for å bevare troen, eller hva?

Jeg vil si det sånn at det skal ikke stå på et halmstrå, hvis det er livet selv det gjelder. (å, jøss der var jeg litt genial igjen ... :wee: )

Skulle ønske at du som jeg hadde skjønt at det er ikke med kunnskap og ord man finner det bærekraftige halmstrået

Ha nå en fin helg

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Jeg vil si det sånn at det skal ikke stå på et halmstrå, hvis det er livet selv det gjelder. (å, jøss der var jeg litt genial igjen ... :wee: )

Skulle ønske at du som jeg hadde skjønt at det er ikke med kunnskap og ord man finner det bærekraftige halmstrået

Ha nå en fin helg

Merkelig hvordan du tror at fordi DU tror så må ALLE gjøre det samme? Er det ikke sannheten vi alle prøver å leve så nærme som mulig? Jeg forsøker på den måten jeg finner det mest fornuftig, med kunnskap og viten og så får du finne din måte og alle andre sin måte. Greit nok det, men ikke tro at dette å tro på en påstått gud er noen vidundermedisin som passer for alle, for det er ikke alle for gitt å hengi seg til å tro på slike påstander skjønner du.

Det farlige med å sidestille ordentlig viten med jernalder løgner og overtro kommer jo ikke FØR noen på død og liv skal dytte jernalder løgnene over på andre, ofte med katastrofale følger nettopp fordi det er så fjernt fra virkeligheten det meste av det at det krever at virkeligheten bøyes for at løgnene skal passe og dette kaller du bærekraftig halmstrå? Deg om deg...

Ha en god helg til deg også. Selv reiser jeg på hytta i helgen, utrolig avslappende og deilig, for den ligger akkurat for langt unna til at jeg gidder å dra ned igjen hvis vi har glemt noe og DET er avslappende å vite det... :) Så isteden blir det bortover ski, kvikk lunch og appelsin i solveggen ved en eller annen seter og kanskje et glass vin? (Nei, ikke så mye at jeg begynner å gå fiske ben i nedoverbakker nei... :) ) For alle ungene er lånt bort, så i helgen blir det bare min kone og jeg på hytta, noe som ikke har skjedd siden... hmm, året etter at Ålesund brandt tror jeg, det føles ihvertfall slik... :)

Så god helg til alle. Ikke gjør noe jeg ikke ville gjort, da står dere ganske fritt til å gjøre det aller meste :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Du vil skjønne hva Jesus sa, når du føler deg verdig. Du vil aldri forstå budskapet logisk, det kommer når du ser det fra et nytt ståsted.

Du vil aldri forstå det, så lenge du tenker i linje.

Endret av medlem-105476
Lenke til kommentar

Abigor:

Med fare for å ha misforstått deg, så tror jeg ikke du er klar over at vi ser nok ting fra ganske så samme ståsted, så hvis du prøver å avføye meg på en sarkastisk måte i den tro at jeg er religiøs, så tar du feil.

Jeg er likevel interessert i dine kilder. Bibelen er mange kilder i en bok, så fortell meg gjerne hvilke skrifter som underbygger din påstand og hvilke avsnitt jeg bør lese for å få tak i samme kunnskap som deg.

Hvis du er Ateist, så regner jeg med at du har grunnlag og bevis for dine uttalelser. Jeg ber bare om å få innblikk i det, fremfor å bli møtt med en ufin holdning.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...