salamishit Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Hei Som tittelen sier så får jeg denne meldingen hver gang jeg starter maskinen: http://bildr.no/view/1409755 Det går ikke an å trykke for å avbryte diskkontrollen og den teller bare ned til 1 uten at det skjer noe, det går bare til 1. Denne står da helt til jeg velger å restarte, eller så bare booter den normalt noen ganger, men må som regel restrate ett par ganger først. Er dette tegn på at HDD ryker snart? eller er det bare å formatere tror dere? Disken er en Samsung f3 spinpoint 1TB Takk for svar! Lenke til kommentar
Slemdorull Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Det du sier er Den oppdaterer seg ikke, fordi alt den gjør er å telle ned til 1 [for å ha mulighet til å hoppe over] Denne meldingen kommer nesten gang du skrur på pcn? Har den oppdateringen noen gang fullført? Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 7. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2013 Ble litt rotete, men ja Kommer ikke nesten hver gang, den kommer hver eneste gang. Nei, den bare stopper på 1 sekund og bare står der, skjer ingenting før jeg restarter, det hender at det går noen sekunder og går inn i windows, men jeg må somregel restarte ett par ganger først. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Det kan godt skyldes en feil på filsystem men det er litt fishy at den aldri klarer å fullføre kontrollen. Jeg anbefaler å teste denne disken med diskprodusentens egen software. Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Ville prøvd Spinrite http://www.grc.com/spinrite.htm Det er veldig lett å få pengene igjen hvis det ikke virker. (Evt. pirat det og kjøp det hvis det virker) Lenke til kommentar
Slemdorull Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Formatere disken kan jo være en løsning, men det er nok litt kjedelig fordi du har vel filer og div snadder du vil beholde OG det kan også være at disken begynner å bli sliten,ja. Pc'n din er satt til å kjøre "kontroll av disk" under oppstart, dette kan være virus, harddisk begynner å bli sliten eller du har vært uheldig å forandret det i windows startup options. Når du kommer inn i windows, kan du kjøre CMD som admin, skriv chkntfs /E Altså E var jo bare et eksempel på hvem HDD dette gjelder. Så restart. Håper dette hjelper! Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 22. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2013 Får vel si at jeg formaterte disken her om dagen og la inn helt ren windows 7, den funker perfekt hittil iallfall, har ikke hatt noen problemer. Takk for hjelp folkens! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå